Strona 1 z 3

ETKA do renault??

PostNapisane: piątek, 31 grudnia 2004, 02:45
przez kangooroo
Witam ma ktos moze dostep albo wie jak zdobyc odpowiednik ETKI do Renowki?? Epc i Tis
Konkretnie szukam sposobu jak mojego Kangoo 1.6l otworzyc na domniemane 109kM a jeszcze lepiej na 115kM jak maja inne modele Renowek z tym silnikiem:) Zwlaszcza ze np Scenic w miescie z mocniejszym silnikiem powinien spalac dokladnie to samo co Kangoo wiec czasem warto by bylo


Kangoo 1.6l 16v 2004

ETKA do renault??

PostNapisane: piątek, 31 grudnia 2004, 14:50
przez kangooroo
RENAULT EPC + TIS + WD /2003.04/
5 CD - katalog czesci, naprawa, schematy,
Wlasnie rozmawiam z jakimis ludkami w sprawie tego oprogramowania ale chca okolo 250zl jest to ciut duzo, a moze znajdzie sie u nas paru chetnych i kupic to wspolnie??albo ma ktos lepsze oferty
??

PostNapisane: piątek, 31 grudnia 2004, 19:47
przez broda
Panowie

Co to jest ETKA proszę mnie uświadomić. Czy chodzi o podwyższenie koni mechanicznych?

PostNapisane: sobota, 1 stycznia 2005, 21:09
przez _ONE_
Dialogys bo o nim mowa zapewnia m.in.:

- b. łatwe wyszukiwanie części z cenami
- aktualne noty techniczne
- podręcznik napraw
- dokładne chrakterystyki, opisy i tabele

Z programu można oczywiście dowiedzieć się dlaczego np. silnik 1.6 jest inny od 1.6, ale także jak wymienić olej, czy wyprostować nadwozie na ramie, albo co fabryka popsuła w nowych autach lub ile czasu potrzeba na demontaż głowicy itd...

W głównym menu podajesz maksymalnie dużo danych o swoim aucie (nr ser., vin, itp) i po chwili masz dostęp do wszystkich informacji o Twoim aucie. Niestety niektóre informacje bywają nieaktualne.

Program jest co jakiś czas aktualizowany. Z tego co widziałem w serwisach renault używali tylko wersji pod Maca i taka wersja (z początku 2000r.) jest do wygrzebania na sieci wraz z Bazyliszkiem (emulatorem Maca). Program nie umożliwia podłączenia się do ECU. Widziałem też wersję pod Windę, ale tylko po angielsku. Podręcznik naprawy, który jest w naszej torbie wyssałem właśnie z dialogysa pod Maca.
Nie wiem czy istnieją inne programy, ale w renault używają właśnie tego.

Życzenia on
Oby w Nowym Roku było jak najmniej zerwanych pasków, pękniętych uszczelek, pogiętych blach itp a przede wszystkim oby wszyscy byli zdrowi i zadowoleni :!: Życzenia off :D :D :D

PostNapisane: niedziela, 2 stycznia 2005, 01:37
przez Rafal
eeee...
jeszcze raz! na spokojnie. _one_ o co chodzi???
Albo powiem tak, mam windowsa i marzy ,i sie jakis ciekawy program z takimi info o jakch piszesz. Czy to wlasnie mozna znalezc w sieci, czy moze jak pisze przedmowca trzeba dac 250??? (10 razy po 25 pln)
I jeszcze jedno pytanko, czy jest istnieje taki program zeby podlaczyc sie do komputera w aucie ( i skad wziasc taki kabel)
Napisz pare slow o co chodzi bo w tej materi jestem zielony a bardzo mnie to interesuje.
PS. A gdzie mozna przeidykowac kangoorowy silnik???
i ile kosztuje badanie na hamowni???

PostNapisane: niedziela, 2 stycznia 2005, 14:48
przez _ONE_
Dobra, zacznę od początku...

Od zarania dziejów kangur był najlepszym przyjacielem człowieka :D
I wtedy właśnie powstał Dialogys, który modyfikowany trwa do dzisiaj...
Program działa pod MacOSem i pracuje w naszym ojczystym języku. Większość z nas ma niestety blaszaki :? Jeżeli chcemy używać tej wersji to musimy uruchomić Dialogysa pod emulatorem Maca. Tym programem jest np. Bazyliszek (BasiliskII). O ile dobrze pamiętam to zapewnia emulację max. do procesora 68040 :( Ale do prostych prac wystarcza. Jeżeli mamy już emul(g)ator to potrzebujemy odpowiedniej partycji z obrazem zainstalowanego MacOSa... to będzie taki wirtualny dysk twardy Maca. Na tym dysku instalujemy Dialogysa i używamy... uruchamiając z windowsa jabola na naszym kompie. Na sieci jest już gotowy pakiet Bazyliszka ze wstępnie zainstalowanym polskim Dialogysem i oczywiście osem. Do tego potrzebujemy jeszcze płyt z danymi Dialogysa i... to wszystko jest!

Angielska wersja Dialogysa o której wspominałem wcześniej jest napisana specjalnie pod windę (nie potrzebuje emulatora)... jeżeli jesteś mocny w technicznym angielskim to warto wybrać właśnie tę wersję.

Niestety obie wersje, które spotkałem są dosyć stare i do nowych modeli opisu nie znajdziesz. Może Ci goście mają aktualną wersję lub jakąś konkurencyjną produkcję...
Do podłączenia do ECU potrzebujesz walizki (komputera) z odp. interfejsem i oprogramowaniem.
Walizka (oryginalna) kosztuje kilka tyś. w 2 obiegu. Można kupić komputery diagnostyczne innych firm, ale też kosztują dużo.
Nie znalazłem na sieci schematu kabla...

Badanie na hamowni nie powinno kosztować więcej niż 300zł

PostNapisane: poniedziałek, 3 stycznia 2005, 18:21
przez kangooroo
Witam ja jeszcze raz na temat "ETKA"
EPC - Electronic Parts Katalog /KATALOG CZESCI/
Zawiera rysunki i opisy wraz z numerami fabrycznymi wszystkich czesci
ETK - Electronic Teile Katalog /KATALOG CZESCI/
Zawiera rysunki i opisy wraz z numerami fabrycznymi wszystkich czesci
TIS - Technical Information System /SERWISOWY/
Informacje i dane techniczne, wykrywanie usterek, narzedzia, procedury naprawcze, problematyka, mechanika i inne
WD - Wiring Diagrams /SCHEMATY ELEKTRYCZNE/
I do naszych zwierzaczkow namierzylem taki oto zestawik
RENAULT EPC + TIS + WD /2003.04/
5 CD - katalog czesci, naprawa, schematy
,
Jest tez tansza mozliwosc ale niestety tam jest katalog chyba na jednej plytce i wersja z 2002.04 a mnie to slabo ratuje:( wiec jakby sie pare osob znalazlo moze by sie udalo ta nowsza w przyzwoitej cenie dopasc
:)

Jarek 1.6 16v
gg1361811

PostNapisane: poniedziałek, 3 stycznia 2005, 19:45
przez _ONE_
kangooroo: proponuję spytać o jakim programie (dokładna nazwa! i ew. wersja) jest mowa. Jeżeli już będziesz znał nazwę programu i będzie inna niż Dialogys to proponuję zapuścić muła i poszukać tego na sieci... dzisiaj szukałem nowszego dialogysa i nie było :cry:

Dialogys - wariant wschodni

PostNapisane: poniedziałek, 3 stycznia 2005, 21:51
przez Rafal_B
Co można znaleźć tu: http://dialogys.earl.spb.ru/ ? Może ktoś zechce przetestować? Język znam o tyle o ile, ale za kiepski jestem z IT. Instrukcję uruchomienia z http://dialogys.earl.spb.ru/RenaultFAQ_RU.html przetłumaczyłbym tak:

"Standardowa kolejność instalacji jest taka:
1. JBuilder 3.5 ten co na płycie (po to aby była Java)
2. QTime 5.0 Pro z sieci z podtrzymaniem QTime for Java.
Przy instalacji należy ręcznie włączyć podtrzymanie (uruchomić) Javy, inaczej nie zadziała
3. sam Dialogys.
WAŻNE! Jeśli macie Pentium 4 dla poprawnej pracy należy uruchomić plik
symcjit.dll z JRE. Ścieżka do pliku może być taka C:\JBuilder3.5\jdk1.2.2\jre\bin\symcjit.dll
Niestandardowe warianty:
1) Zamiast punktu 1. można samodzielnie pobrać Java Runtime Environment (JRE) wersja 1.2.2 ze strony java.sun.com i zainstalować. Znane są przypadki poprawnej pracy z JRE 1.3.1. (polecam instalację automatyczną - przerabiałem przed zainstalowaniem OpenOffice - przyp. mój).
Sprawdźcie, czy po instalacji JRE i QuickTime w systemowej zmiennej CLASSPATH zaktualizowano ścieżkę do biblioteki QTJava.zip.
2) Znane są przypadki poprawnej pracy z QuickTime 6 z podtrzymaniem (uruchomieniem) QTime for Java.
Podtrzymanie (uruchomienie) Java można także włączyć ręcznie przy instalacji."

Jak ktoś, coś z tego wykrzesze, niech da znać!

Pozdrawiam.

A ja chce....

PostNapisane: poniedziałek, 3 stycznia 2005, 22:15
przez kangooroo
A ja chcialbym sie glownie dowiedziec czemu nasz silnik 1.6 16v jest okrojony na 95kM ojjj.. chyba musze sobie przypomniec jezyk naszych sasiadow:)




Jarek 1.6 16V