Strona 1 z 5

Wyłączniki czasowe wycieraczek

PostNapisane: poniedziałek, 22 listopada 2004, 20:47
przez turtl
Witam.
1. Włączam wycieraczki na pierwszy czas (najdłuższe przerwy) i przy małych opadach jest to i tak zbyt często - wycieraczka pracuje prawie na sucho.
2. Jeżdżę wersją RN i tylna wycieraczka nie ma wyłącznika czasowego a przydałby się - w salonie zapropowano mi nowy przełącznik przy kolumnie za bardzo nieciekawą kasę.

Może ktoś ma jakieś rozwiązanie na takie niewielki ale denerwujące bolączki? (najskuteczniejsze są proste i tanie rozwiązania)

Dzięki TURTL

PostNapisane: wtorek, 23 listopada 2004, 08:10
przez Bullitt
Mam rozwiązanie na część Twoich klopotów, zresztą i mi to przeszkadzało. Pierwszy moj odruch - kupić dzwigienke wycieraczek z potencjometrem i programator od Clio z regulacją. Niestety koszta powalają. Ale test tańsze (48,8 zł + przesyłka) i proste jak drut :mrgreen: rozwiązaniehttp://www.hybryd.com.pl/myweb10/archive.htm Po prostu wymieniasz sam programator. Natomiast co do tylnej, to gdzies mam schemacik. Układ właczający tylna wycieraczke co 7 ruchów przednich, ale nie sprawdzałem czy to działa. Jednocześnie zakladam też taką http://www.hybryd.com.pl/myweb10/motoryzacja/Daewoo/h-179.htm zabawkę. Niestety trzeba jeszcze dołożyc przekaźnik. Zakladałem juz ten uklad w 3 samochodach i działa OK.

PostNapisane: wtorek, 23 listopada 2004, 09:27
przez sw
Czy ten przekaznik wycieraczek wystarczy podmienic?

A jak podłączyć ten przekaźnik świateł? Próbowałem zrobić swój (tak miałem w poprzednim aucie), ale nie udało mi się go podłączyć.

PostNapisane: wtorek, 23 listopada 2004, 10:35
przez Bullitt
sw napisał(a):Czy ten przekaznik wycieraczek wystarczy podmienic?


Dokładnie tak.

sw napisał(a):A jak podłączyć ten przekaźnik świateł? Próbowałem zrobić swój (tak miałem w poprzednim aucie), ale nie udało mi się go podłączyć.


Tak jak na schemacie dla Lanosa + przekaźnik na zasilaniu mijania i długich.

PostNapisane: wtorek, 23 listopada 2004, 13:06
przez sw
No tak myslalem, to jest identyczny układ jaki sa sobie robiłem. Niestety w kangurze jest z tym sporo problemów, bo trzeba ciąć grube kable idące do stacyjki, a potem zrobić prawdopodobnie pajączka na skrzynce bezpieczników. Gwarancja z głowy.

PostNapisane: wtorek, 23 listopada 2004, 16:03
przez Bullitt
No niestety trzeba ciac przewody, jak w kazdym samochodzie niestety... Jedyne pocieszenie, ze mozna to zrobic w osłonie kolumny kierowniczej i nic nie bedzie widac :mrgreen:

Wycieraczki i światła

PostNapisane: wtorek, 23 listopada 2004, 20:26
przez turtl
Dzięki Bullitt za radę co do przednich wycieraczek - z pewnością zastosuję ten programator. Jak znajdę jakieś tanie i proste rozwiązanie na tylną wycieraczkę to z pewnością się pochwalę :oops:

TURTL

PostNapisane: środa, 24 listopada 2004, 08:25
przez sw
Pamietam, ze jak jezdzilem felicją to tam ludzie robili takie sterowanie tylna wycieraczka. Sprawdzcie na felicja.supermedia.pl. Zresztą fela też miała takie sterowanie w wersji GLx

PostNapisane: środa, 24 listopada 2004, 17:26
przez Bullitt
No i już mnie oświeciło skąd miałem ten schemat :mrgreen:

PostNapisane: środa, 1 grudnia 2004, 10:44
przez sw
Który przekaźnik mam wyjąć zeby zastąpić tym H178 do wycieraczek? Mam w skrzynce 3 żółte przekazniki i po wyjeciu ich wycieraczki dalej dzialaja. Gdzie jest przekaźnik wycieraczek????/