Strona 14 z 15

Re: Nawiew centralny

PostNapisane: czwartek, 29 stycznia 2015, 16:30
przez extremedm
dziękuję Lucass :)

Re: Nawiew centralny

PostNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 13:11
przez Mascot
Odświeżę dinozaura.
W Fordzie Fieście z 1995, jest fajny system zamykania / otwierania nawiewu na desce. Pomyślałem, że podobny, można by zaadaptować do Kangura.
Poniżej zdjęcia klap z Fiesty, i mój fantastyczny rysunek jak można, zaadaptować podobny system do Kangoo.
Czerwone kółka ze " strzałkami " obrazują oś obrotu.
O ile klapka w nawiewie, ma już otwór i cięgno z ośką obrotu, o tyle podobny system, należałoby, zamontować w kółko; albo przewiercić i umieścić w nim odpowiedniej długości drut, w miejscu gdzie zaznaczyłem, lub w miejscu gdzie oryginalnie zgrzane było cięgno.

Re: Nawiew centralny

PostNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 15:28
przez Stiopa
Lucass tak ma chyba. Ze szprychy zrobione ;) .

Re: Nawiew centralny

PostNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 18:24
przez Mascot
On ma " sztywne " kółko, a przewierconą deskę i z niej, wyprowadzony drut.
O ile pamięć mnie nie zmyliła :D

Re: Nawiew centralny

PostNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 22:24
przez Lucass
Jakbyś to wczoraj widział ;)

Re: Nawiew centralny

PostNapisane: sobota, 23 kwietnia 2016, 15:15
przez Mascot
Kółko zamontowałem i ... działa !
Metoda połączenia a 'la Ford Fiesta, dała radę.
Całość wykonałem jak na powyższym rysunku.

W kółko, zamocowałem odpowiedniej grubości gwóźdź, który stanowił oś obrotu.
Wokół niego, owinąłem drut, i uformowałem " ślimaka ", tak, żeby trzymał się jak najciaśniej wokół osi ( gwoździa ), ale z umiarem ! Musi być luz, żeby wszystko pracowało.

Drut, razem z oryginalnym cięgnem, połączyłem, ciut dalej za oryginalnym zgrzewem.
Dla pewności, zeszlifowałem, miejsce zgrzewu, tak, żeby cięgno nie opierało się o kółko.

Uwaga ! Wklejając gwóźdź ( oś obrotu w kółku ), należy po przewierceniu ścianki kółka, i włożeniu gwoździa od razu założyć drut - później, kiedy oś będzie już na miejscu, nie ma szans aby odpowiedni wygiąć dorabiane cięgno z drutu !


Teraz czas na próby czy coś będzie stukało. Po szarpaniu i ruszaniu, wychodzi na to, że całość się usztywniła i pracuje zgodnie z zamysłem.

Stopień regulacji jest pełny tj. klapa zamyka się i otwiera na maksimum, wszystko pracuje z lekkim, wyczuwalnym oporem.
Zakres pracy kółka nieco się zmniejszył - z fabrycznego zakresu góra / dół, została 1/3 - co i tak w żaden sposób nie ogranicza zakresu zamknięcia / otwarcia klap :)

Re: Nawiew centralny

PostNapisane: sobota, 23 kwietnia 2016, 15:23
przez Stiopa
Moim zdaniem lepiej byś zrobił, jakbyś to cięgno z jakiegoś druta/szprychy zagiął i bez gwoździa zamontował do kółka, klej z czasem może puścić.

Re: Nawiew centralny

PostNapisane: sobota, 23 kwietnia 2016, 17:38
przez Mascot
Gwoździa ledwo co wsadziłem w otwór, plus sam z siebie się wkleił, na skutek podgrzania go. Jedynie dało się go wyjąć kleszczami :D

Re: Nawiew centralny

PostNapisane: poniedziałek, 16 października 2023, 06:56
przez Kamil01
Hej, a czy się ktoś wie jak to ogarnąć z nowszą deską? Mam kangoo z 2007r.

Pozdrawiam Kamil

Re: Nawiew centralny

PostNapisane: wtorek, 17 października 2023, 02:48
przez Mascot
Tak samo. Bebechy deski przed i po lifcie w kwestii nawiewów są takie same.