Strona 1 z 1

Oporność wyłącznika poduszki pasażera.

PostNapisane: środa, 7 stycznia 2015, 16:16
przez Trojan1000
Witam. Mam prośbę do posiadaczy Kangórków o informację jaka jest oporność wyłącznika poduszki pasażera? Wyłącznik działa na takiej zasadzie że inna jest oporność w trybie włączona poduszka a inna w w trybie wyłączona. W module SRS są specjalne dwa piny do zameczka i specjalne do kontrolki na desce rozdzielczej. Jak ktoś chce montować i konfigurować DDT2000 to mogę wrzucić schemat.

W mojej tacie indigo z powodów problemów z diagnostyką podłączyłem bez żadnych przeróbek moduł z kangoo I. Według schematów przyłącze jest identyczne. Skonfigurowałem poduszki przez OBD2 KKL w DDT2000 i wszystko pięknie działa. Wyjątkiem jest zameczek poduszki pasażera. Co prawdą piny są te same ale w Tacie jest 100 Ohm w trybie wyłączony i 400 Ohm w trybie włączony. A jak jest w renówce?

Pozdrawiam
Maciek

Re: Oporność wyłącznika poduszki pasażera.

PostNapisane: środa, 7 stycznia 2015, 17:54
przez Lucass
Może być problem z uzyskaniem pomocy, bo w Kangoo I nie ma wyłącznika (fizycznego) poduszki.

Re: Oporność wyłącznika poduszki pasażera.

PostNapisane: środa, 7 stycznia 2015, 20:37
przez Trojan1000
Od 2005 roku powinien mieć taki wyłącznik. Przynajmniej na schematach jest. Kangórek mógł mieć nawet 4 poduchy powietrzne :). Standardowy sterownik to obsługuje. Kwestia tylko podłączenia i konfiguracji DDT2000.

Re: Oporność wyłącznika poduszki pasażera.

PostNapisane: środa, 7 stycznia 2015, 20:44
przez Lucass
Być może. Natomiast niekoniecznie na polskim rynku. Z drugiej strony import zgniotków też był spory.

Re: Oporność wyłącznika poduszki pasażera.

PostNapisane: środa, 7 stycznia 2015, 22:02
przez Trojan1000
12 37 to są piny od wyłącznika. Sorry że schemat jest niezbyt czytelny.

<a href=http://zapodaj.net/599d724c4e788.jpg.html>IMG_20150101_204223.jpg</a>

Schemat z Taty. Z wyjątkiem dwóch zwor 5-6 i 33-34 to kangoo ma identyczny układ.
Montując moduł z kangoo przeciąłem te dwie zwory we wtyczce modułu SRS w tacie.
Wrzucam tu ten schemat bo jest czytelniejszy niż ten z renault.
W renówce kontrolka jest na desce rozdzielczej a do "zameczka" idą tylko dwa kalbelki od oporów. W tacie do zameczka idą 4 bo przy zameczku jest dioda kontrolna.
<a href=http://zapodaj.net/0ec3c7550b3c7.jpg.html>IMG_20141230_093756.jpg</a>


Porównanie z wyglądu obu modułów
<a href=http://zapodaj.net/579bd440a2feb.jpg.html>IMG_20150103_090646.jpg</a>

złącza w module z taty i z kangoo
<a href=http://zapodaj.net/498a05c92a8fa.jpg.html>IMG_20150103_090701.jpg</a>


Nawet jeśli nikt nie wie jakie parametry (oporność) ma zameczek w kangoo to mam nadzieje że jak ktoś będzie chciał zamontować wyłącznik poduszki pasażera to zrobi to tak jak wymyśliła fabryka, a nie będzie robił jakiś patentów z fizycznym wyłącznikiem na kablu od poduszki.

Re: Oporność wyłącznika poduszki pasażera.

PostNapisane: czwartek, 8 stycznia 2015, 11:05
przez Trojan1000
Żadko się zdarza aby ktoś działający zameczek odłączał i mierzył omomierzem.

A może ktoś z was co ma odłączaną poduszkę ma DDT2000?

Na tym obrazku zaznaczyłem który parametr mnie interesuje. Zarówno tryb włączona poduszka i wyłączona poduszka mnie interesuje :)
http://zapodaj.net/fc99fd951391e.png.html

Z góry dzięki :)