Strona 1 z 2

Pytaanie o akumulator

PostNapisane: poniedziałek, 6 lutego 2006, 21:19
przez KiK
Witam! cztery dni temu stałem sie posiadaczem Kangoora 1,4 99r. i...niestety od razu problemy - nie chce zapalić. pierwsza myśl: bateria w kluczyku.Dokupiłem nową a i tak nie odpala... :( Może akumulator mam za mały? Mam 43A 370Ah. Jaki jest model fabryczny akumulatora :?: Bo jak to nie akumulator to co innego :?:
Pozdrawiam
KiK
czerwony Kangoo
1,4 99

PostNapisane: poniedziałek, 6 lutego 2006, 21:39
przez branio
Witaj
Czy gaśnie kontrolka od immobilisera :?:

PostNapisane: wtorek, 7 lutego 2006, 08:51
przez rafako
Witam!
Przypuszczam że niejest to wina akumulatora ja od nowości miałem 32Ah i wytrzymał 5 lat - silnik 1,4 8v i nie było z nim żadnych problemów.
Zalecam odwiedzić serwis.
Pozdr.

PostNapisane: wtorek, 7 lutego 2006, 16:05
przez darecki
Co to znaczy - nie chce zapalić? Kręci rozrusznik? Jest iskra? Pompa paliwa się załącza? Opisz dokładnie jakie są objawy.

PostNapisane: wtorek, 7 lutego 2006, 17:26
przez Juri
Może to poprostu czujnik położenia koła zamachowego?

PostNapisane: wtorek, 7 lutego 2006, 20:01
przez KiK
Z kontrolką od immo to jest tak, że ona wogóle sie nie świeci...Ale problemu z uruchamianiem wcześniej nie było, dopiero gdy wymieniłem ten akumulator (dodam że teraz jest nówka) to czasem zapali czasem nie. Po przekręceniu stacyjki pompa paliwa się uruchamia (słychać charakterystyczne pyk! ) Rozrusznik kręci, chociaż akumulator po wielu próbach już ma mało siły.
Juri co to jest czujnik położenia koła zamachowego? Przyznaje się, że nic o tym nie słyszałem, w Kangoorkach siedzę od niedawna :lol: Gdzie to znaleźć, czy można samemu wymienić? Jest to droga impreza?
Pozdrawiam

PostNapisane: wtorek, 7 lutego 2006, 20:14
przez branio
Jednak immobiliser lub wciśnij wyłącznik wstrząsowy.
Czujnik położenia znajduje się nad kołem zamachowym.

PostNapisane: wtorek, 7 lutego 2006, 22:17
przez skarb
Elo ;

Mioże jest to problem, że aku jest o za dużej pojemności i się nie naładowywywuje (hehe).

Znajomy miał w fordzie sierra podobny problem - założył za duży aku i przedobrzył - musiał zmieniać regulator napięcia coby go odpowiedni naładować.


Pozdro

skarb

PostNapisane: wtorek, 7 lutego 2006, 23:04
przez KiK
Właśnie wróciłem z parkingu na ktorym to drzemie mój Torbacz. Poszedłem spojrzeć jak zachowują się przewody wysokiego napięcia i zastanawia mnie jedna rzecz. Po lewej stronie niedaleko korka wlewu oleju znajduje się kwadratowa skrzynka [prawdopodobnie rozdzielacz?] z którego wychodzą przewody do świec i dochodzi jeden przewód zakończony podłużną wtyczką. Otóż we wcześniej posiadanym Clio miałem podobny przewód i podobną czarną skrzynkę :lol: jednak z niej wychodził przewód wysokiego napięcia który łączył palec rodzielacza z ową czarną skrzynką. Tutaj tego nie mam.
Zauważyłe, że przewód zakończony płaską wtyczką ma na końcu obłamaną izolacją spod której widoczne są dwa przewody? Zdjąłem wiec jeden z przewodów do świecy i przyłożyłem śrubokręt do metalowej końcówki - żadnych objawów podczas kręcenia rozrusznikiem. Nie powinna przeskakiwać iskra? Podobnie jak zdjąłem przewóz bezpośrednio z czarnej skrzynki ... równiez iskra nie przeskakiwała??
Jak działa immo? Odcina prąd czy paliwo?

Sorki, że takim prostym językiem i może niezrozumiałym to napisałem, ale wolę kompy naprawiać nić grzebać w silnikach :P więc jutro wieczorkiem postaram sie zdjęcia zamieścić opisywanych części.

Przyjrzałem się również kontrolce immo bardziej dokładnie. Otórz jak zamykam auto to kontrolka mignie bardzo szybko później miga juz ciągle ale nieco słabszym światłem [to tłumaczy czemu jej w dzień nie widziałem] podobnie się zachowuje jak otwieram autko z centralenego w kluczyku - w ciemności widoczne jest jedno intesywniejsze błyśnięcie a następnie dwa coraz słabsze by zupełnie przestała. Kluczyka nie wkładałem do stacyjki robiąc to ostatnie opisywane doświadczenie.

pozdrawiam

PostNapisane: środa, 8 lutego 2006, 00:12
przez grzesiekp
Może to głupie, ale klemy masz dobrze dokręcone ? Przeczyściłeś je przed zakładaniem ? Jakie jest napięcie na akumulatorze ( może niedoładowany ? ). Możesz gdzieś sprawdzić inny akumulator - może mimo że nowy to coś z nim nie tak ? U mnie kontrolka immobilizera świeci się wyraźnie, widać ją bez problemu w dzień.

Pozdrawiam - Grzesiek