Silnik 1.3 TCe opinie

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Silnik 1.3 TCe opinie

Postprzez geogps czwartek, 26 czerwca 2025, 09:03

Witam,

Czy koledzy mogli by się wypowiedzieć o tym silniku w nowym Grand Kangoo - chcę taki samochód kupić do przewożenia niepełnosprawnej córki na wózku, i mam wybór między Toyota Proace City Verso z silnikiem 1.2 PureTech a właśnie Grand Kangoo z silnikiem 1.3 TCe.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Jacek
Kangoo II 2008.02 -> 1.5dci 63kW (86 km)
geogps
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 40
Dołączył(a): wtorek, 28 stycznia 2014, 22:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: Silnik 1.3 TCe opinie

Postprzez Greg974 czwartek, 17 lipca 2025, 17:46

Witam
Mam od tygodnia Grand Kangoo też rozważałem zakup klonów stelantisa z niezbyt udanym silnikiem pure tech. Co mnie skłoniło do wyboru Renault'a ?
1 . Dużo jeżdżę można powiedzieć w koło komina więc chciałem benzynowy silnik gdyż jeżdżę dieslem i po mieście to się nie sprawdza .W kangoo jest jednostka 4 cylindrowa 130KM (konkurencja ma przeważnie 3) Toyota Pro Ace City jest to klon stelantisa combo doblo berlingo itd. jest chyba nawet produkowana w tym samym zakładzie co combo o ile się nie mylę w Hiszpanii ma silnik , który nie cieszy się zbyt dobrą opinią podobno już po modyfikacjach ale odsyłam do materiałów w internecie jest tego sporo .
w Kangoo silnik póki co ma spory apetyt na paliwo wczoraj było drugie tanowanie po przejechaniu pierwszych 440 km zatankowałem 46l paliwa co daje 10,5 l /100 i myślę że gdybym nie zmienił stylu jazdy po mieście to ten wynik byłby wyższy .Może zrobię taką próbę i spróbuje bardziej dynamicznej jazdy po mieście ... zobaczymy:) w weekend przetestuje auto na trasie wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć o silniku i spalaniu. Auto jest na dotarciu więc o innych osiągach trudno mi pisać
Poza tym samochód z tym silnikiem jeździ całkiem poprawnie nie jest to demon przyspieszeń ale mocy mu nie brakuje przynajmniej w niezaładowanej opcji .

Trochę odbiegając od tematu to :
Poważną wadą jaka rzuciła mi się w oczy to bardzo grube słupki boczne potrafią sporo zasłonić trzeba bardzo uważać bo zdarzyło mi się nie zauważyć pieszego zbliżającego się do pasów. Mam C4 grand picasso i tam widoczność jest bez porównania lepsza .

Poza tym wszystko póki co działa poprawnie android auto łączy się szybko bezprzewodowo z telefonem zestaw głośnomówiący działa bardzo dobrze na razie nic nie skrzypi
i nie trzeszczy zobaczymy ja będzie później. No i jest w nim naprawdę sporo miejsca.
Greg974
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 1
Dołączył(a): czwartek, 17 lipca 2025, 17:01

Re: Silnik 1.3 TCe opinie

Postprzez Mascot sobota, 9 sierpnia 2025, 20:23

Od 1.2 PureTech trzymać się z daleka - znam 2 auta z tym silnikiem i oba skończyły źle.

1.3 TCe spoko sprzęt.
Mam teraz Megane IV Grandcoupe 140 KM + EDC, wcześniej był Nissan Townstar 1.3 TCe 130 KM + manual, którym zrobiłem 39 500 km.

Z wad, które mogą irytować (ja nie zwracam na to uwagi), to dość charakterystyczna "gardłowa" praca tego silnika + lekkie wibracje. 1.5 TFSI pracuje zdecydowanie lepiej, ale do dynamiki i żwawej charakterystyki 1.3 TCe mu daleko.

Z wad - poci się pokrywa zaworów, po ok 30 000 km wychodzi mgła olejowa na górze osłony, w okolicach listwy wtryskowej - w Renault robią to od ręki, a Nissan ma to gdzieś ...
Padają pompy wody, przy losowym przebiegu (jest pędzona osobno, niezależnie od rozrządu), U teściów w Capturze II, padła pompa po 4 latach.
Spalanie - w mieście 5,8-6,2. Teraz w Meganie w automacie mam 6,2, w trasie 5,2-5,4, przy prędkościach autostradowych 130-140, spalanie ok 5,7-5,8.
Jak się człowiek postara zejdzie do 4,8-4,9 przy jeździe spokojnej, zgodnej z przepisami, ale nie "dziadkowej" - utrzymywanie obrotów w przedziale 1900 - 2200, daje dużo - mamy dostępny już moment obrotowy, silnik jest elastyczny, to i średnie spalanie, da się wykręcić przyzwoite.
W Nissanie od wymiany, do wymiany oleju schodziło z bagnetu ok 3/4 wskazania. W Megane jeszcze nic nie zauważyłem - mam przejechane 6400 km, a pierwsza wymianę zrobiłem po 2100 km.
A, w jeździe miejskiej lubi dolać benzyny do oleju, także śmigając po mieście warto częściej zmieniać olej, a czasami skoczyć się na trasę i go przepalić.

Silnik fajny, osiągi wystarczające. Lepsze są w Meganie niż w Kangoo, ale różnica ok. 200 kg robi swoje.
Ze współczesnych silników do 1.5, to 1.3 daje chyba najwięcej.
1.5 TFSI wygrywa kulturą pracy, ale niczym więcej (i to chyba jedyny plus jaki ma u mnie VAG), 1.2 PureTech to nieporozumienie. 1.5 Fordowskie daje radę, ale czuć, że ma 3 cylindry i brakuje mu "pary".

Nowe Kangoo jest fajne - to auto do spokojnej jazdy, duże i pojemne. Na minus (poza moim egzemplarzem, który od początku był hmy ... pechowy :)): kiepskie multimedia - niby wystraczające, ale po przejściu na Megane IV 2025, odczułem kolosalną różnicę (mimo że, nie jestem gadżeciarzem). W Nissanie z automatu była pojedyncza klapa bagażnika - w Renault można mieć drzwi dzielone i to jest jedyna sensowna opcja (ale to już kwestia konfiguracji i preferencji).
W Toyocie ProAce/Berlingo/Doblo ... zawieszenie jest nieco lepsze, da się o nim coś powiedzieć, jest takie komfortowe, ale przyjemnie jędrne, fajnie tłumi krótkie nierówności i długie wzdłużne). W Renault jest komfortowe, nie narzucające się, ale tutaj plus dla klonów Stelantisa.
Auto ok, trochę za drogie względem całości, ale takie czasy.

P.S
Nie polecam klona z grupy - Nissana. Produkt ten sam, ale procedury serwisowe, reklamacyjne to porażka. Ja im podziękowałem :)
Kangoo 1.5 dCi ( 85km ) Helios 2007, niebieski Menthe TE J42
Zadomowiony - 22.06.2012 ( 235 595 km )
Druga belka wjechała pod budę - 15.11.2019 ( 330 450 km )
100 000 km z kangurem - 30.05.2020 ( 335 595 km )
Avatar użytkownika
Mascot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1407
Dołączył(a): wtorek, 3 sierpnia 2010, 13:01
Lokalizacja: Będzin ( Grodziec )


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość