Strona 1 z 5

STOP + kontrolka oleju

PostNapisane: piątek, 27 maja 2011, 16:51
przez avi01
Dawno tu nie byłem bo kangoorowi nic nie dolegało przez prawie dwa lata...:/
dzis w czasie jazdy katem oka zauważyłem migniecie kontrolki oleju...
dojechałem do biura i zapomniałem o tym.
w drodze dodomu wstapiłem na myjke , jak przyjechałem do domu , to przed samym domem zaczęła migac kontrolka stop razem z cisnieniem oleju(obi migoczą )
po wyłączeniu silnika pozotaja zapalone sto+ cisnienie oleju.
jak przekrecam kluczyk migotanie.
sprawwdziłem poziom oleju jest ok.
olej mialem zmieniany ok 2-3 tyg.temu
jakis czas temu zaczeła mi sie pocic oljem turbina ale bez spadku mocy.
czasem mam problem z odpaleniem silnika - pali za drugim razem po wcisnieciu gazu.
co sie dzieje?
konczy sie silnik?? ! 1.9 dTI

Re: STOP + kontrolka oleju

PostNapisane: sobota, 28 maja 2011, 08:55
przez Lucass
Jaki wpływ na kontrolkę miało zwiększanie obrotów silnika?
Jeżeli nie miało żadnego, to zacząłbym od sprawdzenia czujnika ciśnienia oleju. Myjka to dobre miejsce żeby zalać czujnik ;)

Re: STOP + kontrolka oleju

PostNapisane: sobota, 28 maja 2011, 10:53
przez MaciekR4
odpalanie - sprawdziłbym najpierw świeczki, czy jeszcze grzeją dobrze...

a kontrolka oleju - sprawdź czujnik i jego wiązkę, kostkę przy samym czujniku...ew. wymień czujnik (do 1.9D kosztował mnie całe chyba 20 PLN)

Re: STOP + kontrolka oleju

PostNapisane: sobota, 28 maja 2011, 18:24
przez avi01
Lucass napisał(a):Jaki wpływ na kontrolkę miało zwiększanie obrotów silnika?
Jeżeli nie miało żadnego, to zacząłbym od sprawdzenia czujnika ciśnienia oleju. Myjka to dobre miejsce żeby zalać czujnik ;)

zwiekszanie obrotow nie miało zadnego wływu na kontrolke cisnienia.
jak wjezdzałem na lawete to kontrolki migały a jak z niej zjezdzałem to paliło sie na stałe.
zadnych metalicznych odgłosów silnika lub jego osłabienia nie zauwazyłem.
auto stoi u mechanika niestety mechanio zapił i zacznie robic dopiero rano w poniedziałek...

Re: STOP + kontrolka oleju

PostNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 09:32
przez Lucass
To niech zacznie od sprawdzenia czujnika, ewentualnie od kontroli ciśnienia w układzie smarowania.
Gdyby nawet pompa padała lub instalacja olejowa z jakichś powodów nie trzymała ciśnienia, to po zwiększeniu obrotów ciśnienie powinno wzrosnąć na tyle, by zgasić kontrolkę.
Oczywiście wykluczam sytuację ekstremalne w stylu braku oleju w misce ;)
I nie daj sobie wmówić, że konieczny jest remont silnika :twisted:

Komputer to tylko głupia maszyna. Jak czujnik mu podaje brak ciśnienia, to mówi STOP
:)

Re: STOP + kontrolka oleju

PostNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 17:42
przez avi01
dzwonił mechnik.
to były styki od czujnika zachlapane olejem.
dziekuje za podpowiedz.
choc mechanik (notabene kierownik bydgoskiego ASO reni) miał zraniona ambicje tą podpowiedzią.
udobruchałem go jasiem wedrownikiem:)

Re: STOP + kontrolka oleju

PostNapisane: niedziela, 29 maja 2011, 18:06
przez MaciekR4
skoro styki zachlapane olejem, to ja jeszcze wymieniłbym uszczelnienie czujnika...tak, żeby uniknąć takich niespodzianek w przyszłości ;)

Re: STOP + kontrolka oleju

PostNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 19:50
przez jacwo
Lucass napisał(a):Jaki wpływ na kontrolkę miało zwiększanie obrotów silnika?
Jeżeli nie miało żadnego, to zacząłbym od sprawdzenia czujnika ciśnienia oleju. Myjka to dobre miejsce żeby zalać czujnik ;)



witam

Lucass, a co może być jeśli zwiększenie obrotów ma wpływ na kontrolkę?
mam taki problem że po uruchomieniu silnika kontrolka oleju+stop świecą się ale gdy dodajęgazu wszystko gaśnie, gdzieś gubi ciśnienie? z góry dzięki, pzdr.

Re: STOP + kontrolka oleju

PostNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 21:36
przez avi01
zobacz czy nie masz zasmrodzonych olejem styków...
u mnie tak było .

Re: STOP + kontrolka oleju

PostNapisane: środa, 2 listopada 2011, 09:01
przez Lucass
Może być tak, jak pisze avi01, ale niestety może być to i zbyt niskie ciśnienie na wolnych obrotach. Nie musi być spowodowane uszkodzeniem silnika, może olej jest za rzadki. Choć nawet na rzadkim powinien trzymać jakie takie ciśnienie.
Podjechałbym do jakiegoś mechesa i sprawdził ciśnienie oleju przyrządem.