Strona 1 z 4

zestopniowanie skrzyni biegów

PostNapisane: wtorek, 12 października 2010, 14:26
przez telepaja
Witam wszystkich po raz pierwszy,
posiadam kangurka od czerwca tego roku, wersja po fl (2004) z silnikiem 1,2 16v, zrobiłem nim kilka tysięcy km i w sumie po przyzwyczajeniu uważam, że jest to fajny samochodzik z jednym ale...
no właśnie, z racji małego silnika z jeszcze mniejszą mocą, skrzynia biegów jest strasznie krótko zestopniowana, ja rozumiem że chodzi głównie o to, że ten mały silniczek musi ruszyć jakoś ponad półtorej tony masy całkowitej, ale w trasie osiągnięcie prędkości powyżej 110-120km/h jest katorgą nie tylko dla uszu ale i dla silnika kręcącego się z prędkością ponad 4500obr/min. W związku z tym, zanim kolejne wakacje pojawią się na horyzoncie mam pytanko czy ktoś z szanownych forumowiczów interesował się zmianą skrzyni na taką z dłuższymi przełożeniami (myślę że w Clio są inne), albo może pasuje jakaś 6-cio biegowa?

Pozdrawiam

Krzysiek - telepaja

Re: zestopniowanie skrzyni biegów

PostNapisane: piątek, 15 października 2010, 17:25
przez ep08
Na to kierowniku niestety wiele nie poradzisz. To nie wyscigowka, albo zmien samochod, albo troche wolniej :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bo chyba zle wozidelko kupiles jak na swoje potrzeby.

Co do zmiany skrzyni, pewnie sie da - jak wszystko, tylko prosciej i pewniej bedzie zmienic cos innego...

Pozdrawiam
Tomasz

Re: zestopniowanie skrzyni biegów

PostNapisane: sobota, 16 października 2010, 21:17
przez kaka01
wiesz mogłeś kupic 1,6 16v miałbyś inna skrzynie ,co do zmian to nawet jesli sie uda a mysle że dało by rade bo ja mam skrzynie z 1,4 8v spieta z 1,6 16v właśnie z clio ,tylko jest małe ale czy jesli włożysz te dłuższe biegi to czy ruszysz z załadunkiem? ja ostatnio miałem okazje sprawdzic (niemiecka autostrada)ile mój kangur jedzie v-max na 4 biegu wyszło mi 170km/h ale to już prawie odciecie było ->nie polecam .co do 6-tki z clio nie spasujesz ale np.laguna była z silnikiem 1,6 16v i 6-biegowa skrzynia ,jak zajeżdże ta to bede kombinował własnie z taka skrzynia. u mnie w aucie bezpieczna i wmiare "komfortowa" podróż to 140km/h powyżej już silnik wyje i słychac mocno powietrze.]
Pozdrawiam Michał

Re: zestopniowanie skrzyni biegów

PostNapisane: sobota, 16 października 2010, 22:14
przez Szumak
telepaja napisał(a):ale w trasie osiągnięcie prędkości powyżej 110-120km/h jest katorgą nie tylko dla uszu ale i dla silnika kręcącego się z prędkością ponad 4500obr/min.

Piszesz o prędkości licznikowej czy rzeczywistej?
Bo jeśli pomiędzy 110 a 120 przekraczasz 4500 to faktycznie masz jakąś kombinowaną skrzynię biegów... mój przy 4500obr/min przekracza 130kmph.

Re: zestopniowanie skrzyni biegów

PostNapisane: poniedziałek, 18 października 2010, 08:53
przez telepaja
Dzięki za ruszenie tematu :D,
Co do wyboru wersji, to samochód kupiłem z potrzeby chwili - poprzedni został pocałowany przez Ukraińską ciężarówkę i potrzebowałem wozidełka, a u kumpla w firmie akurat chcieli sprzedać kangurka (wyboru nie było), a moje priorytety przy kupnie samochodu to klima i duży bagażnik i w tym torbacz sprawdza się znakomicie.
Co do prędkości przeze mnie osiąganych to nie chcę pędzić z kosmicznymi prędkościami chcę tylko, żeby przy prędkościach autostradowych (120-130km/h) potrzebnych tak naprawdę dwa razy do roku w trakcie wypadów wakacyjnych dało się w miarę komfortowo podróżować (Piszę oczywiście o prędkościach rzeczywistych - przy 110-115km/h licznik pokazuje 130km/h.), samochód wykorzystuję, że tak powiem rodzinnie więc przy innym zestopniowaniu raczej nie będę miał problemu z ruszaniem 8-)
Kilka lat temu jeździłem Fiatem Palio Weekend 1,2, miał tak samo zestopniowaną skrzynię i dało się żyć więc i to przeżyję ;)

Re: zestopniowanie skrzyni biegów

PostNapisane: poniedziałek, 18 października 2010, 18:04
przez Szumak
Acha. To napisz nam jeszcze jakie masz opony założone, bo problem może być tutaj.

Ja jeżdżę na fabrycznym rozmiarze 175/65R14 i mam dużo mniejsze różnice przy wskazaniach licznika niż u Ciebie.
Tak jak pisałem: mam 4500obr/min przy rzeczywistej prędkości 130kmph i licznikowemu wskazaniu dochodzącemu do 140kmph.

Osobiście sporo jeżdżę po drogach ekspresowych i po A1 też, jednak rzadko korzystam z wyższych prędkości powyżej prędkości rzeczywistej 110kmph - zużycie paliwa mocno już wzrasta... a te parę minut zaoszczędzonego czasu i tak się straci na wjeździe w miasto.

Re: zestopniowanie skrzyni biegów

PostNapisane: poniedziałek, 18 października 2010, 18:23
przez Masaccio
Faktycznie, różnica trochę za duża :shock:

Re: zestopniowanie skrzyni biegów

PostNapisane: poniedziałek, 18 października 2010, 19:37
przez bogdan02
W 1,2 litra klima ?
Wyłącz ją to z 10 kucy przybędzie :lol:

Re: zestopniowanie skrzyni biegów

PostNapisane: środa, 20 października 2010, 11:14
przez telepaja
Opony standardowe, więc cóż widzę że mój tym tak ma :)
Co do klimy to faktycznie odczuwalnie działa na dynamikę, ale to kwestia przyzwyczajenia, kiedyś miałem Fiata CC900 z klimą (39KM) tam to dopiero był brak dynamiki, ale miny ludzi przy ponad 30 stopniowym upale bezcenne 8-) (w połowie lat 90-tych klima to był luksus - teraz raczej standard).

Re: zestopniowanie skrzyni biegów

PostNapisane: środa, 20 października 2010, 13:39
przez ep08
telepaja napisał(a):Opony standardowe, więc cóż widzę że mój tym tak ma :)


Kurcze, a czego Ty sie spodziewasz po silniku 1.2?????? Tym to mozna kosiarka jezdzic, a nie do samochodu.
Wez dowolny (ciut wiekszy niz klasa A) samochod z silnikiem 1.2 i co bedzie lepiej jezdzil????

telepaja napisał(a):...teraz raczej standard).


Moze i standard, ale i tak wiekszosc tego nie uzywa. Z racji mojej pracy czesto jezdze taksowkami i w lecie trzeba sie prosic zeby wlaczyli, no bo po co.
Mam znajomych, ktorzy maja nowe auta, a w zyciu klimy nie uzywali, bo kaszel, katar, psuje sie i tym podobne pierdoly.
Wystarczy w lecie popatrzyc na skrzyzowaniach.

Pozdrawiam
Tomasz