Strona 1 z 1

Prośba o pomoc 1.5 dci 80 km

PostNapisane: czwartek, 23 września 2010, 13:11
przez Tomek1980
Mam problem od początku
W czasie jazdy gasł, na postoju nie odpalał. Diagnoza - czujnik położenia wału - wymieniony na nowy (podróbka), czujnik wałka rozrządu - wymieniony. Przejechane 100 km gaśnie - czujnik położenia wału, ciśnienie na listwie CR - pompa i wtryski sprawdzone w Gryfinie - jest wszystko ok. Przejechane 60 km gaśnie - błąd czujnik położenia wału. Mechanik podejrzewa sterownik - komputer i chce odda go do sprawdzenia. Czy ktoś kumaty może podpowiedziec czego są to objawy? Pozdrawiam

Re: Prośba o pomoc 1.5 dci 80 km

PostNapisane: piątek, 24 września 2010, 15:10
przez istanbul
Po pierwsze gdy gaśnie i nie chce odpalić , sprawdź czy gruszka przy filtrze paliwa nie jest zassana. To może być duża podpowiedź.

powodzenia

Re: Prośba o pomoc 1.5 dci 80 km

PostNapisane: sobota, 25 września 2010, 05:44
przez Tomek1980
Niestety - sprawdzona, zaworek dobry...

Re: Prośba o pomoc 1.5 dci 80 km

PostNapisane: sobota, 25 września 2010, 09:38
przez istanbul
Nie chodzi o samą awarię zaworka pompki , tylko czy jest zassana , jak auto gaśnie ?

Re: Prośba o pomoc 1.5 dci 80 km

PostNapisane: sobota, 25 września 2010, 11:16
przez Tomek1980
Nic się z nią nie dzieje - nie zasysa. Po wymianie czujnika położenia wału na nowy znowu wyskoczył ten sam błąd.

Dodam jeszcze że podczas jazdy były odczuwalne objawy szarpania czy dławienia się. Czy błąd czujnika położenia wału może być spowodowany zieloną kostką (potencjometru gazu) na pedałem sprzęgła?

Połączono posty. /MOD

Re: Prośba o pomoc 1.5 dci 80 km

PostNapisane: niedziela, 26 września 2010, 07:13
przez hulltaj
Zacznij właśnie,od wyczyszczenia styków w tej kostce!

Re: Prośba o pomoc 1.5 dci 80 km

PostNapisane: niedziela, 26 września 2010, 11:16
przez Lucass
Ale ten błąd (czujnika GMP) raczej nie będzie miał nic wspólnego z tą akurat kostką. Oczywiście wyczyścić jej nie zawadzi, ale to kostka potencjometru pedału gazu. Więc błąd byłby właśnie tegoż potencjometru.
Co nie oznacza, że nie może być uszkodzenia innej kostki. Konkretnie tej od czujnika. Względnie przewód od czujnika do ECU jest uszkodzony.
Na chłopski rozum: Jeżeli uszkodzony byłby sam komp (ECU), problem byłby raczej cały czas. Jeżeli nie jest, tzn pojawia się po iluśtam km od zmiany czujnika, a bezpośrednio po wymianie było OK, to prawdopodobnie gdzieś nie ma styku. Po wymianie jest, po jakimś czasie znika lub przerywa.
Zacznij od wyczyszczenia kostki czujnika GMP i sprawdź przewody idące z czujnika do ECU. Najlepiej miernikiem lub choćby żarówką. Uszkodzenia rzadko powstają wewnątrz wiązki. Raczej gdzieś na wyjściu, zgięciu itp. Samą wtyczkę i gniazdo ECU też możesz przeczyścić. Niestety nie powiem Ci do których styków ECU dochodzi sygnał z czujnika...

Mechanicy niestety rzadko przy diagnozowaniu usterek posługują się brzytwą Ockhama :lol:

Re: Prośba o pomoc 1.5 dci 80 km

PostNapisane: piątek, 29 października 2010, 08:52
przez Tomek1980
Problem rozwiązany
Powodem usterki był brak oryginalnego czujnika położenia wału. Przypomnę że mechanik zamontował nowy zamiennik, potem używany oryginał i ten również zawiódł. Potem kiedy nie mogłem go odpalić a długo kręciłem wyskoczył błąd niskiego ciśnienia na listwie CR i dlatego podejrzewali pompę... Obecnie zamontowany jest oryginalny czujnik i jak do tej pory jest ok.