Nie wiem, czy aktualne, ale coś odpowiem ...
Najdłużej, wkładali ten motorek do Clio IV 5D i Grandtour. Pytanie tylko, na ile był zmodyfikowany, aby spełniać późniejsze niż 2008 rok, normy spalin.
I tak, 1.2 16V to D4F - był jeszcze D4FT, z dołożoną turbosprężarką i mocą 100 KM.
Z drugiej strony, co ci padło ?
U siebie remontowałem 1.5 dCi w sierpniu 2020 roku. Proponowali mi używane motorki po 700 - 1000 zł, ale poszedłem w remont ( łącznie 5500 zł ). Fakt, koszt był niewiele mniejszy niż wartość auta. Używany motor wykluczyłem bo ... miałby już swoje lata, nie znaną historię ( co z tego, że mogłem odpalić go na placu i przejechać się kilka metrów ? ), pewnie przy montażu wyszłyby jakieś dodatkowe kwiatki. Rozrząd, oleje, filtry - wiadomo - to i tak należy zmienić. Ok, 1.5 dCi to trochę inna, bardziej ryzykowna historia niż D4F.
A ! Poszukaj silnika z Thalii lub Dacii - to samochody które często kupowały starsze osoby, i może znajdzie się sztuka po kasacji, z symbolicznym przebiegiem 100 - 130 000 km ? Pytanie, czy będzie pasować