Strona 1 z 2

Jak skasować tryb awaryjny 1.5 DCI???

PostNapisane: sobota, 10 maja 2014, 22:25
przez xelionpt
Mam problem z trybem awaryjnym.
Otóz wczoraj mój kangór przestal przyspieszać i słabo reaguje na pedał gazu. w mieście jeszcze jako tako jezdzi ale na autostradzie niema wogole przyspieszenia i 100km/h to max.
Zajechałem odrauz do mechanika na diagnoze i 666na komputerze wywalilo błąd mechaniczny EGR, błąd czujnik temperatury paliwa i powietrza, i że auto jezdzi teraz w trybie awaryjnym.
Mechanik powiedział że to napewni EGR padł albo jest zabrudzony sadza a że niemiał zbytnio czasu to stwierdziłem ze sam przeczyszcze zawór. ( już to robiłem w lagunie)

Właśnie wyczyścilem cały zawór EGR oraz rurke i obudowe.
Przejechałem sie ok 20 km i musze powiedziec ze dalej jezdzi bardzo słabo - brak 6mocy i przyspieszenia.
Czy aby wyjść z trybu awaryjnego trzba podpinać komputer? Czy sam się kasuje?
Jak czyściłem EGR to zdjąłem klamre z akumulatora żeby po ponownym odpaleniu ecu ustawiło sie do nowego trybu jazdy ( tak 6zalecali w lagunie)

Ma ktos może jakiś pomysł?
PZDR

Re: Jak skasować tryb awaryjny 1.5 DCI???

PostNapisane: niedziela, 11 maja 2014, 06:31
przez branio
Podepnij clip
Jakie ciśnienie daje turbo?

Re: Jak skasować tryb awaryjny 1.5 DCI???

PostNapisane: niedziela, 11 maja 2014, 09:05
przez Lucass
Jeżeli wszedł bład stały to raczej trzeba go skasować.
Niektóre błędy kasują się same po ustaniu przyczyny i przejechaniu ok. 100 km

Re: Jak skasować tryb awaryjny 1.5 DCI???

PostNapisane: niedziela, 11 maja 2014, 11:55
przez xelionpt
chyba bede musiał jutro pojechać podpiąć clipa ale to u mnie kosztuje 45euro ( Mieszkam w NL)
I jak za każdym razem bede tak tracił 45e to pójde z torbami :cry:
Co do tego trybu awaryjnego, mechanik powiedział ze innych błędów niepokazało oprócz tych w/w wiec skoro wyczyszczenie EGR nic nie dało to czy jest sens próbawać kasować czy lepiej już kupic nowy egr zamontowac i wtedy kasować.
Niema jakiegoś innego sposobu na wyjście z trybu awaryjnego? ( odłączyć akumulator na noc czy coś :D )
PZDR

Re: Jak skasować tryb awaryjny 1.5 DCI???

PostNapisane: niedziela, 11 maja 2014, 14:04
przez istanbul
Trzeba znaleźć przyczynę a nie kasować tylko błędy (lol ). Egr wytrzymuje ok 200 tys km. Jeśli czyszczenie nie pomaga to jest do wymiany. Ja kupowałem oryginał Pierburg za niewiele ponad 300 zł i jak ręką odjął

Re: Jak skasować tryb awaryjny 1.5 DCI???

PostNapisane: niedziela, 11 maja 2014, 14:39
przez Lucass
Odłączenie aku nic nie daje niestety.

Re: Jak skasować tryb awaryjny 1.5 DCI???

PostNapisane: niedziela, 11 maja 2014, 21:34
przez xelionpt
Umówiłem się jutro na clipa jak teraz po przeczyszczeniu egr nieda sie skasować błędu zamówie nowy egr u mnie najtańszy koszt to 150euro.
Poszukam jeszcze uzywki jakies bo jak mój zawór tworzy błąd mechaniczny aużywka będzie dobra to da się skasować ten tryb awaryjny i wtedy zaślepie ten zawór bo więcej z nim problemów ( z tego co czytam na forum) niż pożytku.
Już namierzyłem firme która produkuje zaślepki do egr i wystarczy im podać numer obudowy egr a oni dopasują odpowiedni rozmiar itp koszt zaślepki 30złotych.
A co do samego zaworu czy można określić wizualnie to " uszkodzenie mechaniczne" ?
Mój po doczyszczeniu wyglądał prawie jak nowy i otwierał sie płynnie, laik jestem to pytam.
Moja kangurzyca ma najechane 205000km i niema nic w książce o egr więc chyba już mógł paść ze starości :)

Re: Jak skasować tryb awaryjny 1.5 DCI???

PostNapisane: poniedziałek, 12 maja 2014, 19:25
przez max
Jeśli EGR już rozbierałeś i chodził płynnie tzn wypnij kostkę i ciesz się wersją bez EGR :) Jedyną wadą to świnka na desce :)

Re: Jak skasować tryb awaryjny 1.5 DCI???

PostNapisane: poniedziałek, 12 maja 2014, 20:16
przez xelionpt
Max - to można tak po prostu wypiąć EGR i 6tyle?
a co z moim trybem waryjnym, go i tak musze skasowac na clipie (?)
Dziś niedałem 6rady podjechać na warsztat jutro podjade i zobaczymy czy da się tak 6jak mówi Max , ciekaw jestem ;)
PZDR

Re: Jak skasować tryb awaryjny 1.5 DCI???

PostNapisane: wtorek, 13 maja 2014, 20:03
przez xelionpt
Dziś oczywiście nie zdążyłem do mechanika bo miał do 17 a byłem 16.50 i nic niechciał nawet zabaczyć :(
Ale za radą Max-a jak wracoalem do tego mechanika do domu odpiąłem EGR i o dziwo autko ożyło :) co prawda nie piłowałem do oporu ale na autostradzie 120km/h nie było problemem ( kiedy wcześniej 6na równej 6drodze 100km/h a pod górke 80-90km/h
i tu moje kolejne pytani, poniewaz lampka sieć żarowych załączyłem 6mi się dopiero po ok 10km. Czy to normalne?
kiedy zajechałem pod dom zgasiłem silnik podłaczyłem wtyczke i po odpaleniu lampka zgasła, to chyba ok.
Jeszcze raz zgasiłem odłączyłem i zapaliłem auto i lampka sie nie świeci( a EGR jest odłączony)
Co to może ozznaczać? czy jak bede miał kłopoty z świecami lub co gorsza z wtryskami też może sie nie zaświecić??
sprawdze po ilu kilometrach sie jutro się lampa zaświeci.
Pzdr