Strona 1 z 3

Czy to może być EGR?

PostNapisane: poniedziałek, 10 lutego 2014, 12:43
przez mike
Witam!

Ostatnio zauważyłem, że Kangur jest jakby zamulony, tzn: nie ma praktycznie żadnego zrywu, tylko powoli mulasto przyspiesza i jest bardzo wrażliwy na obciążenie (5 osób w aucie i nie ma czym jechać). Dodam, że wtryski, pompa i turbo były zrobione niedawno. Teraz nasuwa mi się opcja z EGRem, ale nie otrzymuje z deski żadnych informacji. Kilka punktów, które zauważyłem w aucie i teraz pytanie, które z nich może wskazywać na walnięty EGR:
1. Brak zrywów przy przyspieszaniu
2. Przy lekkim wciśnięciu gazu słychać jakby dodatkowy klekot, który ustaje po mocniejszym wciśnięciu gazu
3. Zapach spalin w kabinie, zwłaszcza na postoju, albo przy cofaniu
4. Zwiększone spalanie
5. Kiepskie zagrzewanie się silnika
6. Nie wiem czy mam jakiś problem laryngologiczny, ale wydaje mi się jakby turbina głośniej świstała (nie ma na niej żadnych luzów, odma jest raczej szczelna)
7. Słychać jakby lekkie klepanie zaworów przy obrotach 2000+ (ale głowica jest po regeneracji i były zmienianie zawory i możliwy błąd w sztuce)

Punkty 4 i 5, będą ewentualnie wyeliminowane po zmianie termostatu - będę robił w następny weekend, to się podzielę wiedzą. Teraz tylko pytanie czy te punkty mogą wskazywać na EGR i najważniejsze: Czy odpinając EGR coś mi to da, jeśli np. zawór jest cały czas otwarty? No i najważniejsza sprawa z lampką :] - czy zgaśnie jak ponownie podłącze EGR, czy trzeba kasować błąd?

Dzięki z góry za wszystkie sugestie. Pozdrawiam!

Re: Czy to może być EGR?

PostNapisane: poniedziałek, 10 lutego 2014, 14:28
przez czarek0402
Mike,
załamka jak to czytam. Przecież pamiętam te posty o remoncie. :?

Zrób test kontrolek. Przynajmniej zobaczysz czy kontrolka sprawna. Czyszczenie EGR prosta sprawa. ;)

Re: Czy to może być EGR?

PostNapisane: poniedziałek, 10 lutego 2014, 14:58
przez mike
Ano załamka, testy robię co jakiś czas ;) - wszystko jest OK. Za które punkty waszym zdaniem może być odpowiedzialny EGR?

Re: Czy to może być EGR?

PostNapisane: poniedziałek, 10 lutego 2014, 15:17
przez MK
Mamy auta prawdopodobnie z tej samej serii. U mnie EGR nie jest podpięty do kontrolki!!!!!!!, wypiąłem wtyczkę i mam spokój. :twisted:

Re: Czy to może być EGR?

PostNapisane: poniedziałek, 10 lutego 2014, 16:57
przez mike
MK: A jakie miałeś objawy? Brzmi szalenie z tą kontrolką :twisted: W sobote odepne i dam znać co się stało ;)

Tymczasem - temat nadal aktualny - proszę o opinie na temat powyższych punktów ;]

Dzięki MK ;))

Re: Czy to może być EGR?

PostNapisane: poniedziałek, 10 lutego 2014, 17:30
przez branio
Nie sądzę. Możesz zaślepić EGR.

Re: Czy to może być EGR?

PostNapisane: poniedziałek, 10 lutego 2014, 19:18
przez kcr
Też mam odpięty EGR od jakichś dwóch lat. Auto jest dynamiczniejsze i ciut mniej pali, ale ja nie mam turbo tylko wolnossaka.
A gdy się zapychał to paliła mi się kontrolka od świec żarowych. Po odpięciu gasła. Raz na jakiś czas zapalała się ponownie więc zapinałem trochę pojeździłem i znowu odpinałem. Od jakiegoś roku przestało i mam od tej pory wypięty na stałe.

Re: Czy to może być EGR?

PostNapisane: poniedziałek, 10 lutego 2014, 19:42
przez mike
No proszę - widać bezEGRowców jest całkiem sporo, biorąc pod uwagę ten i pozostałe posty związane z zaworem, a ma ktoś może podobne doświadcznia z 1.5 dCi 65KM ?

Tak się zastanawiam, że odpięcie może nie być miarodajne a jedynie zaślepienie?

Re: Czy to może być EGR?

PostNapisane: poniedziałek, 10 lutego 2014, 20:49
przez max
1. Brak zrywów przy przyspieszaniu

Brak mocy - problem z sterowaniem turbo, dziura w układzie doładowania.
2. Przy lekkim wciśnięciu gazu słychać jakby dodatkowy klekot, który ustaje po mocniejszym wciśnięciu gazu

Nie da się naprawiać a'la Kaszpirowski (może wtrysk?)
3. Zapach spalin w kabinie, zwłaszcza na postoju, albo przy cofaniu

Układ wydechowy. A jeżeli nie - to może wtryski leją i dlatego tak wali z komina...
4. Zwiększone spalanie

Brak mocy - większe spalanie :)
5. Kiepskie zagrzewanie się silnika

Sprawdzić termostat. Sprawdzić system dogrzewania (świece na układzie wodnym)
6. Nie wiem czy mam jakiś problem laryngologiczny, ale wydaje mi się jakby turbina głośniej świstała (nie ma na niej żadnych luzów, odma jest raczej szczelna)

Sprawdzić szczelność układu doładowania.
7. Słychać jakby lekkie klepanie zaworów przy obrotach 2000+ (ale głowica jest po regeneracji i były zmienianie zawory i możliwy błąd w sztuce)

Skąd pewność że to klepanie zaworów? Może wtrysk, może uszczelnienie wtryskiwacza?

Czy odpinając EGR coś mi to da, jeśli np. zawór jest cały czas otwarty? No i najważniejsza sprawa z lampką :] - czy zgaśnie jak ponownie podłącze EGR, czy trzeba kasować błąd?

Jeżeli EGR nie jest zacięty w pozycji otwarty to nie trzeba zaślepiać, wystarczy wydłubać wtyczkę i moc powróci. Kontrolka na deskę nie wyskoczy, ale w historii sterownika informacja o braku przejścia, lub niewłaściwym położeniu zostanie zapisana.
Śmiało możesz wypiąć i przejechać się na próbę :)

Re: Czy to może być EGR?

PostNapisane: poniedziałek, 10 lutego 2014, 21:49
przez mike
Brak mocy - problem z sterowaniem turbo, dziura w układzie doładowania.

Czy to będzie dziura po turbinie (odma), czy przed sprężarką, czy niewiadomo?

Skąd pewność że to klepanie zaworów? Może wtrysk, może uszczelnienie wtryskiwacza?

Mam to za sobą, także klepanie było całkiem inne ;)

Co do wtrysków to widzę, że nie pozostaje nic innego jak zrobić przelewówkę :|
Rozumiem, że przy przelewach powinno zatkać się powrót przy pompie? Tak dumam, bo kilka razy "strzelił" mi wężyk przy wtrysku od powrotu (nieoryginał :/ ) i silnik zaraz zapowietrzał się i gasł.