Strona 1 z 1

1,9D Alternator

PostNapisane: wtorek, 11 lutego 2014, 08:30
przez kcr
Właśnie sobie wróciłem ze 120km bez ładowania.
Pytanie brzmi czy można jakoś sprawdzić czy to alternator czy regulator napięcia?
Druga sprawa to czy podejdzie inny alternator niż ten co jest?
Zamontowany mam Valeo A11VI88 75A i tak na szybko wypatrzyłem Valeo A13VI95 110A jest identyczny. Ale oba chyba najdroższe w swojej kategorii.
da radę wsadzić n.p z kangoo 1,4 ? Albo innej renówki?

Re: 1,9D Alternator

PostNapisane: wtorek, 11 lutego 2014, 08:40
przez Lucass
Alternator musi być dostosowany do potrzeb energetycznych osprzętu i akumulatora. Jednym słowem istotna jest generowana moc.
Za duża moc będzie Ci gotować akumulator, co mu na pewno na dobre nie wyjdzie.
Za mała moc - aku będzie permanentnie niedoładowany, co mu również nie posłuży.

Re: 1,9D Alternator

PostNapisane: wtorek, 11 lutego 2014, 08:49
przez skawina
Tak jak napisał Lucass. Ja dopiszę jeszcze że amperaż jeśli byłby +/- 20 A to też nic się nie stanie. Ale nie sugeruj się zdjęciami. Musiałbyś dokładnie wszystko pomierzyć - rozstaw łap, odległość koła, samo koło, podpięcie elektryczne.... Osobiście dałbym do zrobienia. Przynajmniej wiedziałbyś co masz.

Re: 1,9D Alternator

PostNapisane: wtorek, 11 lutego 2014, 09:05
przez kcr
O amperażu to wiem bardziej mi chodzi o wymiar bez przeróbek żeby kupić. Raczej auto nie może stać w warsztacie za długo. Taka praca.
A jak sprawdzić (oprócz podmiany) czy to może nie sam regulator?