Strona 1 z 3

żółta kontrolka

PostNapisane: środa, 14 października 2009, 14:07
przez daro
Panowie przed chwila przyjechala moja zona oznajmila mnie ze swieci sie żółta kontrolka w ksztalcie silnika lub pompy co ona oznacza

Re: żółta kontrolka

PostNapisane: środa, 14 października 2009, 14:10
przez Marek_Bielsko
Jest to kontrolka "check engine", u mnie tak było jak poszły kable WN. Najlepiej podpiąć pod komputer jak nie ma innych objawów.

EDIT:
Ty nie masz kabli WN, ale pod kompa wręcz należy podpiąć, inaczej można tylko się domyślać.

Re: żółta kontrolka

PostNapisane: środa, 14 października 2009, 14:14
przez daro
dzwonilem do kumpla o 18 mam podjechac to podlaczy pod komputer a jakie koszty sa tych kabli

Re: żółta kontrolka

PostNapisane: środa, 14 października 2009, 14:16
przez Marek_Bielsko
W Twoim silniku nie ma tych kabli.

Re: żółta kontrolka

PostNapisane: środa, 14 października 2009, 14:55
przez branio
Pochłaniacz oparów, cewka...

Re: żółta kontrolka

PostNapisane: środa, 14 października 2009, 15:47
przez Lucass
Zacznij od kontroli zaworu pochłaniacza, tak jak pisze branio. Miałem dokładnie to samo (przy tym samym silniku, co nie bez znaczenia) Padła cewka elektrozaworu i zawór się nie otwierał/zamykał. No i oczywiście wywaliło błąd i zapaliło tę kontrolkę. U mnie powodem był pęknięty pochłaniacz. Dostała się do niego woda, potem poszła do zaworu i załatwiła cewkę.
Sprawdzisz zawór po wyciągnięciu go z pochłaniacza. Musisz wypiąć szybkozłączkę i kostkę, wyjąć zawór i zmierzyć opór pomiędzy stykami. w temperaturze 23* ( :mrgreen: ) powinien wynosić 26 +/- 4 Ohmy. Trzeba się trochę pogimnastykować żeby go wyjąć ale da się ;)

Jeżeli padłaby cewka zapłonowa to byłoby to odczuwalne w spadku mocy. Prawdopodobnie paliłby na 3 cylindry. To daje dość charakterystyczne objawy.
Teoretycznie może to być również sprawa sondy lambda.
Kontrolka zgaśnie sama jeżeli po usunięciu usterki przejedziesz ok 100 km.
Albo ją komputerem ;)

Re: żółta kontrolka

PostNapisane: środa, 14 października 2009, 19:27
przez daro
wlasnie co przyjechalem spadku mocy nie ma kumpel podlaczal pod kompa wyskakuje sonda lambda 2 wlaz pod auto byl urwany kabel podlaczyl go spowrotem ale jest to samo ja nie da sie tego bledu wykasowac stwierdzil ze to sonda nie ma grzania cos w tym stylu tak to okreslil jak wracalem do domu znowu sie zapalila ta kontrolka nie wiecie jaki koszt byl by tej sondy lambdy tylko tej drugiej powiedzialze nie oplaca zie wkladac zamiennika za 200 zl po to dziadostwo jest

§19 Regulaminu Forum KKP
Użytkowników forum obowiązuje szeroko pojęta Netykieta. [...]
4. Jeżeli masz problem z ortografią, interpunkcją lub twoja klawiatura nie obsługuje polskich znaków - nie pisz lub używaj programów korektorskich. Oszczędzisz sobie wysiłku, innym trudu przy odczytywaniu, a moderatorom fatygi przy usuwaniu. Nie chodzi oczywiście o pojedyncze literówki ale o pisanie z czystym lekceważeniem zasad pisowni.
Pozdrawiam! :geek: (admin/mod)

Re: żółta kontrolka

PostNapisane: środa, 14 października 2009, 20:30
przez branio
Sonda 0 258 006 046 za 183

Re: żółta kontrolka

PostNapisane: czwartek, 15 października 2009, 07:42
przez Szumak
Jak nie chcesz zamienników to tzw. "oryginał" w serwisie Renault'a jakieś ~500zł + robocizna. ;)

Re: żółta kontrolka

PostNapisane: czwartek, 15 października 2009, 16:51
przez daro
Dzieki koledzy za podpowiedzi pytalem dzisiaj w sklepie maja ngk za 296 zl. tylko jej nie wzialem bo pojawil sie problem poniewaz z katalogu wychodzi ze ta pierwsza od strony silnika jest taka sama jak ta druga i sprzedawca sie zdziwil ze tak jest dlatego kazal wykrecic ta druga i przyjechac jeszcze raz to spisze sobie symbole i sprawa sie wyjasni czy one sa takie same.Dzwonilem do kumpla ktory mnie ta usterke wykryl powiedzial ze nie moga byc takie same moze mieliscie juz z czyms takim do czynienia.


Przepraszam (admin mod ) bardzo za moja wczorajsza pisownie obiecuje poprawe pozdrawiam.