Strona 1 z 1

Zmiana głowicy z 1.4 8V na 1.6 8V

PostNapisane: piątek, 23 września 2016, 10:37
przez senap
Witam serdecznie.
Czy ktoś może zrobił coś takiego jak w temacie ?
Padła mi głowica już po raz drugi (olej w płynie).
Nie potrafię dostać głowicy 1.4 a mam dwie 1.6, po zdjęciu widzę niewielkie różnice . Czy ktoś już coś takiego zrobił.
Za odpowiedzi serdecznie dziękuję.

Re: Zmiana głowicy z 1.4 8V na 1.6 8V

PostNapisane: piątek, 23 września 2016, 17:19
przez Lucass
Rzucę tylko nieśmiało, że w efekcie tej zamiany podstawową różnicą może być kompletnie inny stopień sprężania, bo to co różni silniki 1,6 8V i 1,4 8V to skok tłoka.
Na logikę stopień będzie mniejszy, bo w przestrzeni nad tłokiem będzie musiało zmieścić się mniej mieszanki paliwowo-powietrznej niż w silniku 1,6, który ma większy skok. Czyli mogą być problemy.

Re: Zmiana głowicy z 1.4 8V na 1.6 8V

PostNapisane: piątek, 23 września 2016, 20:12
przez ZygaF
Stopień sprężania, ciśnienie sprężania, komora spalania itp. - definicje tych pojęć poda "wujek Google".
Sprawdź czy kanały olejowe w głowicach są w identycznych miejscach. Czy skok zaworów jest taki sam (żeby nie było kolizji zawór/tłok).
Komora spalania głowicy silnika 1,6 powinna mieć większą objętość niż w 1,4 (choć nie koniecznie).
Czyli ciśnienie sprężania możesz mieć mniejsze.
Jest prosty sposób na zmianę ciśnienia sprężania: tzw. splanowanie głowicy zwiększa stopień sprężania, założenie dodatkowej uszczelki pod głowicę zmniejsza stopień sprężania.
Życzę udanej przeróbki.

Re: Zmiana głowicy z 1.4 8V na 1.6 8V

PostNapisane: sobota, 24 września 2016, 03:11
przez senap
Zgadza się komora spalania jest większa w 1.6 , więc ciśnienie będzie niższe . Także w kanałach olejowych są różnice. Dziękuję za wybicie z głowy poronionego pomysłu. Szukam głowicy do 1.4.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka