kori napisał(a):Witam
Cewki są dwie beru i dwie denzo sprawdzane przez podmianę na sprawną i przez pomiar rezystancji.
Pozdrawiam
Generalnie ta kontrolka sygnalizuje niesprawność układu przeciwdziałającego nadmiernej emisji spalin. Więc jeżeli świeci/miga, to albo z jakichś powodów ta emisja jest za wysoka, albo któryś z czujników nawala.
Na wszelki wypadek sprawdź pochłaniacz oparów paliwa. Czy korek jest dobrze wciśnięty itd. Możesz też sprawdzić czy elektrozawór pochłaniacza (w korku) jest w porządku. Rezystancja pomiędzy jego stykami powinna wynosić 26+/-4 Ohmy
Jeżeli to wszystko nie pomoże, to może to być wina sondy lambda. Ale zamiast stawiać pasjansa, prościej byłoby podpiąć CLIPa i sczytać błędy.
@
kynio68 - Nie twierdzę, że kangoo to samochód idealny. Mało tego, wiem że ma sporo wad, bo występują one w znacznej ilości egzemplarzy.
Staram się jedynie podchodzić do pewnych spraw bez emocji i racjonalnie - jak sam sugerujesz. Jeżeli więc jakaś usterka wystąpiła (bo zgodnie z jednym z praw, jeżeli coś tylko może się zepsuć, to na pewno się zepsuje), ale raz, to na pewno nie będę stawiał tezy o celowym działaniu czy innej teorii spiskowej.
Abstrahując od tego, czy sama naprawa była wykonywana w sposób właściwy. Mechanicy, którzy przyznają się do własnych błędów są gatunkiem wymierającym.
Oraz od tego, że to samochód używany. Nie wiadomo przez kogo i nie wiadomo jak...