Czy to może być EGR?

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Czy to może być EGR?

Postprzez Lucass wtorek, 11 lutego 2014, 08:31

mike napisał(a):Tak się zastanawiam, że odpięcie może nie być miarodajne a jedynie zaślepienie?
Usterka zaworu najczęściej polega na jego zawieszeniu będącego efektem zasyfienia. Zawiesić się może w różnych pozycjach. Jeżeli zawiesi się zamknięty, nawet tego nie zauważysz. Ale jeżeli uchylony lub otwarty to już tak. Zaślepiony jest zamknięty permanentnie i mimo, że de facto może być sprawny (lub prawie sprawny :wink: ) i pracować, nie ma to ujemnego wpływu na pracę silnika.
Samo wypięcie wtyczki może generować błędy. Nie musi, wszystko zależy od softu ECU. Nie musi też choć może dawać znaki kontrolką.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Czy to może być EGR?

Postprzez mike wtorek, 11 lutego 2014, 11:06

Dobra, odłączyłem EGR - żadna lampka się nie zaświeciła, ale poprawy - żadnej. Ale prawdopodobnie wyjaśniło się kilka rzeczy. Po odpaleniu na zimnym silniku otworzyłem pokrywę i usłyszałem charakterystyczne cykanie wtrysku i... 3 wtrysk zasyfiony przy gnieździe no i dużo charakterystycznego zapaszku jak ze starego Jelcza :) . Niewykluczone, że odzywa się również przy większych obrotach - więc możliwe, że to wcale nie zawory - tak jak sugerowaliście.

Następny trop: jak ruszałem filtrem powietrza przy odłączaniu EGR, to po odpaleniu turbina jakby zaczęła jeszcze bardziej świstać. Czyżby to rzeczywiście była dziura w odmie? Czy ten zwiększony świst może być generowany gdzie indziej?
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Re: Czy to może być EGR?

Postprzez Lucass wtorek, 11 lutego 2014, 12:19

mike napisał(a):Dobra, odłączyłem EGR - żadna lampka się nie zaświeciła, ale poprawy - żadnej.
Może być zawieszony w pozycji "otwarty". Nie razbieriosz - nie uwidisz.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Czy to może być EGR?

Postprzez mike wtorek, 11 lutego 2014, 12:46

Haraszo! W sobotę demontaż i kilka robótek, to przy okazji kukniemy na okolice turbiny. Zdam relację co się udało ustalić. Pozdrawiam!
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Re: Czy to może być EGR?

Postprzez max wtorek, 11 lutego 2014, 20:07

3 wtrysk zasyfiony przy gnieździe no i dużo charakterystycznego zapaszku

Jeżeli jest problem z uszczelnieniem wtryskiwacza to będzie słychać "cykanie" + spadek kompresji na danym cylindrze = spadek mocy (ale raczej nieznaczny)

turbina jakby zaczęła jeszcze bardziej świstać

Sprawdź dolot i sterownie turbo. Odma pewnie jak w większości 1.5ci z pierwszego wypustu przerwana (ale ona strat mocy nie generuje, tylko chlapanie olejem :) )
Szukaj dziury w układzie ssącym.
kangoo 2003 1.5dCi 48kW K9K 704 "kaleido"
"... nie myli się tylko ten co nic nie robi"
Avatar użytkownika
max
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa, 13 listopada 2013, 23:51
Lokalizacja: Siedlce

Re: Czy to może być EGR?

Postprzez mike środa, 12 lutego 2014, 22:14

No i kolejne zmartwienie: kilka razy się zdażyło - teraz codziennie taka sytuacja:

Rano - jak jadę do pracy - wszystko jest OK, wychodzę z pracy po 8h, chcę odpalić auto i d...
Wszystko normalnie się włącza: świece, test poduszek itp, itd, wszystko gaśnie poza kontrolką IMMO - ta świeci ciągle. Rozrusznik kręci, ale oczywiście nie odpala.

Bez kluczyków zachowuje się normalnie, po przekręceniu świeci ciągłym światłem, wziąłem na zapas drugi kluczyk i to samo. Dopiero za 3-4 razem zaskoczyła, wczoraj za którymśnastym... Załamka... Nie wiem już co mam robić, czy bawić się z tym, czy od razu jechać wywalać immo? :| :| :|
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Re: Czy to może być EGR?

Postprzez Lucass czwartek, 13 lutego 2014, 08:32

immo.gif
immo.gif (81.23 KiB) Przeglądane 373 razy
.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Czy to może być EGR?

Postprzez mike czwartek, 13 lutego 2014, 09:54

Dzięki Lucass, w takim razie: możliwe, żeby obydwa kluczyki były uwalone, czy sprawdzić co się dzieje przy stacyjce? Co sugerujesz?

I co oznacza "Kluczyk rozpoznany, wtrysk zabezpieczony" ?
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Re: Czy to może być EGR?

Postprzez Lucass czwartek, 13 lutego 2014, 20:24

Dwa kluczyki na raz to był by wyjątkowy zbieg okoliczności. Ja w takie nie wierzę.
Zacząłbym od sprawdzenia pierścienia i poważnie zastanowiłbym się nad wywaleniem immo w cholerę.

