przez Pawelpigo środa, 28 października 2015, 10:00
Tak mi się przypomniało że w poprzednim aucie wymieniałem i czujnik i termostat. Gdy padł termostat silnik bardzo długo się nagrzewał, a poźniej szybko tą temperaturę tracił. Wszystko zależy w jakiej pozycji zdechł. Z kolei gdy padł czujnik to pokazywało cuda. Temperatura raz działała a raz spadała do zera. Więc gdy masz problemy z lekko wahającą się temperaturą wymienił bym termostat. Silnik 1.5 dci ma bardzo wysoką sprawność toteż nie wytwarza zbyt dużo ciepła. Termostat to niewielkie pieniądze, a będziesz miał pewność przed zimą że auto pracuje w temperaturze roboczej, przez co będzie mniej palilo
przez czarek0402 środa, 28 października 2015, 21:08
W poprzednim moim, innym aucie takie skoki, wahania temperatury płynu zakończyły się w przedziale kilku miesięcy ... pójściem uszczelki pod głowicą. Sprawdź pracę termostatu, drożność chłodnicy, wymień płyn na nowy, etc.