Strona 1 z 2

Wypadanie zapłonów błąd P0300 lub P0314 spadek mocy

PostNapisane: sobota, 20 lutego 2010, 15:49
przez radzik
Witam,

Kochani ma pewien problem w swoim kangurku. Od około tygodnia, co jakiś czas zaczyna mi migać pomarańczowa lampka z symbolem silnika. Samochód w tym momencie traci moc i chodzi bardzo nierówno. Kiedyś już miałem podobna sytuację i wymieniłem cewkę, ale tym razem wymiana nie pomogła. Idąc dalej podłączyłem kangurka do ELM 327 i zamiennie występują dwa błędy P0300 lub P0314 (multi-cylinders misfire). Dodam, iż sytuacja, kiedy zaczyna migać kontrolka i samochód dziwnie się zachowuje występuje, co jakiś czas i po pewnym czasie jest ok. Dodatkowo zauważyłem, że trochę nierówno chodzi na wolnych obrotach.

Wymieniłem cewką na taką za 145 zł plus wymiana świec na NGK. Szczerze mówią nie wiem, co dalej, co mogę jeszcze sprawdzić.

1.2 16v 2002 LPG
Z góry dziękuje za pomoc

Radzik

Re: Wypadanie zapłonów błąd P0300 lub P0314 spadek mocy

PostNapisane: sobota, 20 lutego 2010, 16:00
przez lam3r
Gdy miałem 1.2 16V i dokładnie takie objawy, ASO wymieniło świece oraz przeczyściło przepustnicę - pomogło.

Re: Wypadanie zapłonów błąd P0300 lub P0314 spadek mocy

PostNapisane: sobota, 20 lutego 2010, 16:05
przez radzik
Miestrzuto może być dobry pomysł, ale gdzie ta przepustnica jest :?: to się do niej dobiorę.

Re: Wypadanie zapłonów błąd P0300 lub P0314 spadek mocy

PostNapisane: sobota, 20 lutego 2010, 16:26
przez lam3r
ja nie wiem... ja się nie znam, w ASO byłem. Ale zakładam, że zaraz Lucass zapoda Ci fotorelację:-)

Re: Wypadanie zapłonów błąd P0300 lub P0314 spadek mocy

PostNapisane: sobota, 20 lutego 2010, 19:41
przez branio
Reguluj zawory

Re: Wypadanie zapłonów błąd P0300 lub P0314 spadek mocy

PostNapisane: niedziela, 21 lutego 2010, 10:59
przez Lucass
Fotorelacji nie będzie bo to nie mój silnik :P
Jeżeli chodzi nierówno i traci moc, do tego są błędy o braku zapłonu to najprawdopodobniej po prostu nie pali na wszystkie cylindry. Zwykle powodem jest cewka, przewody WN lub świece. Skoro wymieniłeś to w zasadzie nie powinny. Przepustnica... hmmm... raczej muliłaby wszystkie 4-ry.
Zawory mogą być. Zwłaszcza jeśli to dzieje się na ciepłym silniku, a na zimnym nie

Re: Wypadanie zapłonów błąd P0300 lub P0314 spadek mocy

PostNapisane: poniedziałek, 22 lutego 2010, 20:29
przez mumin
No i jeszcze pytanko czy po wymianie cewki i świec mechanik sprawdził błędy i je skasował.
Wiem, że 1,2 16V ma cewkę razem z przewodami. U mnie były identyczne objawy i kody błędów. Po wymianie świec i cewki pan podłączył do kompa i błąd nadal wyskakiwał, dopiero po zamontowaniu drugiej cewki było ok. Wniosek- nowa cewka nie zawsze oznacza sprawna.

Re: Wypadanie zapłonów błąd P0300 lub P0314 spadek mocy

PostNapisane: wtorek, 23 lutego 2010, 00:38
przez radzik
niestety błędy są nadal może to cewka ale nowa i taki numer by robiła. Sam nie wiem dwa ostatnie dni był ok ale dzisiaj znów go przymuliło i zaczęła migać kontrolka pomarańczowa. Na biegu jałowy chodzi trochę nierównomiernie. Jadę w środę na regulację zaworów zobaczymy co będzie co ciekawe regulacja 120zł + komplet uszczelek 200 całość 320 :x nie mało co sadzicie.....

Re: Wypadanie zapłonów błąd P0300 lub P0314 spadek mocy

PostNapisane: wtorek, 23 lutego 2010, 06:04
przez hulltaj
Witam!!
A te uszczelki to z platynową nitką że taka cena?Chyba Cię walą w rogi!!!
Sprawdź sam po sklepach lub w necie,bo jestem pewny że kupisz znacznie taniej!!!!!!
Pozdrawiam!!

Re: Wypadanie zapłonów błąd P0300 lub P0314 spadek mocy

PostNapisane: wtorek, 23 lutego 2010, 06:46
przez mumin
Uszczelka dekla zaworów 120 zł. Też wymieniałem. I co najciekawsze po wymianie 10 kkm i rozciekła się jak nie wiem co. Z cewką tak właśnie miałem, nowa ale pan po montażu od razu dał ją na kompa i pokazywała błędy, kolejna nowa i było ok. Dobrze, że sprawdził to od razu w warsztacie i tym sposobem uniknąłem dodatkowych kosztów.