Strona 1 z 1

Potrzebny spec od pomp wtryskowych Delphi - małopolskie

PostNapisane: niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:14
przez istanbul
Witam , może ktoś polecić jakiegoś magika od pomp Delphi. Prawdopodobnie pada mi pompa i chciałem ją naprawić. Nie chcę kupować używki , bo chcę autem jeszcze zrobić ze 100 tys.

pozdrawiam

Re: Potrzebny spec od pomp wtryskowych Delphi - małopolskie

PostNapisane: niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:51
przez hulltaj
Po czym wnosisz że to pompa?Czy robiłeś już jakąś diagnostykę?

Pozdrawiam!!
PS.Poczytaj to:http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1374698.html

Re: Potrzebny spec od pomp wtryskowych Delphi - małopolskie

PostNapisane: niedziela, 11 kwietnia 2010, 14:25
przez istanbul
Któregoś dnia w czasie jazdy auto zaczęło niedomagać powyżej 2000 obr , zapalały się kontrolki STOP , świecy żarowej oraz silnika. Auto ewidentnie miało przerwę w dostawie paliwa , bo po wciśnięciu gazu odczuwałem szarpanie. Gdy otworzyłem maskę , zauważyłem , że gruszka przy filtrze jest zassana. Jakimś cudem udało się podpompować paliwo. Jazda próbna - wszystko śmiga idealnie w pełnym zakresie obrotów na każdym biegu. Przejechałem tak ok 10 km. Następnego dnia rano odpaliłem normalnie i pojechałem w trasę - po ok. 10 km auto znowu zaczęło mulić i zgasło. Znowu grucha zassana. Przepakowałem się i pojechałem innym autem z towarem. Po powrocie z trasy podchodzę do auta , otwieram maskę - grucha jest okrągła - prawidłowa. Odpalam bez problemu i jadę do sąsiada zobaczyć co jest grane. Wyczytałem na forum , że winny może być zaworek przy gruszce. Ok , założyliśmy wężyk wypinając całkiem gruszkę. Od tego momentu auto nie chce już zapalić w ogóle :( . Później założyliśmy jeszcze raz gruchę i nic - pompuje normalnie a auto i tak nie chce odpalić.

Wtryski odpadają , bo są świeżo po regeneracji i sprawują się znakomicie, a jakby padały to nie w jednym dniu , tym bardziej , że auto chodziło naprzemian źle i super

Jutro podpinam pod kompa , zobaczymy co tam wyjdzie.

Aha , jeżdżę z wypiętym EGR'em , ale to nie stanowiło żadnego problemu przez ostatnie 10 tys. km

Dodam też , że problem z tym paliwem zbiegł się w czasie z myciem podwozia po zimie

Jutro się okaże , co to - mam nadzieję :(

Re: Potrzebny spec od pomp wtryskowych Delphi - małopolskie

PostNapisane: niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:33
przez hulltaj
Z opisu - nazwijmy to tak-części pierwszej wynika,że zatkany jest odpowietrznik układu paliwowego,znajdujący się(najczęściej) w korku wlewu paliwa.
Konsekwencją waszych manewrów przy gruszce,jest zapowietrzenie pompy.Kilka lat temu,miałem podobny przypadek w seacie ibizie.
Korek wlewu był tak przyssany,że z trudem go wyjąłem.Igła i trochę sprężonego powietrza pomogło.
Zacznij od tego,może tu pies pogrzebany!!!!

Pozdrawiam!!

Re: Potrzebny spec od pomp wtryskowych Delphi - małopolskie

PostNapisane: niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:45
przez istanbul
Dziękuję , trochę mnie pocieszyłeś :) , zobaczymy jakie byki pokaże komp...

Re: Potrzebny spec od pomp wtryskowych Delphi - małopolskie

PostNapisane: niedziela, 11 kwietnia 2010, 18:36
przez hulltaj
Zanim pojedziesz na kompa,sprawdź też drożność układu paliwowego,szczególnie zasilania.Może w trakcie mycia,uderzyłeś w przewód zasilający
i oderwał się jakiś syf,który blokuje przepływ paliwa?

Re: Potrzebny spec od pomp wtryskowych Delphi - małopolskie

PostNapisane: niedziela, 11 kwietnia 2010, 19:26
przez branio
Myślę że wymiana gruszki i odpowietrzenie roziąże problem

Re: Potrzebny spec od pomp wtryskowych Delphi - małopolskie

PostNapisane: niedziela, 11 kwietnia 2010, 20:15
przez hulltaj
Dzięki branio!! Trochę urosłem jak potwierdziłeś moje domysły.A już dwa metry mam jak nic,jeśli nasze domysły okażą się trafne!!!
Pozdrawiam!!

Re: Potrzebny spec od pomp wtryskowych Delphi - małopolskie

PostNapisane: poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 17:27
przez istanbul
Niestety wszystko wskazuje na pompę , udało się odpowietrzyć i uruchomić samochód , jednak silnik pracuje tylko , gdy noga jest na gazie - po zdjęciu z gazu , auto gaśnie. Komputer pokazuje małe ciśnienie.

Pompa przepracowała już 215 tys.km , więc może już czas na nią :D

Może jutro pojadę do Rzeszowa do firmy Hoffman - podobno dobry warsztat , polecany jako niezbyt tani , ale solidny

ceny u nich : diagnostyka - 70 zł
naprawa pompy - od 300zł do 1300 zł , w zależności od usterki


pozdrawiam