Strona 1 z 2
Chwilowe braki mocy i terkotanie z komory silnika

Napisane:
piątek, 7 stycznia 2011, 19:45
przez Boczo
Od kilku dni mam problemy z Kangoorkiem ktore niestety sie nasilaja:(
Na poczatku samochod po przejechaniu kilku kilometrow zaczynal tracic moc, uczucie bylo jakby trzymala go niewidzialna reka i nie pozwalala sie rozpedzac, musialem krecic autko na wyzsze obroty bo gdy np wrzucilem 4 bieg przy 60 km/h samochod wogole nie chail przyspieszac,
wczesniej samochod przyspieszal rowno przy spadku mopcy dostawal koppa dopiero gdy osiagnal 3500 obrotow
probowalem odnalezc jakas zaleznosc i juz mialem wrazenie ze silnik zaczynal mulic jak sie nagrzal ale teraz juz nie wiem
od dzisiaj problem sie nasilil, nadal traci moc ale teraz jakos tak nagle traci dostaje traci dostaje, dodatkowo utrzymujac stala predkosc ze srednio wcisnietym gazem powoduje ze cos terkocze w komorze silnika po stronie pasazera i to baaardzo mnie martwi
czytalem forum ale objwow dokladnie takich jak ja nie znalazlem wiec prosze o pomoc
Re: Chwilowe braki mocy i terkotanie z komory silnika

Napisane:
piątek, 7 stycznia 2011, 19:53
przez Szumak
Re: Chwilowe braki mocy i terkotanie z komory silnika

Napisane:
piątek, 7 stycznia 2011, 19:59
przez Boczo
w pierwszej wypowiedzi jest odwrotnie niz u mnie bo mam wrazenie ze mam wieksze problemy po nagrzaniu
no i sonda chyba wyswietla checka a umnie zadna kontrolka sie nie zapala
Re: Chwilowe braki mocy i terkotanie z komory silnika

Napisane:
piątek, 7 stycznia 2011, 21:12
przez istanbul
Wypnij kostkę od EGR'a i i spróbuj tak jeździć. Napisz jak zachowuje się auto. U mnie auto traciło moc na ciepłym. Przy ok. 200 tys. przebiegu EGR po prostu padł i nie pomagało czyszczenie.
Wymieniłem zawór i auto odzyskało moc !
powodzenia
Re: Chwilowe braki mocy i terkotanie z komory silnika

Napisane:
piątek, 7 stycznia 2011, 21:31
przez Szumak
Racja, nie spojrzałem w podpis
Sorrki!
Re: Chwilowe braki mocy i terkotanie z komory silnika

Napisane:
sobota, 8 stycznia 2011, 15:42
przez Lucass
Wypięcie może pomóc ale nie musi. Jeżeli zawór zawiesi się w pozycji "otwarty" to d..a blada. Do tego wypięcie będzie wywalać błędy. Na 100 % check engine.
Lepiej byłoby wymienić albo przynajmniej wyczyścić.
Ale co do diagnozy, to duże prawdopodobieństwo EGRa.
Re: Chwilowe braki mocy i terkotanie z komory silnika

Napisane:
sobota, 8 stycznia 2011, 18:20
przez Boczo
chyba diagnoza byla trafna
odlaczylem egr chyba to jest egr:) i samochod zaczal odrazu jechac normalnie
rano po odpaleniu byly cyrki zatrzymalem sie po paru kilometrach odlaczylem i jak reka odjal
czym grozi chwilwe (2 dni) jezdzenie z odlaczonym egr??
co powoduje jego awarie ?? pytam bo pol roku temu w poprzednim autku tez go wymienialem i sie zastanawiam czy to przypadek w ktore nie wierze czy robie cos nie tak??
aha i czy mozliwe zeby odpierty egr nie zapalal checka??
dzieki wielkie za pomoc
Re: Chwilowe braki mocy i terkotanie z komory silnika

Napisane:
sobota, 8 stycznia 2011, 23:37
przez istanbul
Witam , nic się nie stanie jak będziesz jeździł z wypiętym EGR'em . Ja tak jeździłem parę miesięcy

, ale jeśli chodzi o moc to nie było TO.
Lampka usterki (sprężynka nie check) zapalała się raz na ok 1000 km na niskich obrotach a po przygazowaniu gasła. Po ponownym odpaleniu auta znowu spokój z lampką na dłuższy czas...
Kup używkę za stówkę albo oddaj swój do naprawy za 220 zł z gwarancją i ciesz się jazdą ,
Na Allegro jest w czym wybierać
pozdrawiam

Re: Chwilowe braki mocy i terkotanie z komory silnika

Napisane:
niedziela, 9 stycznia 2011, 00:00
przez istanbul
Wydaję mi się , że awaria polega na nie otwieraniu bądź zamykaniu zaworu, ale nie wiem dokładnie gdzie leży przyczyna, może w środku tego plastiku ... Na pewno ta część się w jakiś sposób zużywa i nie masz na to wpływu. Mój tak jak pisałem, zepsuł się po 200 tys. km
Re: Chwilowe braki mocy i terkotanie z komory silnika

Napisane:
niedziela, 9 stycznia 2011, 01:16
przez Boczo
moj ma 75 tys km ale 7 lat wiec moze ze starosci
dzieki wielkie za pomoc, szybka i trafna diagnoza zaoszczedzila mi duzo stresu i pieniedzy
przy poprzednim autku pamietam jak nawymienialem rzeczy na 2000 zl az okazalo sie ze to moze byc egr a na koniec jak wymienilem egr okazalo sie ze wtyczka byla uszkodzona a nie sam egr PORAZKA
POZDRAWIAM