Strona 1 z 1

1,9 dTi - wymiana altenatora

PostNapisane: poniedziałek, 7 stycznia 2013, 18:02
przez TomekCh
Witajcie !

W najbliższych dniach czeka mnie wymiana alternatora. Nie jestem mechanikiem, ani elektromechanikiem i chciałbym wiedzieć czy podołam sam temu zadaniu. Samochód rozkraczył mi się podczas sylwestrowych wojaży w górach, gdzie go zostawiłem. Mam do dyspozycji niemal wszystkie możliwe narzędzia i garaż.
Alternator już mam, pasek klinowy na wszelki wypadek też. Czy da się to ustrojstwo wyciągnąć od góry ? Bo wygląda na to, że przeszkadzać będzie plastik na silniku i osłona rozrządu ? A może są jakieś inne niuanse, o których powinienem wiedzieć ?
Silnik 1.9 dTi, klimatyzacja. Auto z 2000 roku.
Z góry dzięki za pomoc.

Re: 1,9 dTi - wymiana altenatora

PostNapisane: poniedziałek, 7 stycznia 2013, 19:15
przez bogdan02
Jak masz warunki klucze i chęci to z pewnością sobie poradzisz.

Re: 1,9 dTi - wymiana altenatora

PostNapisane: wtorek, 8 stycznia 2013, 08:46
przez wtom
Witam
Klucze jak klucze, ale to dziadostwo jest bardzo ciężko wyciągnąć ja męczyłem się 3 godziny i musiałem odkręcić pompę wspomagania i poluzować łapę od alternatora.

Re: 1,9 dTi - wymiana altenatora

PostNapisane: wtorek, 8 stycznia 2013, 22:52
przez bogdan02
Klucze jak klucze, ale to dziadostwo jest bardzo ciężko wyciągnąć ja męczyłem się 3 godziny i musiałem odkręcić pompę wspomagania i poluzować łapę od alternatora.

Ale dało się ;)
Gdyby TomekCh pytał o wyjęcie rozrusznika z 1,9 dti to bym mu poradził: kangur do mechanika, kierowca na piwo :lol: