Strona 1 z 7

Re: Co dziś zrobiłeś/zrobiłaś dla kangura?

PostNapisane: sobota, 3 października 2015, 06:05
przez skawina
Domykanie na jakiej zasadzie?

Re: Co dziś zrobiłeś/zrobiłaś dla kangura?

PostNapisane: sobota, 3 października 2015, 07:48
przez Stiopa
Pewnie po zamknięciu z pilota :P .
Podmiejski, wrzuć schemat ;) .

Re: Co dziś zrobiłeś/zrobiłaś dla kangura?

PostNapisane: sobota, 3 października 2015, 10:15
przez Podmiejski
Chciałem żeby się po "klapnięciu" zamkiem centralnym aktywowało domykanie szyb.
Ale chyba nie wszystko wiem...
Jest jakiś moduł od zamykania szyb w samochodzie ?
Czy same pstryczki w drzwiach?
Jak dorabiałem elektrycznie zamykane okna do Kangura - wystarczyła wiązka i pstryczki ale nie wiem jak jest w oryginale
No a z tego schematu nie kumam o co to chodzi z tym wyborem sygnału +/-
Jakoś tak dziwnie to napisane...
Nie wiem też dlaczego wpinać się w zasilanie silnika szeregowo - skąd silnik weźmie drugi biegun zasilania?
Przecież silnik nie m oże być podłączony żadnymzasilaniem na stałe bo całośc działa na zasadzie że raz się podłącza do jednego zasilania +/- a na powrót - odwrotnie! -/+ !
Czyli na standby sinik jest całkowicie odłączony od zasilania...
To jak mu podłączę jeden biegun zasilania to jak ma ruszyć?

Czy do wyzwalania tego wystarczy impuls z siłownika zamka - plus lub minus przez diodę?

Re: Co dziś zrobiłeś/zrobiłaś dla kangura?

PostNapisane: sobota, 3 października 2015, 11:21
przez Stiopa
Standardowo też są tylko prztyczki w drzwiach.
A z tym nie wpinasz się szeregowo, tylko równolegle. Tniesz oba kable. ;)
Najłatwiej to możesz to sprawdzić montując bez podnośników, podpinasz pod akumulator i centralny, miernikiem sprawdzasz, czy masz napięcie między np. zielono-żółtym i żółtym. Jeżeli na czas domykania te przewody są zwarte to masz jakąś kijową centralkę i trzeba by dołożyć jeszcze przekaźnik z podwójnymi stykami do każdego okna ;) .

Re: Co dziś zrobiłeś/zrobiłaś dla kangura?

PostNapisane: sobota, 3 października 2015, 14:26
przez skawina
Nie ma żadnego modułu - tylko przełączniki. Na silnikach trzeba sprawdzić co jest w spoczynku - będą dwa potencjały czyli albo dwa plusy albo dwa minusy. Kombinowałem, rysowałem sobie schematy. Jakbym miał dwa impulsowe to by było ;) Trzeba by dołożyć przekaźniki na sterowanie szybą pasażera żeby nie robić zwarć podczas używania dwóch przełączników naraz. Po za tym dopinając się pod centralny jako sygnał do zamykania szyb, pamiętaj że naciskając przycisk centralnego na desce szyby się zamkną ;) Druga sprawa to jeśli chciałbyś zostawić auto z lekko uchylonymi oknami (w lecie na działce :P ) to nie zostawisz..... Ale kombinujmy dalej :)
Moderator chyba zrobi nowy wątek ;)

Re: Co dziś zrobiłeś/zrobiłaś dla kangura?

PostNapisane: sobota, 3 października 2015, 14:54
przez Stiopa
Chyba, żeby zrobić na przekaźnikach bramkę AND z kierunkami i sygnałem centralnego.
Myślę, że takie skrajne sytuacje, jak stanie na awaryjnych i zamknięcie auta jednocześnie można przeboleć :P .

Re: Co dziś zrobiłeś/zrobiłaś dla kangura?

