przez lukas piątek, 11 listopada 2011, 11:17
Może ja podzielę się moimi spostrzeżeniami na temat przygasania świateł na wolnych obrotach.
Alternator jak jest dobry to daje napięcie około 14,40V na wolnych obrotach i po dodaniu gazu napięcie utrzymuje się na tym samym poziomie.
Oczywiście mierząc miernikiem na klemach z podłączonym akumulatorem, włączonymi światłami, radiem itp.
Jeżeli alternator jest uszkodzony to napięcie na wolnych obrotach będzie np. 13,....V i to wtedy wszystko przygasa.
Po dodaniu gazu powraca do normalnego napięcia około 14,40 V no i wszystko świeci lepiej.
Najprawdopodobniej będzie to wina zużytego wirnika w alternatorze.
Ja nawet miałem taki dziwny objaw, może normalny.
Przed wymianą wirnika na wolnych obrotach miałem słabe napięcie (troszkę ponad 13 V) ładowania, wszystko przygasało.
Po chwili silnik sam podwyższył obroty.
Myślałem że coś się zepsuło bo po kilku minutach w korku wzrastały mi obroty silnika. Ale po wymianie wirnika wszystko jest ok.
Wydaje mi się że było słabe napięcie i może komputer sam zwiększał obroty.
Sam nie wiem.
Natomiast teraz akumulator padł 1.5 DCI.
I tu pojawia się pytanie:-)
Jaki kupić akumulator, chodzi o wartości bo na moim starym nie ma naklejki.
Kangoo Van 1.5 dCi 90 KM - 2017r