Strona 1 z 2

1.2 16V nowy zakup i nowy problem :(

PostNapisane: piątek, 1 listopada 2013, 20:00
przez Buba1
Witam, zawsze stawiałem na niemieckie samochody ale zapragnąłem mieć kangoo z uwagi na jego uniwersalność i fajny wygląd.
Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem kangoo 1.2 16V z lpg, chciałem go doprowadzić do porządku bo silnik chodzi nierówno i prycha z wydechu.
Czytałem już chyba wszystkie tematy na forum związane z podobnymi tematami i coś mi nie wychodzi :)
Komputer pokazał błąd cewki więc najpierw wymieniłem świece i żadnej różnicy, wymieniłem cewkę "stara oryginał renault wymieniana według aso chyba 1,5-2 lata temu" na oryginalną i żadnej różnicy chociaż troche mi się wydaje, ze lepiej wchodzi na obroty ale silnikiem dalej telepie i prycha.
Wyjąłem czujnik położenia wału i wyczyściłem go i nic... razem z bratem sprawdzilismy zawory są ok i byly nie dawno regulowane według ASO.
Przy okazji jak byl zdjęty dolot została przeczyszczona przepustnica i nic.... telepie i prycha.
Nie ma jakiejś tragedii jeździ ale przesiadłem się do kangoo z niemieckiego auta i takie coś mnie denerwuje jak cos jest nie tak
Proszę o pomoc i dziękuje za odpowiedzi

Re: 1.2 16V nowy zakup i nowy problem :(

PostNapisane: sobota, 2 listopada 2013, 09:02
przez Buba1
Jeszcze mam pytanie czy Silnik Dacia Sandero 1.2 16V D4F F732 pasuje do mojego Kangoo pytam tak na przyszłość?

Re: 1.2 16V nowy zakup i nowy problem :(

PostNapisane: sobota, 2 listopada 2013, 09:06
przez branio
Buba1 napisał(a): i nic.... telepie i prycha.
tak samo na benzynie i gazie??

Re: 1.2 16V nowy zakup i nowy problem :(

PostNapisane: sobota, 2 listopada 2013, 09:33
przez Buba1
na benzynie i gazie tak samo

Re: 1.2 16V nowy zakup i nowy problem :(

PostNapisane: sobota, 2 listopada 2013, 10:53
przez Lucass
Czy to prychanie może oznaczać, że pracuje na 3 cylindry?
Tzn. czy na wolnych obrotach z rury wydobywa się regularne prychanie, pykanie czy jak je tam zwał, czy jest ono zupełnie nieregularne?
Czy stare świece wszystkie wyglądały jednakowo? I jak wyglądały, tzn jaki miały kolor?

Re: 1.2 16V nowy zakup i nowy problem :(

PostNapisane: sobota, 2 listopada 2013, 14:16
przez Buba1
jak wyjmuję poszczególne fajki to odcina wyraźnie dany cylinder więc chodzi na wszystkie gary, teraz własnie wróciłem z trasy i jak jest rozgrzany to bardziej prycha w wydech tak: pu-pu-pu-pu :) pu-pu-pu-pu-pu wszyscy mnie atakują w domu co ja kupiłem a mnie się podoba ten samochód. Przynajmniej na razie jeszcze mam cierpliwość pewnie to jakaś pierdoła nie wieże, że zawory bo jak wymieniałem świece to były ładne czyste nie wypalone a miały gdzieś około 10 tys. przejechane. W czasie jazdy silnik ciągnie równomiernie, może czasami delikatnie się zadławi 1000 do 2000 obr to jest zwiazane z tym prychaniem.
Wkręca się na obroty normalnie powyżej 2000 obr.

Re: 1.2 16V nowy zakup i nowy problem :(

PostNapisane: sobota, 2 listopada 2013, 19:54
przez senator
Jak pracuję sonda lambda ? Jakie świece masz ? Może troszkę zmniejszyć odstęp elektrody :?:

Re: 1.2 16V nowy zakup i nowy problem :(

PostNapisane: sobota, 2 listopada 2013, 20:06
przez Buba1
komputer pokazał błąd cewki tylko tyle...a jesli chodzi o sonde to raczej nie, dodam jeszcze, że pali na dotyk na zimnym i na ciepłym.
Odstęp elektrod mam 0.9 taki jaki był w świecy

Re: 1.2 16V nowy zakup i nowy problem :(

PostNapisane: sobota, 2 listopada 2013, 20:07
przez senator
No ale co ma odpał do sondy jak sonda pracuje po rozgrzaniu.
Zobacz jak pracuje sonda na PB a jak na LPG. Co to za instalacja gazowa ?

Re: 1.2 16V nowy zakup i nowy problem :(

PostNapisane: sobota, 2 listopada 2013, 20:13
przez Buba1
sondy nie badalem
pozatym jakby to byla sonda to by samochod dymil na czarno nie wchodil by na obroty, swiecila by sie kontrolka
obrotomierz by falowal itp tu jest wszystko ok powyżej 1500obr samochod normalnie funkcjonuje