Strona 1 z 2

Problemy z zapalaniem, kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: piątek, 2 stycznia 2015, 13:19
przez snim
Witam,

Mam pytanie, jakis czas temu, kontrolka swiec zarowych przestala mi gasnac po zapaleniu silnika, i mniej wiecej w tym czasie pojawily sie problemy z odpalaniem (rowniez zmniejszyla sie temperatura na zewnatrz, ale tylko do okolo 0 - mieszkam w UK)
Podlaczylem ODB2 i ECU nie wykazal zadnych bledow.
Wymienilem swiece zarowe i akumulator bo juz byl nieco starawy ale nie pomoglo.
Kangoorek jak odpali to jedzie dobrze, turbo dziala, ma kopa wiec to raczej nie problem z ERG.

Czy ktos ma jakies pomysly, zanim zaczne wydawac duze pieniadze w londyskich warsztatach :(
Kangoorek 1.5DCI 2003. ok 170,000 km wiec juz swoje ma....

Re: Problemy z zapalaniem, kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: piątek, 2 stycznia 2015, 23:40
przez czarek0402
Sprawdź przekaźnik świec żarowych, czy jest 12V na 4 kopułkach świec żarowych po przekręceniu kluczyka do przed zapłonu. Próbówką samochodową czy multimetrem pomiędzy masą akumulatora a kopułką świecy żarowej czyli plusem. Sprawdź bezpiecznik 80A od przekaźnika w komorze silnika.

Re: Problemy z zapalaniem, kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: sobota, 3 stycznia 2015, 11:22
przez Lucass
Ta kontrolka to nie tylko świece. To również kontrolka usterki elektroniki. Po tym że nie gaśnie wnioskowałbym, że powód leży gdzieś indziej niż w świecach. Choć zasadniczo powinien wyjść na kompie.

Re: Problemy z zapalaniem, kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: sobota, 3 stycznia 2015, 14:44
przez czarek0402
Dodam jeszcze, że ta kontrolka zapala świec żarowych/elektroniki zapala mi się jak mam problem ze słynną zieloną kostką nad pedałami, obroty biegu jałowego też wzrastają, ale nie pamiętam dokładnie ile, czy 1000, 1500 lub 2000obr/min.

Re: Problemy z zapalaniem, kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: sobota, 3 stycznia 2015, 14:52
przez snim
czarek dzieki za porady
Chyba rzeczywiscie cos jest z pradem w kopulkach bo jak wlaczam stacyjke to skacze na kilka sekund do 12 Volt a potem na wszystkich kopulkach mam 5.3 V
Czy to oznacza problemy z "glow plug relay"? Czy to latwo wymienic? A jezeli tak to czy warto kupic Relay nowy czy mozna uzywany? A jezeli nie "relay" to co?

O slynnej kostce na pedalami slyszalem, ale nie bardzo wiem jak ja rozlaczyc (wiem ze to glupie ale ja jestem od software'u i kabelkach sie gubie:) ) i boje sie rozrywac na sile a nie widze specjalnie zeby tam bylo z boku cos co ja trzyma.

Mam nadzieje, ze to "tylko" elektryka bo jezeli wtryski to w UK 11 letniego auta chyba sie nie oplaca naprawiac wiec to bylby koniec kangoorka.

Re: Problemy z zapalaniem, kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: sobota, 3 stycznia 2015, 14:55
przez snim
A teraz czytam o tym przed zaplonie - czyli 12 V a potem 5.4 to normalne tak?

Acha i jeszcze jedno pytanie. W sumie po raz pierwszy uzywam ODB2 na bluetooth z komorka, i na pewno dziala bo pokazuje np obroty i temp silnika, ale to ze ECU nie pokazuje zadnych kodow jest wiarygodne, czy trzeba jechac na specjalistyczna diagnostyke?

Re: Problemy z zapalaniem, kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: sobota, 3 stycznia 2015, 15:38
przez czarek0402
Ja miałem napięcie na kopułkach nawet jak kluczyki były wyciągnięte ze stacyjki, po wymianie przekaźnika już nie było. Jak dajesz do przed zapłonu to jest 12V, po kilku sekundach też spada mi do 6V. Przynajmniej tak miałem, nie pamiętam. Sprawdź rzeczywisty pomiar prądu na postoju, (na wyłączonym silniku zawsze!), powinien wynosić kilkanaście, ja miałem 15-18mA, no kilkadziesiąt mA max, multimetr ustaw na prąd stały A DC, podłącz szeregowo w akumulator, odepnij kabel plus z akumulatora podłącz pod zacisk A w mierniku, drugi zacisk z miernika COM podłącz pod klemę plus z aku. Jak będzie kilkaset mA lub kilka A to masz gdzieś przebicie, upływ prądu, oczywiście jak lampka pod sufitem, radio, inne rzeczy wyłączone.

Re: Problemy z zapalaniem, kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: sobota, 3 stycznia 2015, 16:41
przez snim
Kurcze chyba wydaje mi sie to jednak jest problem z wtryskiem.
Jak wlaczam silnik i udaje mi sie odpalic to jest na poczatku duzo bialych spalin.
Czy jest jakis prosty sposob aby ustalic czy cos jest nie tak z wtryskami?
NIe wiem tylko czemu ODB2 app mi nic nie pokazuje. Wydaje mi sie ze powinien przynajmniej wyrzucic jakis common rail problem albo cos takiego....

Re: Problemy z zapalaniem, kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: niedziela, 4 stycznia 2015, 10:25
przez michallodz
ja mam kostkę bluetooth elm pod obd2 i polecam program na android torque, scanmaster, obd car doctor free. Mi błędy w kangurze i polo pokazuje

Re: Problemy z zapalaniem, kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: poniedziałek, 5 stycznia 2015, 11:16
przez istanbul
Jak nim długo kręcisz i w końcu odpali to oczywiste , że będziesz miał biały dym. Poza tym mamy zimę i to normalne zjawisko