olej w filtrze powietrza

Pytam, bo nie wiem jak coś zrobić

olej w filtrze powietrza

Postprzez madcow wtorek, 19 czerwca 2007, 20:05

Witam!!
tak jak w temacie czy to jest normalne żeby w filtrze powietrza był olej??
co prawda nie ma go tam dużo ale "pryska" tą mała rurką co idzie pod filtr... i nie wiem czy to jest normalne czy mam sie martwic o zdrowie mojego zwierzaczka :?
ps. jakby co to jutro moge umiecic fotke jak to wyglada
___________________
urodzony 1999 r.
kolor Niebieski Metalik
silnik 1,4 benzyna
płec samiec z ogonkiem
madcow
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 89
Dołączył(a): poniedziałek, 14 sierpnia 2006, 23:00
Lokalizacja: kłodawa

Postprzez gekim wtorek, 19 czerwca 2007, 20:15

z odmy zawsze uchodzi olej. Jezeli sa to niewielkie ilości to nie masz się czym przejmować :)
Pozdrawiam
Gekim

Kangoo Alize 1,5 dCi 65KM - samica intensywnie niebieska, błyszcząca.
Avatar użytkownika
gekim
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 42
Dołączył(a): środa, 2 sierpnia 2006, 23:00
Lokalizacja: Rovaniemi / Warszawa

Postprzez magneto środa, 20 czerwca 2007, 12:32

Mam ten sam silnik e7j 1.4 MPI rocznik 1989 . Niedawno wymieniałem wkład i też zauważyłem ślady oleju na wkładzie i w obudowie filtra.Ale wydaje mi się że to normalne pod warunkiem że to nie hektolitry.
Avatar użytkownika
magneto
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 63
Dołączył(a): niedziela, 27 maja 2007, 23:00
Lokalizacja: polkowice

Postprzez Masaccio środa, 20 czerwca 2007, 14:43

magneto napisał(a):Mam ten sam silnik e7j 1.4 MPI rocznik 1989 . Niedawno wymieniałem wkład i też zauważyłem ślady oleju na wkładzie i w obudowie filtra.Ale wydaje mi się że to normalne pod warunkiem że to nie hektolitry.
Niezły rocznik ;)
Avatar użytkownika
Masaccio
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 3842
Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 00:00
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez ce_zarek środa, 20 czerwca 2007, 15:28

Sie kolega nie czepia 8) to przez tą pogodę 8)
Avatar użytkownika
ce_zarek
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 78
Dołączył(a): niedziela, 9 kwietnia 2006, 23:00
Lokalizacja: 100 lyca

Postprzez MK czwartek, 21 czerwca 2007, 06:12

magneto napisał(a):Mam ten sam silnik e7j 1.4 MPI rocznik 1989 . Niedawno wymieniałem wkład i też zauważyłem ślady oleju na wkładzie i w obudowie filtra.Ale wydaje mi się że to normalne pod warunkiem że to nie hektolitry.

To normalne. Potwierdzam.
Pozdrowienia Marcin
CLIO 3 1,6 16v 128KM GORDINI 2012r. - LPG STAG
Kangoo II 1,5dCi 115KM PRIVILEGE+ TomTom Edition 31.XII.2010r. srebrny
Porzuciłem akordeon, a szkoda.
Focenie wciąga!!! Jestem szumofobem i maniakiem ostrości!!!
Nikon D7100 Nikon D50


CHEVROLET SPARK M300 LS 1,2 16v 85KM 2010r. - LPG STAG - BYŁ!!!!
Avatar użytkownika
MK
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 2004
Dołączył(a): poniedziałek, 24 maja 2004, 23:00
Lokalizacja: Cieszyn-Gród Trzech Braci

Postprzez magneto czwartek, 21 czerwca 2007, 15:21

To faktycznie poważna pomyłka .Przepraszam.Poprawiam, rocznik mojego kangoo 1998 .
Ważne ,że temat jest drążony.

magneto
Avatar użytkownika
magneto
Kangoojunior
Kangoojunior
 
Posty: 63
Dołączył(a): niedziela, 27 maja 2007, 23:00
Lokalizacja: polkowice

Postprzez PanKot środa, 11 lipca 2007, 07:33

Odma podłaczona jest już za filtrem powietrza więc może moje rozwiązanie pomoże.

