Strona 1 z 3
Maglownica -pytanie

Napisane:
piątek, 12 lutego 2010, 23:20
przez mdhlodz
Od momentu kupna auta w pod nóg dochodzi tłuczenia. Jak się podjeżdza pod krawężnik i na innych nierównościach. Jeden mechanik powiedział, że to luzy na maglownicy, inny sprawdzał czy luzy ruszając ciekorwnicą i powiedział, że to nie maglownica bo były by jakieś tam oznaki. Powiedziano mi, że regeneracja maglownicy to ok 700zł a allegro widziałem maglownice za 200-300zł z np 2004 roku. Czy mnie naciągają czy po prostu nie warto kupowac używanych a lepiej zregenerować. Dodam, że auto reaguje na każdy ruch kierownicą a stłuki są głośne.
Re: Maglownica -pytanie

Napisane:
piątek, 12 lutego 2010, 23:24
przez zuczek
a łożyska na Mc personach??? Być może się skończyły?
Podobnie było u mnie . Przy skręcie był jeden stuk i głośno pukało przy przejeżdżaniu po nierównościach.
Re: Maglownica -pytanie

Napisane:
piątek, 12 lutego 2010, 23:27
przez mdhlodz
Do tego auto się buja. Sa jakies patenty do sprawdzenia samemu co to może być? Nie chce by mnie naciągnięto. Mam wrażenie, że mechanik do którego jeźdzę jest jakimś perfekcjonistą i najlepiej by było gdybym wszytsko powymieniał, nawet całe auto, jeżdzę do niego ponieważ jest moim klientem i wydane pieniądze do mnie wracają. Nie ufam mechaniką.
Ile może kosztować naprawa mc personów?
Re: Maglownica -pytanie

Napisane:
piątek, 12 lutego 2010, 23:35
przez zuczek
Buja się w czasie jazdy ????To znaczy , niebezpiecznie się przechyla czy jak????
Re: Maglownica -pytanie

Napisane:
piątek, 12 lutego 2010, 23:37
przez mdhlodz
Nie wiem. Przesiadłem się z megane i miałem wrażenie, ze to normalne przy tak wysokim i wąskim aucie ale mechanik oczywiście to wytłumaczył, że to przez maglownice. Sam nie wiem zgłupieć można.
Re: Maglownica -pytanie

Napisane:
piątek, 12 lutego 2010, 23:45
przez zuczek
Określ dokładnie w jakiej sytuacji masz te stuki. Pokręć kołami w miejscu jednostajnie i powoli w jedną stronę i w drugą do oporu. Jeśli będzie jakieś chrobotanie to weź 20 zeta i jedź na diagnostykę , poproś o sprawdzenie zawieszenia na szarpakach. Podnieś maskę i w trakcie badania popatrz na śruby mocujące kolumny do nadwozia. Jeśli będą się mocno przesuwać to najprawdopodobniej skończyły się łożyska . Jeśli nie to być może diagnosta powie Ci dokładnie co się dzieje. Mogą to być końcówki drążków, łączniki stabilizatorów, i wiele wiele innych elementów zawieszenia . Myślę że to najlepszy sposób żeby to sprawdzić .
Re: Maglownica -pytanie

Napisane:
sobota, 13 lutego 2010, 05:51
przez hulltaj
Witaj! Zuczek dobrze radzi.Dodam jaszcze że warto zrobić całą linię diagnostyczną.
Koszt niewielki(ok 40 zeta),a dowiesz się o skuteczności tłumienia amortyzatorów i hamulcach.
Po przejechaniu całej linii,będziesz wiedział co dolega twemu kangurowi!
Pozdrawiam!!
Re: Maglownica -pytanie

Napisane:
sobota, 13 lutego 2010, 08:06
przez branio
mdhlodz sprawdź drążki kierownicze
Re: Maglownica -pytanie

Napisane:
sobota, 13 lutego 2010, 12:17
przez Masaccio
Ja miałem podobne stuki, były to końcówki drążków o ile dobrze pamiętam.
Re: Maglownica -pytanie

Napisane:
sobota, 13 lutego 2010, 13:13
przez Lucass
Myślę, że tak jak radzą poprzednicy, najrozsądniej będzie podjechać na diagnostykę.
Diagnosta Cię nie naciągnie, bo przecież nie u niego będziesz robił, a zyskasz jasność w temacie.
Stukanie może być objawem nie jednego ale kilku luzów.
McPersona w Kangoo się nie naprawia. Po prostu wymienia się amortyzator (nierozbieralny) i zwykle łożyska oporowe amora. Do tego czasem trzeba silentbloki wahacza lub zdarza się, że taniej jest kupić cały wahacz razem z silentblokami i sworzniem zwrotnicy.
Końcówki drążków kierowniczych też bywają źródłem efektów dźwiękowych.
Lubią się też tłuc łączniki stabilizatora - takie cuś co łączy stabilizator poprzeczny z wahaczem.
