Kangoo - kilka bolączek technicznych

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Re: Kangoo - kilka bolączek technicznych

Postprzez mike wtorek, 16 sierpnia 2011, 20:04

Dzięki za info w sprawie hamulców. Byłem dzisiaj w ASO i podłączyli kangura pod CLIPa. Cena usługi to po prostu przestępstwo: 135 zł!!!

Okazało się, że usterka to za niskie ciśnienie pompy wtryskowej, tak więc zabójczo uroczy i zabawni panowie z ASO powiedzieli, że tylko wymiana pompy, a koszty uwaga:
2200 zł - pompa regenerowana
2800 zł - pompa nowa
no i oczywiście dodatkowo robocizna, no i jeszcze żeby było mało to oczywiście koniecznie przy takiej akcji rozrząd i pewnie wtryski też (tak twierdzą jedyni słuszni fachowcy-wymieniacze od Renault :] ), cała impreza około 3500 - 5000 zł w ASO.

Wiadomo jaki jest mój stosunek do takiej sytuacji, stąd moje pytanie: czy lepiej kupić używaną pompę (400-600 zł), czy też oddać do regeneracji obecną?

Mam w okolicy bardzo dobrych pompiaży, tylko ci z kolei również podali bardzo zabawne widełki cenowe: 50 - 2000 zł ;)

Tutaj właśnie rodzi się pytanie/dylemat - co zrobilibyście na moim miejscu, biorąc pod uwagę fakty:
- nie wiadomo w jakim stanie będzie używana pompa
- charakterystyka jazdy jest super z obecną pompą, więc logicznie rozumując nie może być w stanie fatalnym - poprawcie mnie jeśli się mylę
- pompiaże dają gwarancję na min. rok, a nie góra 3 msc rozruchu w przypadku używki.
- spalanie / dynamika są w normie - być może jest tylko lekki spadek mocy, ale przeze mnie niezauważalny
- nie chce choinki w postaci migających kontrolek i po prostu chcę mieć pewność, że wszystko działa tak jak trzeba.

No i nowy problemik: co może stukać w przednim zawieszeniu przy zjeżdżaniu z krawężnika etc przy małych prędkościach / przy skręcaniu kół. Dodam, że to samo dzieje się w naszej rodzinnej starej "R 19".


Proszę o pomoc!

PS. Tips z kostkami do ARIBAGa działa :]
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Re: Kangoo - kilka bolączek technicznych

Postprzez Szumak wtorek, 16 sierpnia 2011, 20:29

Nie wiem po co jeździ się do ASO ale na pewno nie po to by naprawiać samochód ;)
Poszukaj w okolicy pogwarancyjny serwis renault i/lub innych francuzów - najlepiej taki, który cieszy się dobrą opinią. Po rady w tym zakresie zaglądnij także na forum PIKURa.
Alternatywnie może branio podejmie się zlecenia, napisz do niego na PW.

mike napisał(a):co może stukać w przednim zawieszeniu przy zjeżdżaniu z krawężnika

- np. łożysko w kolumnie macphersona,
- sprawdź łącznik stabilizatora poprzecznego (lubi się zrywać przy większych przebiegach),
- sprawdź stan silentbloków zawieszenia - sam wahacz może stukać gdy nie ma już gum lub jest na nich duży luz.

mike napisał(a):co może stukać w przednim zawieszeniu .... przy skręcaniu kół

- np. przegub półosi
- sprawdź też końcówki drążków kierowniczych
- oraz luzy na łożyskach kół
Suzuki Marauder [2001]:
Obrazek
Suzuki Burdelmam C50 [2006]
Obrazek
Był: Kangur Polarny 1.2 16V LPG [2002]:
Obrazek
Była: Babcia Asia 1.8 [1994]:
Obrazek
Avatar użytkownika
Szumak
Vice Kangoomistrz 2012
Vice Kangoomistrz 2012
 
Posty: 1963
Dołączył(a): piątek, 27 czerwca 2008, 11:26
Lokalizacja: SBI - GMB - GWE

Re: Kangoo - kilka bolączek technicznych

Postprzez mike środa, 17 sierpnia 2011, 10:34

Dzięki Szumak!

Czy ktoś się orientuje jakie powinno być prawidłowe ciśnienie pompy wtryskowej w tym silniku? (1.5 / 65)
Helios 1.5 dCi 65KM / KC07 / 2003 / 2012: Remont silnika i wymiana osprzętu, wymiana zawieszenia, cała blacharka / pełne malowanie
Avatar użytkownika
mike
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 97
Dołączył(a): niedziela, 14 sierpnia 2011, 09:50
Lokalizacja: Krosno

Poprzednia strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron