Strona 1 z 1

Bardzo nietypowy problem z odpalaniem 1.5DCI

PostNapisane: czwartek, 12 sierpnia 2010, 13:08
przez Bartosz
Słuchajcie, mam nietypowy problem z odpalaniem mojego kangurka.
Przeszperałem forum, znalazłem tematy poświęcone temu problemowi ale żaden nie dotyczył takiej przypadłości jak u mnie.
Mój kangur z rana odpala zawsze za pierwszym razem, problemy zaczynają się na letnim i ciepłym silniku.
Praktycznie za każdym razem odpala dopiero za drugim razem ( nigdy za trzecim czy czwartym itp :roll: )
Pierwsze kręcenie rozrusznikiem w ogóle nie daje żadnych rezultatów. Słychać tylko, że kręci się rozrusznik ale nie przekłada się to nawet na najmniejsza próbę odpalenia. Kręci, kręci, rzuca silnikiem a nawet się nie zakrztusi. Kolejna próba odpalenia i silnik ożywa w sekundę jak gdyby nigdy nic :shock:
Teraz się już go nauczyłem i jak nie zapala to wystarczy, że zgaszę zapłon, błyskawicznie ponowię próbę zapalania i silnik ożywa.
Jak auto przez przypadek zgaśnie podczas ruszania to można zapomnieć o odpaleniu przez 2 minuty :evil:
Postoi te 2 minuty i zapali od strzału.

Nie zawsze pojawia się kontrolka świec żarowych a chyba powinna choć na sekundę się zaświecić nawet na gorącym silniku, po przekręceniu zapłonu. :roll:

Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych nieprawidłowości więc teraz nie wiem już za co mam się zabrać.
Wtryski były wymienione.

Re: Bardzo nietypowy problem z odpalaniem 1.5DCI

PostNapisane: czwartek, 12 sierpnia 2010, 13:28
przez Marek_Bielsko

Re: Bardzo nietypowy problem z odpalaniem 1.5DCI

PostNapisane: czwartek, 12 sierpnia 2010, 20:15
przez Bartosz
Czytałem te tematy ale jednak objawy inne niż u mnie.
Jestem w kropce bo diagnostyka nic nie wykazała a wymienienie rzeczy w ciemno to raczej kiepski pomysł.
Jak nie zapali za pierwszym to zawsze od drugiego razu, zawsze!, nie trzęsie się, pracuje idealnie jak gdyby nigdy nic!
Wykluczam więc rzeczy mechaniczne , raczej elektronika gdzieś daje 4 litery :twisted:
Auto po wymianie filtrów, świec itp, cały czas serwisowane zgodnie z planem serwisowym :cry:

Czy podmiana czujnika położenia wału to jakas trudna operacja czy tylko zwykła, prosta przekładka.
Może udałoby mi się namówić kogoś z okolicy na takie machniom :D

Re: Bardzo nietypowy problem z odpalaniem 1.5DCI

PostNapisane: czwartek, 12 sierpnia 2010, 20:19
przez Marek_Bielsko
Z reguły ten czujnik to taki jakby drut z takim czymś przyczepionym, tylko grubszy. :lol:

Re: Bardzo nietypowy problem z odpalaniem 1.5DCI

PostNapisane: czwartek, 12 sierpnia 2010, 20:20
przez Bartosz
Fachowa porada :lol: ;)

Re: Bardzo nietypowy problem z odpalaniem 1.5DCI

PostNapisane: czwartek, 12 sierpnia 2010, 20:34
przez Wiz
Jak bedziesz w mojej okolicy lub na spocie w Katosach to mozemy sie pobawic, aczkolwiek z tego co pamietam dostep jest nieciekawy ;)

Re: Bardzo nietypowy problem z odpalaniem 1.5DCI

PostNapisane: czwartek, 12 sierpnia 2010, 20:41
przez Bartosz
Bardzo chętnie wpadnę na spocika pod koniec miesiąca.
Mam jeszcze kilka rzeczy do sprawdzenia w związku z tą przypadłością.....głównie jeden z przekaźników.

Re: Bardzo nietypowy problem z odpalaniem 1.5DCI

PostNapisane: środa, 18 sierpnia 2010, 16:15
przez Lucass
Ja mam zawsze komplet kluczy. A będzie Masaccio z Asią, więc kangoomechaniczka zajmie się stroną techniczną :mrgreen:

Re: Bardzo nietypowy problem z odpalaniem 1.5DCI

PostNapisane: środa, 22 grudnia 2010, 22:44
przez Bartosz
Awaria czujnika położenia wału była przyczyna problemów z odpalaniem ;)