Ale ten błąd (czujnika GMP) raczej nie będzie miał nic wspólnego z tą akurat kostką. Oczywiście wyczyścić jej nie zawadzi, ale to kostka potencjometru pedału gazu. Więc błąd byłby właśnie tegoż potencjometru.
Co nie oznacza, że nie może być uszkodzenia innej kostki. Konkretnie tej od czujnika. Względnie przewód od czujnika do ECU jest uszkodzony.
Na chłopski rozum: Jeżeli uszkodzony byłby sam komp (ECU), problem byłby raczej cały czas. Jeżeli nie jest, tzn pojawia się po iluśtam km od zmiany czujnika, a bezpośrednio po wymianie było OK, to prawdopodobnie gdzieś nie ma styku. Po wymianie jest, po jakimś czasie znika lub przerywa.
Zacznij od wyczyszczenia kostki czujnika GMP i sprawdź przewody idące z czujnika do ECU. Najlepiej miernikiem lub choćby żarówką. Uszkodzenia rzadko powstają wewnątrz wiązki. Raczej gdzieś na wyjściu, zgięciu itp. Samą wtyczkę i gniazdo ECU też możesz przeczyścić. Niestety nie powiem Ci do których styków ECU dochodzi sygnał z czujnika...
Mechanicy niestety rzadko przy diagnozowaniu usterek posługują się brzytwą Ockhama
