Strona 1 z 3

Niedogrzany silnik 1.6 16V

PostNapisane: piątek, 6 listopada 2015, 14:33
przez Podmiejski
Mam wrażenie że silnik nie osiąga właściwej temperatury.
Dwa symptomy: pierwszy oczywisty że wskaźnik pokazuje zawsze tempereturę poniżej tej która na środku i to sporo
Drugi to słabe ogrzewanie: niby dmucha ciepłym ale w końcu nie jest zimno - a tak naprawdę ciepłym dopiero pod sam koniec regulacji temperatury!
Najpierw myślałem że po prostu wskaźnik jest zwalony albo ktoś licznik rozbierał i źle nasadził - ale są dwa objawy..
Jakies pomysły?
Możeliwe że ktoś inny termostat wstawił?
Zużycie termostau?
Zapowietrzenie?
Bardzo prosze o radę a może ktoś miał tak?

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

PostNapisane: piątek, 6 listopada 2015, 16:11
przez skawina
Przysłoń na jakiś czas trochę chłodnicy i pojeździj ;)

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

PostNapisane: piątek, 6 listopada 2015, 17:35
przez Pawelpigo
Moim zdaniem najpierw termostat. Być może padł otwarty do końca i silnik nie jest w stanie się dogrzać. Chyba nie jest jeszcze tak zimno żeby osłaniać chłodnicę... 1.6 to nie aż tak malutki silnik żeby się sam z siebie nie dogrzewał.

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

PostNapisane: piątek, 6 listopada 2015, 19:08
przez Podmiejski
Zasłanianie chłodnicy?
ale co mi to da?
Ja nie chcę usuwać skutku tylko przyczynę
Jesli wadą jest np termostat to nic nie zmieni...

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

PostNapisane: piątek, 6 listopada 2015, 20:06
przez Iglo
U mnie jest podobnie i miałem zakładać wątek. Jak się w korku rozgrzeje porządnie to pokazuje 5 kresek na wyświetlaczu. Wystarczy chwila spokojniej jazdy z prędkością 90km/h i spada na dwie kreski. Innych wskazań nie ma, albo całkiem zimny, albo dwie, albo 5 (latem trzymał, teraz raczej nie). Jak to jest w innych 1.6? Zapowietrzony nie jest, bo było podobnie przed wymianą rozrządu z pompą wody i odpowietrzaniem przy tym.
Problemów z ogrzewaniem wnętrza nie ma, czyżby termostat?

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

PostNapisane: piątek, 6 listopada 2015, 20:13
przez Marek_Bielsko
Iglo napisał(a): pokazuje 5 kresek na wyświetlaczu.


Wiem, że trochę nie w temacie, ale skąd taki wypas w kangoo? W 2007 zrobili to lepiej? :o
Myślałem, że w kangoo działa to co 2 kreski (bo tak działa)...

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

PostNapisane: piątek, 6 listopada 2015, 23:01
przez Iglo
Heh, aż jutro spojrzę czy umiem do pięciu liczyć, ale to wskazanie to dokładnie połowa skali.

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

PostNapisane: piątek, 6 listopada 2015, 23:22
przez Iglo
Do głowy przyszły mi jeszcze nie działające wszystkie kreski na wyświetlaczu, jutro test zegarów.

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

PostNapisane: sobota, 7 listopada 2015, 00:06
przez Podmiejski
Igloo - no to mamy to samo.
W sensie tego co się dzieje.
Wskaźnik mam analogowy więc nie ma czegoś takiego że zapala mi kreski - widzę zmiany "o piczy kłak"
Generalnie - powinien być na środku - w lato jak się podgrzeje w korkach to o kreskę wyżej i wentylator katuje aż do schłodzenia.
Jest poniżej i to sporo i to budzi mój niepokój...
Jeżdże na gazie - wyższe temperatury pracy z natury - więc chyba termostat ze starości klęka?
No tyle lat ma w końcu ze może się po prostu wcześniej otwierać?
Pomyślę jak zmierzyć temperaturę jego otwarcia bez wyciagania z układu.
A co do grzania: masz punkt odniesienia czyli inne Kangoo?
Ja wiem że to co mam w tym egzemplazu może być uznawane za sprawnie działające ogrzewanie - ale w porównaniu do 1.2 które miałem miesiąc temu to słabo rokuje na silne mrozy!
może ktoś co ma 1.6 16V i normalne wskazania się zgłosi?
Czy - "ten typ już tak ma"?

Re: Niedogrzany silnik 1.6 16V

PostNapisane: sobota, 7 listopada 2015, 02:07
przez Pawelpigo
Panowie nad czym tu się zastanawiać, termostat kosztuje 20-30 zł. Jak macie niedogrzany silnik to pewnie spalanie dużo wyższe. Nad termostatem się nie zastanawia tylko się wymienia :D Jest jeden sposób sprawdzenia czy otwiera za szybko: silnik chodzi, ale nie ma temp. roboczej, sprawdzamy przewody które dochodzą do chłodnicy. Jak są miekkie to termostat jest zamknięty. Jak twarde to termostat puszcza jak Białowieska ;) No i kolejna sprawa: chłodnica jak i przewody są zimne przed osiągnięciem połowy skali. Jak mają temp. to 100 % termostat zdechł.