Zmiana głowicy z 1.4 8V na 1.6 8V

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

Zmiana głowicy z 1.4 8V na 1.6 8V

Postprzez senap piątek, 23 września 2016, 10:37

Witam serdecznie.
Czy ktoś może zrobił coś takiego jak w temacie ?
Padła mi głowica już po raz drugi (olej w płynie).
Nie potrafię dostać głowicy 1.4 a mam dwie 1.6, po zdjęciu widzę niewielkie różnice . Czy ktoś już coś takiego zrobił.
Za odpowiedzi serdecznie dziękuję.
senap
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 12
Dołączył(a): poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 20:25

Re: Zmiana głowicy z 1.4 8V na 1.6 8V

Postprzez Lucass piątek, 23 września 2016, 17:19

Rzucę tylko nieśmiało, że w efekcie tej zamiany podstawową różnicą może być kompletnie inny stopień sprężania, bo to co różni silniki 1,6 8V i 1,4 8V to skok tłoka.
Na logikę stopień będzie mniejszy, bo w przestrzeni nad tłokiem będzie musiało zmieścić się mniej mieszanki paliwowo-powietrznej niż w silniku 1,6, który ma większy skok. Czyli mogą być problemy.
Pozdrawiam, Lucass
Obrazek
Zapraszam na http://www.wedrowki.com
Avatar użytkownika
Lucass
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
Kangoomistrz 2012, ale w dalszym ciągu Zdiagnozowany Kangooholik Podróżny
 
Posty: 10332
Dołączył(a): środa, 28 czerwca 2006, 23:00
Lokalizacja: Kraków, zasadniczo...

Re: Zmiana głowicy z 1.4 8V na 1.6 8V

Postprzez ZygaF piątek, 23 września 2016, 20:12

Stopień sprężania, ciśnienie sprężania, komora spalania itp. - definicje tych pojęć poda "wujek Google".
Sprawdź czy kanały olejowe w głowicach są w identycznych miejscach. Czy skok zaworów jest taki sam (żeby nie było kolizji zawór/tłok).
Komora spalania głowicy silnika 1,6 powinna mieć większą objętość niż w 1,4 (choć nie koniecznie).
Czyli ciśnienie sprężania możesz mieć mniejsze.
Jest prosty sposób na zmianę ciśnienia sprężania: tzw. splanowanie głowicy zwiększa stopień sprężania, założenie dodatkowej uszczelki pod głowicę zmniejsza stopień sprężania.
Życzę udanej przeróbki.
Renault Kangoo 1,2 16V 2002r. manual. klima.
VW Passat b4 kombi GT 2,0 8V +LPG 1996r.
Avatar użytkownika
ZygaF
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 22
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2016, 19:45
Lokalizacja: Granica woj. śląskiego i łódzkiego na trasie Częstochowa -Łask.

Re: Zmiana głowicy z 1.4 8V na 1.6 8V

Postprzez senap sobota, 24 września 2016, 03:11

Zgadza się komora spalania jest większa w 1.6 , więc ciśnienie będzie niższe . Także w kanałach olejowych są różnice. Dziękuję za wybicie z głowy poronionego pomysłu. Szukam głowicy do 1.4.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
senap
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 12
Dołączył(a): poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 20:25


Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron