Strona 1 z 2

Stopiony bezpiecznik 1,5 DCI

PostNapisane: niedziela, 30 marca 2014, 15:21
przez wiglesred
Witam serdecznie
W czasie mocnych przymrozków,zdarzyło mi się,że autko nie chciało odpalić.
Po próbie odpalenia samochodu na kable,po kilku dniach zauważyłem,że nie działa mi radio.
Sprawdziłem,bezpiecznik przypisany do radia,oraz bezpiecznik,który znajduje się w radiu.
Oba są o.k,więc problem tkwi gdzie indziej. W czasie szukania przyczyn
niedziałającego radia ściągnąłem pokrywę od bezpieczników w komorze silnika.
Moim oczom ukazał się stopiony bezpiecznik (prawdopodobnie 80A).
Internet nie za dużo mi mówi,gdyż wyświetlają się informację,że bezpiecznik te odpowiada za
wspomaganie kierownicy, pompę wtryskową ???? , oraz całą masę różnych dziwnych rzeczy.

Najlepsze w tym wszystkim jest to,że nie zauważyłem aby mi coś nie działało.
Owszem klimatyzacja nie chodzi,ale z tego co pamiętam mam w chłodnicy małą dziurkę
i każda próba nabicia kończyła się szybkim upuszczeniem gazu.
Poniżej zdjęcie "owego" bezpiecznika.

P.s Znacie jakiegoś przyzwoitego mechanika w okolicach Rudy Śląskiej ? ( chciałbym powierzyć mu serwisowanie
mojego kangurka )
Byłym zapomniał Renault Kangoo 2006r 1,5 DCI -chyba ta najmocniejsza wersja :)

Re: Stopiony bezpiecznik 1,5 DCI

PostNapisane: niedziela, 30 marca 2014, 15:34
przez czarek0402
Może były słabe, nie pewne styki, zaśniedziałe, luzy w gnieździe, bezpiecznik podwatowany, ktoś coś grzebał? Wymień gniazdo, wstaw odpowiedni amperażem bezpiecznik, pomierz prąd płynący w czasie pracy.

Re: Stopiony bezpiecznik 1,5 DCI

PostNapisane: niedziela, 30 marca 2014, 15:36
przez skawina
Przyuważ czy włącza się wentylator chłodnicy albo czy świece grzeją. Dokładnie nie wiem od czego ten bezpiecznik, ale skoro wszystko Ci działa to sprawdź te dwie rzeczy.

Re: Stopiony bezpiecznik 1,5 DCI

PostNapisane: niedziela, 30 marca 2014, 16:05
przez wiglesred
Czarek -styki,kostka w świetnym stanie.Żadnych luzów nie stwierdzono. Nikt nic nie grzebał od ponad dwóch lat.Bezpiecznik z odpowiednim amperażem.
Skawina- autko odpala raczej bez problemów . Wciągu paru lat użytkowania 3 razy odpalałem go na kable (2 razy przy temp zew. około -25c ) ,teraz w lutym przy około -15.
Wentylator sprawdzę-tutaj faktycznie może być coś na rzeczy.
Swoją drogą dlaczego w instrukcji obsługi nie zamieścili schematu położenia bezpieczników w komorze silnika. :? Na internecie też żadnych schematów nie potrafię znaleść.

Jak by ktoś wiedział ,bądz posiadał taki schemat byłbym zobowiązany.

Re: Stopiony bezpiecznik 1,5 DCI

PostNapisane: niedziela, 30 marca 2014, 20:35
przez czarek0402
A jakie są, mogą być, powinny być problemy z wentylatorem w dieslu? ;) Na przykład, to nie benzyna, że po zgaszeniu auta, załącza się i kilka minut pracuje :?

Re: Stopiony bezpiecznik 1,5 DCI

PostNapisane: poniedziałek, 31 marca 2014, 07:48
przez branio
Od wspomagania

Re: Stopiony bezpiecznik 1,5 DCI

PostNapisane: poniedziałek, 31 marca 2014, 08:15
przez wiglesred
Branio serdeczne dziękuje :) za pomoc :)
Ciekawym faktem jest również to,że wydaje mi się,że wspomaganie pracuje normalnie :)
Wymienię i zobaczę różnicę.

Re: Stopiony bezpiecznik 1,5 DCI

PostNapisane: poniedziałek, 31 marca 2014, 09:13
przez Lucass
A nie jest to czasem bezpiecznik od słynnych grzałek podgrzewających płyn?

Re: Stopiony bezpiecznik 1,5 DCI

PostNapisane: poniedziałek, 31 marca 2014, 09:37
przez czarek0402
Jeden 80A jest od wspomagania, drugi 80A od grzałek nurkowych.

Re: Stopiony bezpiecznik 1,5 DCI

PostNapisane: czwartek, 3 kwietnia 2014, 17:25
przez mariusz1
Też mam to samo, kupiłem gniazdo bezpiecznikowe 80A typu MIDI VAL na allegro, skracasz upalone kabelki zaciskasz końcówki i przykręcasz. Jeszcze nie zamontowałem ale powinno być.