Strona 1 z 1

1.4 duże spalanie i błędy drugiej sondy

PostNapisane: wtorek, 19 listopada 2013, 19:22
przez karads
Witam

Jestem w trakcie wymiany katalizatora ponieważ skoczek tracił chęci do życia dławiąc się i tracąc moc a po kilku dniach wracając na kolejne kilometry do życia. Ma przejechane ponad 220 tyś i dochodziły też dźwięki oberwanego wkładu wydechu od przodu. Ponieważ od jakiegoś czasu zauważyłem znaczny wzrost spalania myślę że dochodzący nawet do około 15l/100km gdzie wcześniej po mieście palił max do 10-11l , w okolicy wakacji byłem u znajomego mechanika i podłączył komp gdzie wyszły jakieś błędy na drugiej sondzie.

Teraz moje pytanie czy lepiej wymienić sondę na taką która już posiada wtyki czy taką do obrobienia (domyślam się że a do obrobienia to jakaś chińszczyzna) , sonda ma wpływ na spalanie to wiem ale poproszę o informację która ma większy wpływ pierwsza czy druga ?

Auto nie bierze oleju ani innych płynów, świece, przewody, cewka, filtry wymienione, zawory ustawione, pali od pierwszego.
Ponieważ jutro będzie wymieniany katalizator to od razu mógłbym wymienić drugą sondę :)

Pozdrawiam
Radek

Re: 1.4 duże spalanie i błędy drugiej sondy

PostNapisane: sobota, 7 grudnia 2013, 22:19
przez karads
w zaprzyjaźnionym warsztacie jednak nie udało się wymienić katalizatora :( znajomy miał wypadek a pracownicy "olali" pracę bez szefa nad głową i ponad tydzień zabierali się za wymianę której nie dokonali, ale że znajomy miał warsztat na Dowborczyków 1 w Łodzi gdzie są jeszcze dwa inne warsztaty które zajmują się tylko i głównie Renault. Chcąc zrobić sobie diagnozę co jeszcze może nie grać wszedłem do tego warsztatu gdzie na wrotach do warsztatu mają namalowane logo Renault i tam niestety nie mieli możliwości podpięcia skoczka pod komputer i skierowali mnie do tego pierwszego warsztatu od ulicy wchodząc na plac (wejście do biura jest przez sklep z częściami bądź z pacu w rogu) gdzie mają możliwość podpięcia skoczka. Niestety nie chcieli mi dać gwarancji na swoją robotę przy założeniu katalizatora jaki polecił i sprzedał mi Branio ponieważ był okrągły i za bardzo by wystawał od dołu :( Zaproponowali mi płaski katalizator w podobnych pieniążkach i też Bosala , zrobili diagnozę za którą policzyli 50 zł. Wyszło że sypie się pierwsza sonda (nie ma jeszcze tragicznych parametrów ale nie są najlepsze) dodatkowo wyszło że są problemy z zaworem powrotnym oparów paliwa do spalania :( koszt całego tego ustrojstwa dostępnego tylko z oryginału to 450 zł.

Po wymianie katalizatora skoczek wrócił do żywych odzyskał moc :) można jeździć

Re: 1.4 duże spalanie i błędy drugiej sondy

PostNapisane: niedziela, 8 grudnia 2013, 09:55
przez Lucass
karads napisał(a): wyszło że są problemy z zaworem powrotnym oparów paliwa do spalania :( koszt całego tego ustrojstwa dostępnego tylko z oryginału to 450 zł.
Zawór z całym pochłaniaczem kupiłem na szrocie za 50 zł. Pasuje od Clio.