Strona 1 z 2

Mój wymarzony.

PostNapisane: środa, 7 lipca 2010, 05:06
przez lukas
Witam.
No i stało się, po wielkich poszukiwaniach zakupiłem z silniczkiem K9K 1461 cm3, 60kW.
Podczas zakupu podpiąłem go pod skaner żadnych błędów nie miał bieżących a w zapamiętanych był tylko czujnik.
Jazda wspaniała w porównaniu do jego poprzednika którym jeździłem 6 lat 1.2 benzyna z 1999r.
Kupiony w salonie z Bytom z polisą gwarancyjną.
Silniczek równo i normalnie pracuję.
Chciałbym powymieniać wszystkie filtry oraz oleje, płyny i tp.

Prosiłbym o wskazówkę lub podpowiedz po kolej w punktach jakie filtry tam są do wymiany, jakie płyny czy oleje i jakie nazwy maja lub symbole no i gdzie się znajdują, itp.
Może jest ktoś kto za normalną odpłatnością powymienia to wszystko.
Pragnę nadmienić że na dzień dzisiejszy jadę na długach :-))), no ale jakoś na wymiany wszystkiego się jeszcze wyskrobie.
No i jeszcze rozrząd by ktoś nań kukną.
No i klima nie działa, chłodzi ale jakoś tak mizernie.
Pozdrowienia......

Re: Mój wymarzony.

PostNapisane: środa, 7 lipca 2010, 07:18
przez branio
Filtr paliwa 1,5dci 347 096 za 67, kabinowy MU FC190 za 28, powietrza B21060PR za 23

Re: Mój wymarzony.

PostNapisane: środa, 7 lipca 2010, 07:32
przez Szumak
Gratuluję :)
lukas napisał(a):Może jest ktoś kto za normalną odpłatnością powymienia to wszystko.

To tylko branio, napisz do niego, umów się, podjedź. :D

Co do filtrów, to oczywiście standardowo: wszystkie - jeśli nie wiesz kiedy były zmieniane.
Dobre ceny na filtry bywają tutaj: http://peze.pl/

A samych typów filtrów szukasz w wyszukiwarkach producentów, np:
http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=15&fd=&Typ_Pojazdu=1&Marka=8037&FC_Marka=8037&Identyfikator1=26325&TYP_SILNIKA_P=K9K&Model=10701&SILNIK1=1.5%20dCi&MOC=57#idn26325

Olej najbezpieczniej lać taki, jak dotychczas - jeśli nie wiesz na jakim silnik jeździł to mogą pojawić się spore ubytki jeśli wlejesz olej o mniejszej lepkości (ale bez paniki :) ).
http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php

Masz do wymiany:
- olej silnikowy: co około 10kkm-15kkm
- olej w skrzyni: około 90kkm
- olej hydrauliczny w układzie hamulcowym i wspomagania
- płyn w chłodnicy (przed zimą wymiana lub kontrola temperatury krzepnięcia)
- płyn w spryskiwaczu i paliwo w baku: w razie nadmiernego zużycia

Filtry:
- powietrza, papierowy: co 10kkm
- oleju: przy wymianie oleju
- kabinowy: nie wiem bo nie mam, ale coś chyba co 60kkm lub raz w roku

Z klimą to do klimiarza będzie trzeba - serwis raz w roku.

....

No i branio mnie ubiegł ;)

Re: Mój wymarzony.

PostNapisane: czwartek, 8 lipca 2010, 06:21
przez lukas
Dzięki za i proszę o jeszcze.

Klima jest pusta, wciskam wentylek i tylko zrobiło pss resztką sił. Podejrzewam że dlatego nie działa.
Wymienione wszystkie filtry i olej w silniku.
Słyszałem że w skrzyni biegów oleju się nie wymienia tylko dolewa, czy to prawda???
W poprzednik skoczku miałem taki plastik pod drążkiem zmiany biegów, zakładało się go od spodu.
W tym jest tylko puste miejsce.
Czy jest on potrzebny, co on daje i ewentualnie gdzie takie coś dostać i jaka jest tego nazwa.

„- płyn w spryskiwaczu i paliwo w baku: w razie nadmiernego zużycia „ z tym może być mały problem. Same filtry i olej w silniku, nie wystarczy ? :-)

Re: Mój wymarzony.

PostNapisane: czwartek, 8 lipca 2010, 08:06
przez Szumak
lukas napisał(a):Słyszałem że w skrzyni biegów oleju się nie wymienia tylko dolewa, czy to prawda???

To tak jak ze smażeniem frytek - w smażalni tylko dolewają, ale Ty chciałbyś by wymieniali bo tak zdrowiej ;)

Olej starzeje się i zużywa - zmieniają się jego właściwości. W przypadku skrzyni nie ma zewnętrznych zanieczyszczeń w postaci produktów spalania, które pojawiają się w bloku silnika, w związku z tym okresy używalności oleju są znacznie dłuższe... jednak olej pracuje w wysokiej temperaturze i pojawiają się w nim z czasem metaliczne cząstki z trących o siebie powierzchni. Wymiana tego oleju to niewielki koszt jeśli założyć, że ponosi się go 1-2 razy w czasie użytkowania (długiego) samochodu.

Re: Mój wymarzony.

PostNapisane: czwartek, 8 lipca 2010, 09:46
przez Kerepsak
lukas napisał(a):No i klima nie działa, chłodzi ale jakoś tak mizernie.
Pozdrowienia......

Miałem podobny problem - niestety do speca od klimy musisz się udać-jak masz mało czynnika to musi być nieszczelność.
Koszt naprawy nie jest duży, jesli to jakiś wężyk/kolanko to lutowanie ok 50 zł, ale napełnienie to ok 180 zł. U mnie przegnił filtr/osuszacz i koszt nowego 170 zł plus napełnienie układu

Re: Mój wymarzony.

PostNapisane: czwartek, 8 lipca 2010, 20:28
przez lukas
Klima już działa, zapłaciłem 130 za napełnienie + sprawdził lampą ultrafiolet.
11 stopni na wylocie.

Muszę wymienić jeszcze pasek bo się ślizga i jest popękany ten na alternatorze.
Czy mam to zrobić wraz z rolkami, napinaczami czy co tam jeszcze jest?

Re: Mój wymarzony.

PostNapisane: czwartek, 8 lipca 2010, 21:08
przez Szumak
Jeżeli rolka napinacza jest już zużyta (a pewnie jest) to tak.
Niestety, rolka to spory wydatek a u mnie po roku od wymiany ma już luzy...

Re: Mój wymarzony.

PostNapisane: czwartek, 8 lipca 2010, 21:36
przez lukas
Mam pytanie odnośnie rozrządu.
W jakim czasie powinien wymienić rozrząd fachura, cały dzień?
Pytam bo nie wiem czy mam oddać pojazd na cały dzień lub dwa.

Jeden mówi dzień a jeden powiedział że na dobę a rano se odbiorę samochód.
Czy to taka skomplikowana operacja że doba potrzebna?

Re: Mój wymarzony.

PostNapisane: czwartek, 8 lipca 2010, 22:39
przez michalxtreme
W moim mechanik, którego zesztą zareklamowałem uporał się z pełnym rozrządem w 3,5 godziny.Sam oceń.