Strona 1 z 1

wspomaganie układu kierowniczego

PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2011, 11:10
przez Jelonek
Witam wszystkich . Mam problem z układem wspomagania kierownicy . Kilka dni temu w serwisie wymieniłem w moim kangurku zawieszenie z przodu ( nowe amorki KYB , nowe sprężyny KYB , osłony z odbojami , łożyska amortyzatorów SNR , łożyska kół SNR ) , profilaktycznie sprawdzono zbieżność i poprawiono kąty . Wszystko cacy i cicho i komfortowo ale ..... Ale mam wrażenie , że kierownicą kręci się za ciężko i do tego przy kołach maksymalnie skręconych ( np. wyjeżdżając z parkingu ) odczuwa się szarpanie kierownicą . Czy to ma związek z nowym zawieszeniem czy raczej pompa wspomagania się kończy . Pozdrawiam i proszę o poradę . Jelonek BEŁCHATÓW

Re: wspomaganie układu kierowniczego

PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2011, 12:33
przez lukas
Może przegub półośki ma luz a może jakaś gałka.
Kierownica ciężko chodzi jak wspomaganie nie działa ale to chyba z szarpaniem nie ma związku.
No, mogę się mylić.

Re: wspomaganie układu kierowniczego

PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2011, 12:42
przez Szumak
No i jeszcze jaką masz pompę? Elektryczną, czy napędzaną paskiem? Bo te pierwsze wymagają co jakiś czas remontu, te drugie raczej nie stwarzają problemów.

Re: wspomaganie układu kierowniczego

PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2011, 13:55
przez Lucass
Jeżeli to "szarpanie" to jest takie nagłe szarpnięcie w kierunku przeciwnym niż jest skręcona kierownica to w zasadzie może być kwestia wspomagania. Spada ciśnienie. wspomaganie nagle znika i kiera daje kontrę. Jeżeli masz elektryczną pompę to jest to tym bardziej prawdopodobne.
:)
Kilka razy przy małej prędkości przy manewrowaniu np na parkingu nagle zgasł mi silnik. Efekt dokładnie taki :arrow: nagle samochód obiera swój własny kierunek, a kierownica robi się kamienna.