Strona 1 z 3

Poduszki silnika i skrzyni - problemy

PostNapisane: niedziela, 10 lutego 2013, 21:30
przez cyberhuman
No to tak: ponieważ mój kangur strasznie szarpał przy zmianie biegów, wymieniłem poduszkę łączącą skrzynię z silnikiem (pisałem o tym w moim poście o przywracaniu milenijnego kangura do życia).
Szarpanie ustało, za to pojawiło się stukanie z komory silnika przy zmianie obciążenia silnika. Dotkliwe dla uszu na zimno.
Wymieniłem poduszkę silnika - tę główną po prawej stronie.
Niby ustało, ale gdy słuch się przyzwyczaił, słyszę teraz dalej pukanie, przy zmianie obciążenia silnika. Słabo przy przełączaniu biegów, mocniej przy puszczaniu gazu lub jego wciskaniu przy zapiętym dowolnym biegu. Znów mocniej na zimnym silniku.
I teraz tak: obstawiam drugą poduszkę silnika. Ta główna była zerwana i silnik wisiał na niej, a raczej na jej zwłokach. Podobnie było z poduszką skrzynia/silnik.
Więc wniosek automatyczny - 2 poduszka silnika też pewnie jest uszkodzona, bo na niej cały zespół napędowy się obwieszał.
Ale mechanik mówi, że ona jest gdzieś po lewej stronie (patrząc od kierownicy), a ja z kabiny słyszę stukot raczej po prawej stronie. No ale odgłosy się noszą po kaście.

1. Zanim wydam kasę, pytam Was, może ktoś już doświadczył i może podpowiedzieć coś...
2. na ilu poduszkach wisi ten zespół napędowy (1,9 dTi) i gdzie one są?
3. ktoś może podać ich symbole, nazwy, linki np. z InterCars? - tu szczególnie tej drugiej poduchy silnika, bo oczywiście główną i skrzyni znam...

Dziękuję!

Re: Poduszki silnika i skrzyni - problemy

PostNapisane: niedziela, 10 lutego 2013, 21:42
przez bogdan02
Z tego co pamiętam to druga poduszka objawi się po wyciągnięciu aku i jego podstawy.

Re: Poduszki silnika i skrzyni - problemy

PostNapisane: niedziela, 10 lutego 2013, 21:51
przez edpawel
Witam z tego co przeczytałem , została ci do wymienienia poduszka skrzyni i o nią właśnie pytasz...
Powinna byc pod akumulatorem , wymontuj cały akumuaator i jego półke i powinieneś sie dostać do tej poduchy , ( nie mylic z tą dolną )

oppowiedz nr 1 - niemiałem jeszcze takich problemów z poduszkami , ale troszke szarpie umnie :D
odpowiedz nr 2 - silnik jest na 3 poduszkach , niczym sie nie wyróznia w zamontowaniu... ale wiadomo ,ze trzeba załozyc do niego odpowiednie poduszki pasujace do tego silnika i skrzyni :roll: jest normalnie zamontowany czyli >_> prawa silnika , lewa skrzyni biegów i dolna skrzyni biegów :D
odpowiedz nr 3 - podaj win i zgłos sie do uzytkownika Brania ;)

Re: Poduszki silnika i skrzyni - problemy

PostNapisane: niedziela, 10 lutego 2013, 21:52
przez Lucass
Wszystkie skoczki mają silniki na trzech poduchach. Jedna po prawej wysoko, druga po lewej pod akumulatorem, trzeba wyjąc podstawę, trzecia łączy zespół silnik/skrzynia z nadwoziem. To ta ósemka widoczna od spodu.

Stukanie przy dodawaniu/odejmowaniu gazu nie musi być spowodowane poduszkami.
Mogą być luzy na zawiasie, np na sworzniach wahacza.
Więc jeśli stuka prawa strona...

Re: Poduszki silnika i skrzyni - problemy

PostNapisane: niedziela, 10 lutego 2013, 21:54
przez cyberhuman
Dzięki...
Mam w IC 30% zniżki, więc zakupię sobie sam. Do tego faktura, wciągnę sobie na firmę. Czy do wymiany tej pod aku trzeba silnika lewarować?

Re: Poduszki silnika i skrzyni - problemy

PostNapisane: niedziela, 10 lutego 2013, 21:57
przez bogdan02
A masz takie pasy jak do zabezpieczania ładunku? Fajne się z nimi poduszki wymienia.

Re: Poduszki silnika i skrzyni - problemy

PostNapisane: niedziela, 10 lutego 2013, 22:19
przez cyberhuman
Korzystam z pewnego znanego na forum warsztatu w Pń (ulica Kolejowa - Reno).
Ceny fair, szybko robią - ostatnio poduszkę główną wymienili tak szybko, że bym nawet piwa nie otworzył w takim czasie... Wyszedłem z założenia, że szkoda mi się przy niektórych pracach samemu babrać...

Re: Poduszki silnika i skrzyni - problemy

PostNapisane: niedziela, 10 lutego 2013, 23:39
przez bogdan02
przy niektórych pracach samemu babrać..

To się nazywa SEX,
SEX z pojazdem :lol:

Re: Poduszki silnika i skrzyni - problemy

PostNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 21:22
przez cyberhuman
Po przeczytaniu postów powyższych (a gdzieś było o padającej półosi - a wiem, na forum w podobnym temacie poduszek), dochodzę do wniosku, że to może nie poduszka ostatnia, a właśnie coś z prawym zawiasem... albo półosią...
Bo ewidentnie dźwięk dochodzi z prawej strony, a jak się teraz wnikliwiej wsłuchałem, to stukot też pojawia się przy w miarę równym obciążeniu silnika. Moim zdaniem eliminuje to z mych rozważań poduszkę skrzyni (tą pod aku) i skłania do poszukiwań czegoś w prawym zawiasie.
Ponieważ zawias na dziurach pracuje w miarę cicho i bez stuków, może to faktycznie półoś - wielowpust, przegub lub nawet piasta - też na wielowpuście...
Trza będzie to obadać...

Re: Poduszki silnika i skrzyni - problemy

PostNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 21:19
przez cyberhuman
To jednak nie poduszka...
Raczej coś stuka z prawej strony zawiasu.
I wszystko jest tam OK!
Na dziurach cisza, tylko stuka, gdy zmienić obciążenie silnika, ale na zapiętym biegu... Na luzie OK, więc to nie poduszki...
Gdy zabuja silnikiem z napędem zapiętym - stuka.
Mechanik twierdzi, że jeśli coś, to w skrzyni... Że nic innego tam nie może stukać, jeśli zawias sprawny. No bo co może w zawiasie stukać, skoro na dziurach trzyma dobrze??