PostNapisane: sobota, 3 października 2015, 15:44
przez skawina
Stiopa? Skoro siedzisz w elektronice to zmajstruj coś na zasadzie przekaźnika... hmm... nadmiarowego. Chodzi o to, że kiedy szyby by leciały do góry on rozłączony. Trzeba by zmierzyć prąd na skrajnym położeniu szyby i dodać trochę biorąc pod uwagę, że w różnych kangurach rożnie ta szyba chodzi ;) Wiesz o co mi chodzi :) Wtedy można by podłączyć do centralnego pomijając przyciski fabryczne :) W instalację wsadzić trzy diody ( bieguny przycisków i sygnał centralnego) i może by coś wyszło :P

Re: Co dziś zrobiłeś/zrobiłaś dla kangura?

PostNapisane: sobota, 3 października 2015, 16:31
przez Podmiejski
Panowie - to jest gotowy moduł domykania szyb
5 dych z wysyłką
I ja go chcę uruchomić czyli podpiąć pod swoje elektryczne szyby i wysterowac impulsem z siłownika zamka centralnego,,
Nie chcę na razie budować od podstaw
Stiopa- na obrazku widać że wpinasz się s z e r e g o w o - tniesz jeden kabel wię dlatego nie kumam jak to chodzi..
Czyli jak silniki są w spoczynku to na ich obu stykach jest albo 2x plus albo 2x minus?
Po co?
Raczej spodziewałem się że tam nic nie ma i podłączane jest napięcie do zadziałania z polaryzacją stosowną do kierunku jazdy szyby.
Po co dwie te same polaryzacje?!

Problemu z domykaniem szyb przez przycisk na konsoli nie ma - jest podłączenie modułu pod ACC po stacyjce - masz wyłączoną stacyjkę to układ zadziała.
Dlatego tez nie trzeba kombinować z wersją: a co będzie jak pasażer uruchomi itd itp
Po pierwsze domyk działa jak sterowanie onami jest już wyłączone
Po drugie: zamykam drzwi z pilota z pasażerem w środku co sie w tym momencie zaczyna bawić szybami?! ;-)
Aaa.. i ten moduł ma zabezpieczenie prądowe: najpierw krótkim impulsem próbkuje czy szyby nie są zamknięte (bo i tak bywa :-) a potem po kolei domyka..
Tylko nie kumam tego schematu...
Co to jest ten przełącznik w prawym górnym rogu?!
Czy - co to wogóle jest?!

Re: Co dziś zrobiłeś/zrobiłaś dla kangura?

PostNapisane: sobota, 3 października 2015, 16:44
przez Podmiejski
specjalnie piszę w innym poście - prosze nie łączyć.
To mojea analiza tego układu.
Jesli faktycznie w stanie spoczynkowym na silnikach jest jakiś stały potencjał (nie wiem jaki może ktoś wie albo trzeba pomierzyć) to schemat ma sens.
Tym "przełącznikiem" w prawym górnym rogu (w praktyce to jednorazowe połączenie przewodów na zawsze ;-) wybiera się co jest na stałe na silnikach: plus czy minus
i wtedy wpina się przekaźnikiem s z e r e g o w o w drugą gałąź zasilania silnika (przkaźnikiem który jest w układzie!)
jak domyk nie działa - przekaźnik zwiera co przecięliśmy i układ śmiga jakby nic nie było
jak domyk działa - podaje na silnik druga niezbędną polaryzację by uruchomić napęd
i to wtedy ma sens
tylko nadal nie wiem
dlaczego na przełącznikach miała by być na stałe podłączona jakaś ta sama polaryzacja?!
i tu mi śmiga po głowie: po to że jakimś sprytnym mykiem daje się to zrobić bez żadnego układu a jedynie sprytnymi switchami...
ktoś to kiedyś analizował może?
Ps. jak ktoś chce sobie załozyc elektryczne szyby - polecam kupić najtańszy system tzw konwersji napędu z Allegro.
Wywalić cały napęd; założyć silniki oryginał (całe 15 zł!) a wykorzystać wiązkię i wyłączniki z zestawu
W poprzednim Kangurze tak miałem i było to najmniej roboty ze wszelkich wersji :-)

Re: Co dziś zrobiłeś/zrobiłaś dla kangura?

PostNapisane: sobota, 3 października 2015, 16:46
przez Podmiejski
Skawina: CAŁY UKŁAD 50 ZŁ Z WYSYŁKĄ - szkoda kombinować... ;-) dokładnie jak piszesz tak działa
http://allegro.pl/modul-domykania-2-szy ... 02623.html