Strona 1 z 4

kilka szczegółowych pytań do 1,5 dci

PostNapisane: czwartek, 5 maja 2005, 19:01
przez albertalbert
witam
posiadam osobowego kangoorka 1.5dci z intercoolerem czyli chyba 80 kM, chyba bo nikt tego nie wie. Auto sprowadzone i zbieram info o nim teraz. Sprawa pierwsza to czy kontrolka w kształcie oliwiareczki powinna gasnąc przed odpaleniem silnika? ( co powinno a co niepowinno sie swiecic po przekreceniu kluczyka przed odpaleniem sil ? ) Podobno jesli to jest cisnienie oleju to cos jest nie tak. 2- zegarek zatrzymuje sie wraz z wyciadnieciem kluczyka i zawsze pokazuje niewłasciwa godzinę, jak to usunąc? , 3- czy pedał sprzegła powinien cieżko chodzic? jak stoje na swiatłąch to az pomagam sobie ręką zeby mi nogi nie podnosiło :D , nie mam pojecia jak powinno być, 4- po wymianie dachu została przecieta wiązka przewodó od lampki w podsufitce oraz antena, antene odnalazłem w przednim prawym słupku a tej wiązki nigdzie nie moge znależc, któredy ona schodzi na dół? , 5- czy w kangoo jest mozliwosc przełaczenia obiegu powietrza na wewnętrzny?
Jak na razie to tyle pytanek , jesli ktos zna odpowiedz chociarz na czesc to z góry dziekuje.
Pozdrawiam wszystkich

PostNapisane: czwartek, 5 maja 2005, 20:30
przez darecki
Chyba po niezłym dzwonie jest Twój kangurek :?: 8O

Re: kilka szczegółowych pytań do 1,5 dci

PostNapisane: czwartek, 5 maja 2005, 21:46
przez sw
Jak to fachowcy z tej branży mówią wyglada, ze autko było lekko dotknięte.
1. Kontrolki: Przed włączeniem rozrusznika możesz mieć dyskotekę, natomiast po odpaleniu powinno wszystko gasnąć. Jeśli ciśnienie nie gaśnie, to sprawdź na wyswietlaczu ile masz oleju (wcisnij raz przycisk przy wyswietlaczu, pojawią się kółeczka, poza tym powinno pisac "oil ok").
2. zegarek powinien gasnąć, ale nie powinien się resetować. Jeśli się resetuje, to któryś z miliona kabelków nie ma prądu, choć mieć go powinien.
3. pedał sprzęgła chodzi średnio ciężko. nie wiem jak jest regulowana siła docisku sprzęgła, ale być może sprężyna (jeśli tam jest) zbytnio się naciąga lub ma niewłaściwe parametry. Poza tym - na światłach nalezy stać na luzie, ale to już inna bajka.
4. wydawało mi się, że antena idzie lewym słupkiem, ale być może się mylę. kable schodzą wyłącznie w profilu przedniego słupka (lewego i prawego).
BTW: czy oryginalnie to był kabriolet? ;)
5. obieg wewnętrzny jest przy klimie, nie wiem czy bez klimy jest taka opcja.

PostNapisane: czwartek, 5 maja 2005, 22:59
przez albertalbert
ok. Dziekuje za info.
Eracając do kontrolek opowiem to inaczej. Po przekreceniu kluczyka zaswiecają sie wszystkie i pozostaje tylkoakum i cos tam jeszcze ale kontrolka oleju gasnie zanim zapalam silnik.
A co do wiązki przewodów od lampki sufitowej to jesli zakłądając ze tylko przednie słupki sa przeznaczona na kabelki to któredy powinny one wyjsc, czy tym otworem gdzie jest przyłącz do drzwi ?
Bo antena napewno schodzi słupkiem od pasazera i wychodzi własnie takim otworem.

Re: kilka szczegółowych pytań do 1,5 dci

PostNapisane: piątek, 6 maja 2005, 06:32
przez Wiz
albertalbert napisał(a):witam
posiadam osobowego kangoorka 1.5dci z intercoolerem czyli chyba 80 kM, chyba bo nikt tego nie wie.


Zaden z silnikow 1,5 dCi w Torbaczu nie ma intercoolera :(

PostNapisane: piątek, 6 maja 2005, 07:39
przez albertalbert
tu niepodejmę dyskusji bo sie na tym nie znam ,a o intercoolerze to sie dowiedziałem od mechesa . Wynikało to z tego ze pod chłodnicą wody i klimy jest taka mała chłodnica podobno piwietrza i ze to to.
To wszystko jednak szczegóły w stylu kabrioleta i delikatrnej stłuczki ,a mnie bardziej zalezy na info gdzie ta pechowa wiązka od lampki sufitowej wychodzi :D
pozdrowionka dla zainteresowanych :wink:

PostNapisane: piątek, 6 maja 2005, 08:10
przez MK
Wiz :!: :idea: :? Nie masz racji, słabsze 1,5dci nie ma chłodnicy powietrza, a silniejsze ma chłodnicę.

Re: kilka szczegółowych pytań do 1,5 dci

PostNapisane: piątek, 6 maja 2005, 11:40
przez Bullitt
Wiz napisał(a):
albertalbert napisał(a):witam
posiadam osobowego kangoorka 1.5dci z intercoolerem czyli chyba 80 kM, chyba bo nikt tego nie wie.


Zaden z silnikow 1,5 dCi w Torbaczu nie ma intercoolera :(


80 KM ma

PostNapisane: piątek, 6 maja 2005, 11:41
przez Bullitt
albertalbert napisał(a):ok. Dziekuje za info.
Eracając do kontrolek opowiem to inaczej. Po przekreceniu kluczyka zaswiecają sie wszystkie i pozostaje tylkoakum i cos tam jeszcze ale kontrolka oleju gasnie zanim zapalam silnik.
A co do wiązki przewodów od lampki sufitowej to jesli zakłądając ze tylko przednie słupki sa przeznaczona na kabelki to któredy powinny one wyjsc, czy tym otworem gdzie jest przyłącz do drzwi ?
Bo antena napewno schodzi słupkiem od pasazera i wychodzi własnie takim otworem.


Przewody do lamki sufitowej idą lewym środkowym słupkiem

PostNapisane: piątek, 6 maja 2005, 15:57
przez Wiz
MK napisał(a):Wiz :!: :idea: :? Nie masz racji, słabsze 1,5dci nie ma chłodnicy powietrza, a silniejsze ma chłodnicę.


W takim razie w moim wymontowali :D
Sprawdzalem (dylalem paluchem po rurach) i wyszlo mi ze powietrze zasysane jest zza/obok prawego reflektora. Moje dochodzenie potwierdzil znajomy mechanik - ktos w takim razie sciemnia :D
Za jakies 2h bede schodzil do samochodu to jeszcze raz spojrze na tego "intercoolerka" - czy jest czy go nie ma :)