Strona 1 z 2

Kontrolka świec żar., głośniejsza praca, cięższe odpalanie

PostNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2015, 21:32
przez droidboo
Witam wszystkich forumowiczów po kilku latach przerwy.

Kangur trafił w moje ręce. 2003r 1.5 dci 82KM, 320 000 przebiegu. Auto po rodzicach, trochę stało, w czerwcu wziąłem się za niego (paski, rozrządy itp) i używam teraz na co dzień. W niedzielę w trasie zauważyłem, że zapaliła się kontrolka świec żarowych. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie, cały czas się świeci. Silnik, szczególnie na wolnych obrotach chodzi jak TDI z VW, tzn głośno, tak jak stary klekot :) jest też delikatna różnica w jeździe- jakby mniejszy lag ma turbina przy zmienianiu biegów. Moc ta sama. Chyba nie grzeje świeczek, bo jak wystygnie, to ze 3-4 razy kręci wałem zanim odpali, wcześniej palił od strzała. Jakieś 100 000 km temu ojciec miał taki sam przypadek, skończyło się to wymianą wtryskiwacza, który się "zawieszał". Zrobiłem dzisiaj test przelewów. Po 4,5 min na letnim silniku i obrotach jałowych wtryski wylały mniej więcej po równo ~18ml +/- 1ml (miałem pojemniczki na mocz a one są co 5ml skalowane), w rurkach płynęło też trochę bąbelków. Jak coś, to nagrałem filmik z tego, może później wkleję na YT.
Dodam, że zimą chociaż odpalał bez problemu, to przez kilka sekund chodził jakby na trzech cylindrach a potem czwarty się pomału dołączał i już potem chodził. Myślałem, że świeca, ale pomierzyłem wszystkie i były ok. Raz zaświeccił po takim odpaleniu kontrolką świec,ale po ponownym uruchomieniu silnika już się nie włączyła. Podjechałem na CLIPa i mechanior powiedział, że kod błędu trzeciego wtrysku był, skasował błędy, zapuścił program testowy i powiedział, że wszystkie parametry są jak najbardziej ok.

Jutro co prawda oddaję skoczka do bardzo polecanego we wrocku mechanika od renówek i zobaczymy co powie, ale chciałbym się też poradzić i omówić problem na forum.

Re: Kontrolka świec żarowych + głośniejsza praca

PostNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2015, 22:21
przez regit
wymieniałeś filtr paliwa?

Re: Kontrolka świec żarowych + głośniejsza praca

PostNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2015, 22:26
przez droidboo
Nie, plan był taki, że pójdzie do wymiany razem z olejem i filtrem oleju teraz we wrześniu, ale powiem jutro mechanikowi, żeby od razu wymienił go.

Re: Kontrolka świec żarowych + głośniejsza praca

PostNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2015, 22:31
przez regit
miałem podobny problem po przeglądzie , mieli zmienić wszystkie filtry itp. Po wymianie kangoo chodził tak jak u Ciebie nie palił ... ,co się okazało założyli mi polski filtr paliwa(miał cieńsze końcówki do wężyków) , po wymianie na oryginalny wszystko wróciło do normy.

Re: Kontrolka świec żarowych + głośniejsza praca

PostNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2015, 22:33
przez droidboo
To że teraz musi zakręcić wałem ze 3-4 razy podejrzewam, że po prostu nie grzeje świeczek, bo kontrolka od włączenia stacyjki nie gaśnie w ogóle.

Re: Kontrolka świec żarowych + głośniejsza praca

PostNapisane: środa, 26 sierpnia 2015, 08:00
przez Lucass
Ta kontrolka to przede wszystkim kontrolka usterki elektroniki.
Jednym słowem bez podpięcia do kompa to będzie wróżenie z fusów.
Tradycyjnie zacząłbym sprawdzanie od czujnika położenia wału i czujnika położenia wałka rozrządu.

Re: Kontrolka świec żarowych + głośniejsza praca

PostNapisane: środa, 26 sierpnia 2015, 08:55
przez czarek0402
Dokładnie, ostatnio też wymieniałem czujnik położenia wału, bo mi gasł, nie odpalał. Sprawdź też przekaźnik podgrzewania świec żarowych. Filtr paliwa wymień, jak nie ma to zamontuj gruszkę do pompowania. Wyczyść zawór egr. Kontakt sprayem przeczyść wielowtyki od kompa. Popraw, sprawdź masę przy aku, pomiędzy silnikiem a obudową. Ładny wynik z km. ;)

Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalka

Re: Kontrolka świec żarowych + głośniejsza praca

PostNapisane: środa, 26 sierpnia 2015, 13:51
przez droidboo
Dzisiaj po pracy jadę odstawić auto do mechaniora, zacznie pewnie od podpięcia do kompa, tylko nie wiem, czy dzisiaj się za to weźmie. Czujniki pewnie komp pokaże jak coś nie tak z nimi, gruszka jest fabrycznie, klemy na aku czyściłem przy wymianie i posmarowałam miedziawką. Przekaźnik świec później sobie oblookam. Filtr paliwa zlecę mechanikowi od razu.


Trzy lata po kupnie zaczął świrować. Przerywał podczas jazdy, nie odpalał. W aso ( jeszcze gwarancję miał) nie byli w stanie ogarnąć, dopiero serwis renaulta, ale nie aso ogarnął. Wzięli na dwie godziny auto, coś pogrzebali, skasowali 50zl i problem nigdy nie powrócił:) W ogóle jedyne co było wymieniane przy silniku, to dwa alternatory, bo się sprzęgła gumowe rozleciały, dwie pompy wspomagania przez nadkole wadliwe fabrycznie, automatyczne zamykanie drzwi po otwarciu wlewu i jeden wtrysk. Żadne czujniki nie szwankowały, pompa wtryskowa seria, turbina seria, nawet sprzęgło jeszcze jest fabryczne i wszystkie świece, przelewy na wtryskach jak w pierwszym poście, test silnika pod clipem wyszedł bardzo dobrze. Niestety auto nie jeździlo prawie wcale przez półtora roku, tylko było odpalane co jakiś czas i kilka razy było tylko rozruszane. Mam nadzieję, że teraz nie zacznie się sypać;)

Re: Kontrolka świec żarowych + głośniejsza praca

PostNapisane: środa, 26 sierpnia 2015, 16:37
przez Mascot
Gruszka może mieć walnięty zaworek, który nie pozwala cofać się ropie.
Tak na " macanie " nie sprawdzisz.

Re: Kontrolka świec żarowych + głośniejsza praca

PostNapisane: środa, 26 sierpnia 2015, 20:21
przez droidboo
Spokojnie, nie uprzedzajmy faktów ;) Auto stoi u mechanika, może jutro się nim zajmie. Nie było nigdy problemów w aucie tego typu, jakie powoduje zapowietrzanie układu, ale sprawdzę gruszkę i zaworek w jakim są stanie nawet jak nic z nimi nie wyjdzie. Zastanawiam się, czy nie poczekać z tym filtrem paliwa chwilę, żeby sprawdzić, czy wszystko będzie ok, po interwencji mechanika. Jak się kilka rzeczy zrobi, to później czasami nie wiadomo co jest powodem kolejnej usterki (jeżeli takowa wyjdzie).

Problem z odpalaniem jest już następstwem, zobaczymy, co jest główną przyczyną :)