Strona 1 z 2

Kontrolka temperatury

PostNapisane: poniedziałek, 26 marca 2007, 21:03
przez tomili
Dobrzy ludzie powiedzcie mi czemu pali mi sie czerwona kontrolka tep. silnika a wakaznik pokazuje że jest ok.

Re: katrolka temp.

PostNapisane: poniedziałek, 26 marca 2007, 21:07
przez woojtas
tomili napisał(a):Dobrzy ludzie powiedzcie mi czemu pali mi sie czerwona kontrolka tep. silnika a wakaznik pokazuje że jest ok.

Mysle ze czujnik temperatury krytycznej padl

czujnik

PostNapisane: poniedziałek, 26 marca 2007, 21:11
przez tomili
a gdzie on jest

PostNapisane: wtorek, 27 marca 2007, 11:41
przez siwy261976
trzeba by sprawdzic który podaje prawdziwe informace bo jesli sie nie myle (a zawsze można to poprawic) lampka bedzie korzystac z tego samego czujnika co wskażnik może jakieś malutkie zwarcie? musiałbyś przejrzec schemat elktr.
AAAAle widze ze raczej nie będziesz miał uprawnień do tego, więc może jakiś zdolny elektryk niekoniecznie samouk zajrzy tam gdzie trzeba i pomoże koledze?
popatrzyłem trochę po tych schematach i na tyle ile udało mi sie odczytac to moze byc
251 włącznik termiczny połączony z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego
na moje nie wprawne oko może tam powstac zamknięcie styków które jednak nie powinno działac na wskażnik efektem może byc zapalenie lampki przy prawidłowych wskazaniach wskażnika - 5 strona na schemacie (jeśli może to ktoś potwierdzic lub zdementowac bede wdzięczny
Jednak gdzie to sie zanajduje to nei mogłem wypatrzyc na schemacie może będzie to wiedział ktoś inny albo lepiej odczyta schemat instrukcaja "ekektryka modele od 1999r":)

PostNapisane: środa, 28 marca 2007, 08:24
przez Lucass
siwy261976 napisał(a):to moze byc
251 włącznik termiczny połączony z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego

A ja bym stawiał, że to o czym piszesz to włącznik wentylatora chłodnicy, który powinien zadziałać przy niższej niż krytyczna temperaturze.

PostNapisane: środa, 28 marca 2007, 18:22
przez siwy261976
i pewnie tak jest, gdybym tylko wiedział jak na schematach się oznacza wentylator :) było by łatwiej :)
chociaż spojrzałem jeszcze raz i po co by w właczniku wentylatora była by wmontowana lampka syganlizacyjna? przecież wentylator załacza sie dużo wcześniej :roll:
temat mnie zaciekawił ze względu na sowją nietypowośc :lol: jeszcze o czymś takim nie słyszałem, przeważnie nawalał czujnik który nie załaczał wentylatora i tyle a kontrolki były zwsze ok może jakiś elektryk rozwieje te watpliwości i przy okazji zaspokoi moją ciekawośc (nawet jeśli już temat nie aktualny, a może kolego już wie co było przyczyną)

PostNapisane: środa, 28 marca 2007, 20:41
przez _ONE_
Nie podałeś jaki masz silnik. W 1.4 E7J 634 komputer korzysta z termistora (czujnika temperatury) wkręconego w głowicę, załącza wentylator i zapala kontrolkę (przy temp. 120stC), drugi termistor (w tym samym czujniku) jest podłączony do wskaźnika temp. na desce. W D7F (1.2) jest osobny "włącznik" kontrolki, tak jak w starszym E7J.

PostNapisane: czwartek, 29 marca 2007, 07:48
przez siwy261976
one czyli ten dziwny element "251" jest najzwyczajniej w czujniku?
U mnie jest na pewno czujnik w głowicy (od strony akumulatora) za to niemam żadnego czujnika na chłodnicy (jak w starych autkach) czy to dlatego że wszystkim zawiaduje sterownik, czy poprostu żle patrze?
p.s. wiem że to sie robi osobny temat ale mnie to zaciekawiło :)

PostNapisane: czwartek, 29 marca 2007, 08:07
przez _ONE_
Nie mam przed oczami opisu (looknę wieczorkiem), ale w E7J634 i E7J780 ('99 i '00) AFAIR było identycznie... jeden czujnik (3 piny, z dwoma termistorami) dla kompa i na deskę.

PostNapisane: piątek, 30 marca 2007, 09:25
przez siwy261976
no to prawie w domu :)