Wg mnie "kluczyk rozpoznany, wtrysk zabezpieczony" odpowiada ostatniemu przypadkowi z opisanych - występuje niezgodność kodów i działa blokada rozruchu.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Czy to może być EGR?

Postprzez mike poniedziałek, 17 lutego 2014, 13:05

Witam po weekendzie!

Przedstawiam relację z tego co udało się zrobić / dowiedzieć się.

Torbacz nie pozwolił zrobić sobie SPA i permanentnie postanowił unieruchomić się poprzez IMMO. Także powrót w piątek po pracy bardzo sympatyczny - na lawecie do elektromagika. Niestety częściowa satysfakcja u speca, bo stwierdził że immo da się wyłączyć tylko przez emulator i zrobił synchronizację - bo jak stwierdził - właśnie to padło... może bez komentarza - 170 zł.

Na weekendzie zrobione sporo rzeczy:
- umyta cała komora silnika :D
- wymieniona uszczelka pod wtryskiem
- wymieniony pasek klinowy
- wymienione poduchy amortyzatorów
- wymieniony termostat
- zmiana oleju, filtrów i chłodziwa
- naprawione halogeny :D :D :D (kabelkologia)

O dziwo odpalił (prawie) za pierwszym razem i bez żadnych choinek na desce ;) - przed myciem wyjąłem kompa. Teraz ciekawostka: tylko dzięki diagnozie przez DDT2000 dowiedziałem się, że nie miałem STOPu, jak długo - niewiadomo? W każdym bądź razie komp zapisuje błąd jak nie działają lampy stopu :shock: . Na szczęście - zaśniedziała tylko wtyczka przy czujniku, przy pedale.

Niestety jest też mniej przyjemna rzecz: przed robotami przelewówki wyjaśniły sporo moich wcześniejszych wątpliwości. Padł 3 wtryskiwacz, który leje na potęgę (w stosunku do pozostałych). Do testu zastosowałem wężyki 50cm i stare kubki. Po minucie pracy silnika, na sprawnych wtryskach, zdążyły się ledwie napełnić te wężyki, natomiast na tym 3, miałem 50-60 ml nalane. Wtrysk dzisiaj poszedł do regeneracji.

Kilka ciekawostek:
1. W moim mieście, w dwóch punktach autoryzowanych przez BOSCHA widełki za regenerację wahają się od 500 do 700 zł (w zależności co poleciało), natomiast w Stalowej Woli w serwisie BOSCHA, górna granica to 400 zł... (taka sama gwarancja po robocie i te same maszyny użyte do regeneracji).
2. Wyżej wspomniane zapisywanie błędu świateł hamowania - czujnik przy pedale ma 4 piny - dwa do świateł, dwa do ECU - to odłączania "cruise control", stąd komp wie, że "coś się dzieje" :twisted:
3. Przy pierwszej próbie odpalania zamarliśmy - po przekręceniu kluczy na zapłon migała lampka AKU + STOP. Przestało albo z powodu 5 próby, albo z tego powodu, że dociśnięty został kabel do świecy, przy której wymieniana była uszczelka od wtrysku. W każdym bądź razie: żadnego błędu na ECU - jak ktoś wie, to jako ciekawostkę może mnie oświecić :)
4. Co raz więcej udaje mi się zrobić przy pomocy DDT2000 i kabla K-line.

Co udało mi się ustalić, w nawiązaniu do pytań, które zadałem na początku:
Kod: Zaznacz cały
1. Brak zrywów przy przyspieszaniu

- padnięty wtryskiwacz
Kod: Zaznacz cały
2. Przy lekkim wciśnięciu gazu słychać jakby dodatkowy klekot, który ustaje po mocniejszym wciśnięciu gazu

- podobno ten typ tak ma, pedał gazu jest ok - pokazuje poprawne wartości po podpięciu do DDT
Kod: Zaznacz cały
3. Zapach spalin w kabinie, zwłaszcza na postoju, albo przy cofaniu

- rozszczelnienie pomiędzy wydechem a kolektorem - jutro zmieniamy uszczelkę
Kod: Zaznacz cały
4. Zwiększone spalanie

- padnięty wtryskiwacz / filtr powietrza był w tragicznym stanie
Kod: Zaznacz cały
5. Kiepskie zagrzewanie się silnika

- termostat - brak połowy uszczelki domykającej
Kod: Zaznacz cały
6. Nie wiem czy mam jakiś problem laryngologiczny, ale wydaje mi się jakby turbina głośniej świstała (nie ma na niej żadnych luzów, odma jest raczej szczelna)

- po dokręceniu wszystkich opasek i sklejeniu małego pęknięcia na obudowie filtra - świstanie znacznie się zmniejszyło, jeszcze ta uszczelka kolektor/wydech
Kod: Zaznacz cały
7. Słychać jakby lekkie klepanie zaworów przy obrotach 2000+ (ale głowica jest po regeneracji i były zmienianie zawory i możliwy błąd w sztuce)

- miejmy nadzieję że to ten wtrysk, jak nie to zawory :?

Na koniec pytanie:
Czy jest może na forum, jak tak to bardzo proszę o link - bo szukałem bezskutecznie, jakiś obszerniejszy tutorial jak posługiwać się DDT2000? Jeśli nie to jestem w stanie coś takiego zrobić dla wszystkich spragnionych amatorów diagnozowania zwierzaczków w domowym zaciszu :)
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron