Strona 1 z 1

nierówna praca na benzynie - pomyłka przy naprawie

PostNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 11:36
przez bocanegra1
Witam, mam kangoo 1.2 16V b/lpg i miałem pewne komplikacje po małej naprawie. Przed wczoraj zostało zrobione:

1. rozrzad,
2. wymiana uszczelki pokrywy zaworów.

Po wymianie rozrządu wszystko było ok, auto zachowywało się normalnie pojeżdziłem cały dzień.

Wieczorem zabrałem się za wymianę uszczelki pokrywy zaworów. Po skończonej robocie (w tym silniku nie jest to takie proste) proba odpalenia zakończyła sie niepowodzeniem, po zakręceniu rozrusznkiem silnik zablokował się, po kilku minutach poszukiwania okazało się że pomyliłem przewody paliwowe (zasilanie i powrót podłączyłem odwrotnie). Wykręciłem świece wyciągnąłem paliwo z cylindrów. Auto odpaliło bez problemu za pierwszym razem, ale nie paliło na dwa cylindry. Wymieniłem świece (bosch) - dalej to samo. Podjechałem na diagnostyke - okazało się że cewka padła. Dzisiaj rano odebrałem cewkę (bosch) i prawie wszystko wróciło do normy,ale silnik pracuje z odgłosem jakby nie przacował na wszystkie cylindry (choć pracuje i jeździ nowmalnie), takie dudnienie/terkotanie w wydechu i nie występujące wcześniej wibracje silnika po dodaniu gazu wyczuwalne. Po przełączeniu silnika na gaz objawy te znikają. Zdaję sobie sprawę że temat jest nietypowy bo chyba nikt nie pomylił zasilania wsilniku, no ale mi się przytrafiło, pewnie z pośpiechu. Moze ktoś ma jakies sugestie co mogło by być przyczyną takich objawów. Dzięki z góry.

Re: nierówna praca na benzynie - pomyłka przy naprawie

PostNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 17:27
przez 006
Może pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząbek.

Re: nierówna praca na benzynie - pomyłka przy naprawie

PostNapisane: sobota, 26 stycznia 2013, 19:30
przez branio
Reguluj zawory

Re: nierówna praca na benzynie - pomyłka przy naprawie

PostNapisane: niedziela, 27 stycznia 2013, 08:39
przez bocanegra1
Tak właśnie myślałem o pasku, jutro sprawdze rozrząd.

Re: nierówna praca na benzynie - pomyłka przy naprawie

PostNapisane: poniedziałek, 28 stycznia 2013, 20:04
przez bocanegra1
Witam, dziś rano sprawdziłem pasek rorządu, okazało się że jest wszystko ok. Po konsultacji ze najomym mechanikiem poadło podejrzenie na krzywy korbowód. Rozebrałem jeszcze raz to co wcześniej robiłem i znalazłem.

Przyczyną nierównej pracy i tych objawów była ułamana wtyczka wtryskiwacza na 3 cylindrze. Po wymianie wszystko jest w porządku.

Po temacie.