Strona 1 z 1

Kangoo 1.5DCI 2005 Wspomaganie kierownicy

PostNapisane: środa, 8 czerwca 2016, 14:46
przez Travis22
Witam,jestem szczęśliwym posiadaczem Kangoo 1.5DCI z 2005 r. Od dłuższego czasu walcze z elektryczną pompą wspomagania i potrzebował bym od was bardziej doświadczonych w bojach wsparcia technicznego
Mianowicie: silnik i pompę mam wstawioną używana, poprzednia się zniszczyła,i tak używana chodziła pół roku wzorowo. Jednak jakiś czas temu zaczęło co jakiś czas wywalać zabezpieczenie 80A elektryk sprawdził ze pompa bierze 90A.
Pytanie co może byc przyczyną?
- silnik nie hałasuje więc łożyska ok
- zwarcia jako takiego nie ma bo potrafi kilka godzin pochodzić
- pompa nie wiem w jakim stanie jest na tą chwile, jest możliwość ze się przytarła będę rozbierał ją jutro:

Zdarzyło się że jeździłem z odłączonym wspomaganiem czy mogłem coś uszkodzić dalej za pompa?
Nie wiem dokładnie jak to mechanicznie wygląda w samej przekładni kierowniczej ,zakładam ze jest zawór który przy skręcie sie otwiera a przy jezdzie na wprost zamyka obieg i oddaje bezpośrednio płyn do zbiornika.

Na co zwrócić uwage w pierwszej kolejności

Z góry Dziękuje za pomoc

Re: Kangoo 1.5DCI 2005 Wspomaganie kierownicy

PostNapisane: czwartek, 9 czerwca 2016, 13:02
przez Travis22
Wszystko się wyjaśniło po rozebraniu skończył się komutator
Ciekawostka oryginalny silnik miałem na 2 łożyskach tocznych te mam na panewce i na łożysku

Silnik idzie do przewinięcia, z dodatkowych rzeczy musiałem przełożyć ośke na której jest jest wirnik z komutatorem

Re: Kangoo 1.5DCI 2005 Wspomaganie kierownicy

PostNapisane: poniedziałek, 27 czerwca 2016, 11:43
przez Travis22
Witam, wracam do tematu.
Ponieważ zależało mi na czasie żeby samochód byl sprawny kupiłem używany silnik na allegro a stary oddałem do regeneracji. I ku mojemu zaskoczeniu uzywany z allegro pochodził tydzień i zaczął wywalać bezpiecznik, w tym czasie doszedł ten wysłany po regeneracji wiec je szybko podmieniłem.
Dzisiaj otworzyłem silnik a Allegro i moim oczom ukazał się następujący widok: wszystkie 4 uchwyty szczotek wytopiły się z plastikowej obudowy i przestawiły w osi co widac na zdjęciu.

Moje pytanie brzmi: czy pompa może zbudować tak duże obciążenie że w silniku wzrosnie temp do takiego stopnia ze stop plastik do którego sa przymocowane uchwyty szczotek?
Jezeli tak to co może być przyczyną budowania takiego ciśnienia

Ponizej linki do zdjęć szczotkotrzymacza
https://drive.google.com/open?id=0B-3mu ... FJlejJFdGs
https://drive.google.com/open?id=0B-3mu ... WFIRVZ6cTA

Re: Kangoo 1.5DCI 2005 Wspomaganie kierownicy

PostNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 21:14
przez Lucass
Tu nie chodzi o ciśnienie, tylko o opory jakie może stwarzać pompa. Jakieś przytarte łożysko czy coś w podobie. Choć zasadniczo usterka samej pompy to bardzo rzadka usterka. Zazwyczaj padają silniki na skutek wpływu zanieczyszczeń dostających się tam spod koła. Ale to raczej nie trwa tydzień.