Strona 1 z 1

Małe pytanie co do kierunkowskazów

PostNapisane: wtorek, 3 marca 2015, 13:19
przez Alan
Cześć,

mam problem z kierunkami, raz działają a raz nie, rozebrałem przełącznik zespolony, wszystkie styki elegancko wyczyściłem, ale nie dało to rezultatu.
przy demontażu musiałem odpiąć białą wtyczkę, która była podłączona do tego pierścienia mocującego przełączniki wokół kierownicy, do czego ona jest tam podłączona? Podejrzewam, że to może być wina tej rzeczy.

Włącznik awaryjnych obstawiam, że sprawny, bo nie tak dawno zmieniałem i był może ze dwa razy użyty.

Pozdro.

Re: Małe pytanie co do kierunkowskazów

PostNapisane: wtorek, 3 marca 2015, 13:25
przez Stiopa
Ta wtyczka jest od klaksonu na kierownicy.
Sterowanie kierunkami jest tylko w kostce(tej dwurzędowej). Co do przyczyny, to albo styki w manetce, nie brudne, ale już zużyte(mają ograniczona żywotność), albo przerywacz, albo przetarte gdzieś kable lub coś nie styka(kostka, podstawka przerywacza itd.).
Kiedyś w moim był z tym problem, jak się skręcało to trzeba było trzymać przycisk od awaryjnych wciśnięty :lol: , ale to on był wtedy padnięty.

Re: Małe pytanie co do kierunkowskazów

PostNapisane: wtorek, 3 marca 2015, 15:52
przez Alan
Dzięki za odpowiedź,
w wolnej chwili spróbuję wcisnąć przełącznik od laguny2 powinien pasować (?), będę wiedział czy to manetki czy włącznik awaryjek.

Re: Małe pytanie co do kierunkowskazów

PostNapisane: wtorek, 3 marca 2015, 16:18
przez Stiopa
Manetka od laguny 2 nie będzie pasować(jest za bardzo odchylona, zobacz mój temat o manetce z interwałem). Do testów wystarczy, ale na dłuższą metę lepiej kupić co innego. ;)

Re: Małe pytanie co do kierunkowskazów

PostNapisane: wtorek, 3 marca 2015, 20:18
przez Alan
to tylko w ramach testu, żeby nie wymieniać w ślepo.
Jak okaże się manetka to może i pokuszę się o całość z tym interwałem co pisaliście, bo denerwują mnie za częste czasówki :D

Re: Małe pytanie co do kierunkowskazów

PostNapisane: wtorek, 3 marca 2015, 20:26
przez Stiopa
Co do manetki z laguny2 jeszcze to jest taki problem, że w kangoo/clio/megane/scenic jak coś jest wyłączone to na tym pinie jest masa, a jak włączone 12V(zwykle), a w lagunie2 na niektórych końcówkach, jak coś jest wyłączone to nie pojawia się nic(brak masy, wysoka impedancja, po prostu rozwarte), przez to np. włączała mi się tylna wycieraczka zamiast przedniego spryskiwacza(o czym pisałem w temacie o manetce z interwałem). ;)