Strona 1 z 2

Cewki Zapłonowe

PostNapisane: środa, 11 kwietnia 2007, 19:56
przez peter321
Panowie cewki w 1.4 8V sztuk 2 ale kolory sa na koncówkach
BIAŁA i CZARNA
jak na foto:

http://czescifrancuskie.pl/product_info ... 0861b887ec

Wymieniłem jedną czarną bo miała przebicie
objawiało sie to przymuleniem podczas ruszania poprostu ruszalem
z wiekszym kopem bo inaczej auto gasło teraz jest ok
Czym one sie róznia wewnętrznie oprocz kolorów
Wiem ze kiedys była juz mowa o Sagem-owych wadliwych cewkach ale
szukam(cewka cyfka cewnik i nic:) i nie widzę

PostNapisane: czwartek, 12 kwietnia 2007, 06:31
przez MK
W środku się nie różnią, tylko na obudowie mają różne "wypustki", po ich spiłowaniu (wyłamaniu) można stosować zamiennie.
SAGEMY były do du...........szy.

PostNapisane: czwartek, 12 kwietnia 2007, 08:21
przez Lucass
A "szukaj" jest do du.....szy :? :( :evil:

Re: Cewki Zapłonowe

PostNapisane: wtorek, 17 kwietnia 2007, 13:30
przez peter321
peter321 napisał(a):Panowie cewki w 1.4 8V sztuk 2 ale kolory sa na koncówkach
BIAŁA i CZARNA
jak na foto:

http://czescifrancuskie.pl/product_info ... 0861b887ec

Wymieniłem jedną czarną bo miała przebicie
objawiało sie to przymuleniem podczas ruszania poprostu ruszalem
z wiekszym kopem bo inaczej auto gasło teraz jest ok
Czym one sie róznia wewnętrznie oprocz kolorów
Wiem ze kiedys była juz mowa o Sagem-owych wadliwych cewkach ale
szukam(cewka cyfka cewnik i nic:) i nie widzę


Mechanik stwierdził ze nalezy wymienic dwie cewki ale w sklepie była tylko jedna z czarną koncówka załozyłem a drugą tą siwa włozył tylko na czas dostarczenia do sklepu tez czrna i od tego czasu auto jest przyspiesza ale o wiele słabiej i nie moge sie bujnac wiecej niz 110-120km/h pedał w podłodze i czy gaz czy benzyna nie idzie wiecej
nie kicha nie prycha chodzi równo ale pamietam ze jak wcisnąłem gaz
kiedys to czułem to przyspieszenie i szedł nawet 160km/h (licznikowe)
Teraz mam juz dwie cewki siwa na siwym wtyku a czrny na czernym ale i tak bez zmian auto nie ciagnie jak kiedys
Wiec chyba tak bezkarnie nie mozna zmieniac tych cewek
Mieliscie podobne zjawisko w waszych kangoorach ?

PostNapisane: środa, 18 kwietnia 2007, 06:26
przez MK
Mechanik Cię bujał, ja w staruszku wymieniałem trzy razy i nigdy nie mieli tej co potrzebowałem. Zakładałem jak leci i było dobrze.
Może ciągnie "lewe powietrze". :?:

PostNapisane: środa, 18 kwietnia 2007, 20:13
przez peter321
Usczelka jest wymieniona juz wczesniej tu stracił moc po tej
zamianie cewek i załozeniu 2 czarnych
Ty masz w swoim dieslu tez masz 2 cewki ja w benzynie?

PostNapisane: czwartek, 19 kwietnia 2007, 07:51
przez MK
Nie w DCI :!:
Wcześniej miałem 1,4 :arrow: ten zielony w rogu i na 100% cewki pod względem działania są takie same.
Spadek mocy musi mieć inną przyczynę.
A wypustki na obudowie cewki (prawidłowa nazwa obecnie to moduł zapłonowy) spiłowałeś, bo jak nie to będzie krzywo przykręcona i będzie słaby styk z podstawą :?:

PostNapisane: czwartek, 19 kwietnia 2007, 10:34
przez peter321
TAk mechanik spiłował bo inaczej by nie weszła
ale własnie po tym jak załozone były dwie czarne stracił moc i 110km/h to max
Tak sie zastanawiam to po jakiego grzyba Renault czy inne firmy akcesoryjne zadają sobie tyle kłopotu zeby produkowac cewki z dwoma kolorami czarna i siwa i w kazdym katalogu sa zawsze umieszczone wyrózniki BLACK i GREY i w dodatku robi od spodu wypustke zeby ich nie załozyc inaczej?
Inna zecz to w tych cewkach nad wtyczka jest opis "++-" np.W słynnych SAGEMACH ale np w tym linku co podałem a np. w EPS (przeznaczonych do tego modelu )jest inaczej " -++ "

PostNapisane: czwartek, 19 kwietnia 2007, 12:03
przez MK
Może pod obciężeniem pali na 3 garnki :arrow: świece, przewody wys. nap :idea: .

PostNapisane: czwartek, 19 kwietnia 2007, 12:46
przez peter321
Świeczki przewody filtry sa nowe on nie kicha strzela
tylko poprostu nie ciagnie powyzej 110km/h benzyna czy gaz bez roznicy
110 to max
Podobniez sam kondensator ktory jest na 1 przewodzie do odkłócania radia tez ma wpływ na moc musze jechac na kompa