Pisałem o rewelacyjnym działaniu filtra stożkowego – tak to odczuwałem.
Teraz wszystko odwołuję :!:
Wróciłem do standardowego układu dolotowego i filtra powietrza..
Jest ciszej i lepiej.
Być może, że przez stożek dostawał silniczek więcej powietrza ale ponieważ
nie robiłem zmian w silniku to i tak tej nadwyżki silnik nie wykorzystywał.
Miałem tylko więcej „brudnej” roboty bo co jakiś czas trzeba było filtr zdjąć,
umyć, nasmarować, wysuszyć i zamontować z powrotem.
A nie wspomnę już o tym, że mycie później wanny i łazienki zajmowało
tak samo dużo czasu co cała operacja czyszczenia stożka.
Teraz tylko otwieram puszeczkę filtra, wyrzucam stary wkład i zakładam nowy.
Mało pracy, szybko i czysto.
Silniczek jest chyba zadowolony z powrotu do fabrycznych układów bo pracuje ciszej
i na pewno nic nie stracił na mocy, o ile mocą można nazwać te 60 koników, które on posiadał jak wyjechał z fabryki. …a było to 300tys. kilometrów temu.
Do powrotu do standardowego układu zmusiła mnie sytuacja.
Filtr stożkowy podłączyłem długą rurą i do niej podpiąłem odmę (odpowietrzenie układu smarowania). Jako, że silnik ma już swój przebieg to przez odmę wyrzucał resztki oleju.
To wszystko zbierało się w rurze od filtra stożkowego. Rura przemiękała i olej przeciekał na skrzynię biegów, silniczek chłodnicy i chłodnicę. Przez to miałem syf pod maską i smród w kabinie.
Wypuszczenie odmy pod samochód - pomijając, że to nie ekologiczne – nie wiele zmieniało bo nadal śmierdziało i zostawiałem kropki oleju na ulicy, w miejscu gdzie parkowałem.
Co prawda, jak silnik nie dostawał już do przepustnicy tej dawki oparów oleju to pracował znacznie lżej i odzyskiwał troszkę mocy ale to mnie nie satysfakcjonowało.
Więc…
Jak już wróciłem do fabrycznego układu dolotu powietrza to na rurce odmy wstawiłem
„filtr-osadnik”. Dzięki temu wytrącana jest znaczna część zużytego oleju a powietrze swobodnie przepływa dalej do przepustnicy.
Polecam takie rozwiązanie wszystkim, którzy mają duży przebieg lub tym, którym silnik „bierze” ponad normę olej.
Teraz, co 2-3tys. km odsysam z „filtra-osadnika” około 100ml starego oleju, czyli taka ilość syfu powracała by do powtórnego spalenia przez układ dolotowy powietrza i zanieczyszczała by komorę przepustnicy i …środowisko.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wierjacek środa, 11 lipca 2007, 11:49

kolego, gdzie mam pytać o taki filtr osadnik-mam taki sam problem
Avatar użytkownika
wierjacek
Kangoorzątko
Kangoorzątko
 
Posty: 26
Dołączył(a): niedziela, 11 marca 2007, 00:00
Lokalizacja: Niedrzwica Duża

Postprzez PanKot środa, 11 lipca 2007, 15:05

No, tu trzeba pogłówkować samemu.
Poszukałem na szrocie pojemnika z dwoma wejściami na rurki i zakrętką.
Coś takiego jak zbiorniczek przelewowy na płyn do chłodnicy.
Chodzi o to by konstrukcja pozwalała aby te opary przelatując przez zbiorniczek powodowały wytrącenie oleju i jednocześnie nie ograniczały przepływu tegoż powietrza. Zakrętka po to aby później móc opróżnić toto.
Znalazłem taki zbiorniczek o pojemności ok.300ml od Daewo.
Ale nie pytaj mnie do czego on służył. Bo nie wiem.
Ma obejmę z występem do mocowania naśrubę.
Zamontowałem do blachy osłaniającej akumulator.
Ustawiłem zbiorniczek pod kątem aby było miejsce na gromadzenie się oleju bo w tym zbiorniczku jedna z rurek wchodzi przy dnie a druga troszkę powyżej. To wejście przy dnie oddzielone jest czymś w rodzaju "grzybka" od pozostałej przestrzeni. Na "grzybku" idealnie wytrąca się olej.
1,2;RN;60KM; żółty'98; tył-drzwi, CB-Alan-101, alu15", wersja sportowa (trampki w bagażniku).
MB 123 230CE 1984r.
Avatar użytkownika
PanKot
Kangoomaniak
Kangoomaniak
 
Posty: 1650
Dołączył(a): niedziela, 4 lipca 2004, 23:00
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Pytam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron