Strona 1 z 2

jak docierać 1.5 dCI 65KM

PostNapisane: czwartek, 11 grudnia 2003, 18:41
przez adi26
kto napisze mi coś o 1.5dCI 65km z wiEkszym przebiegiem albo obojętne --- jak wysoko go kręcić na obrotach itp. :?: ile i jak docierać ? :?:
Pozdrawiam :D

PostNapisane: czwartek, 11 grudnia 2003, 20:48
przez wodzoo
Podobno optymalnie jest do 6 tys km nie przekraczac 2500 obr i 90/100 km/h...nie pamietam dokladnie ,ale cos bardzo zblizonego.
A pozatym to chyba warto dolozyc te 2 tys.zl. do silnika 80 KM...

PostNapisane: czwartek, 11 grudnia 2003, 23:07
przez adi26
a w książce pojazdu piszą 1500-1600 nie przekraczając 90km/h ale ja i tak jeżdże na wyczucie,staram sie nie przesadzać.Kurs w jedną stronę mam na pełno ok 450kg.
Podziękowania za fachową wiedze.

PostNapisane: piątek, 12 grudnia 2003, 08:27
przez jon104
:? Zatem trzymajmy się książki :wink:

PostNapisane: środa, 21 stycznia 2004, 10:57
przez sw
pierwsze 1500km - 90km/h (2200obr)
potem do 6000km nie przekraczaj 120km/h (3000obr)
Nastepnie zmien olej na syntetyk (standardowo jest polsyntetyk).
Nigdy nie gazuj zimnego diesla. Dopoki jest zimny, trzeba jezdzic delikatnie.
No i wszystko, milej jazdy przez najblizsze pół miliona kilometrow.

PostNapisane: środa, 21 stycznia 2004, 11:09
przez wodzoo
sw napisał(a):pierwsze 1500km - 90km/h (2200obr)
potem do 6000km nie przekraczaj 120km/h (3000obr)

Nastepnie zmien olej na syntetyk (standardowo jest polsyntetyk).
Nigdy nie gazuj zimnego diesla. Dopoki jest zimny, trzeba jezdzic delikatnie.
No i wszystko, milej jazdy przez najblizsze pół miliona kilometrow.


O ,to chyba wlasnie o to mi chodzilo :wink:
Sw mam pytanie ,czy miales przyjemnosc jezdzic 80KM - tką ,bo jak sie domyslam masz 65KM .Chodzi mi o to czy roznica jest zauwarzalna ,oprucz mniejszego spalania i mniejszego zurzycia silnika oczywiscie.

PostNapisane: czwartek, 22 stycznia 2004, 08:53
przez sw
wodzoo napisał(a):O ,to chyba wlasnie o to mi chodzilo :wink:
Sw mam pytanie ,czy miales przyjemnosc jezdzic 80KM - tką ,bo jak sie domyslam masz 65KM .Chodzi mi o to czy roznica jest zauwarzalna ,oprucz mniejszego spalania i mniejszego zurzycia silnika oczywiscie.


Niestety jezdze tylko 80-tka. Ale to generalnie ten sam silnik, wiec zasady docierania rowniez. Zreszta instrukcja obslugi jest identyczna dla obu. :)

PostNapisane: czwartek, 22 stycznia 2004, 09:23
przez wodzoo
sw napisał(a):
wodzoo napisał(a):O ,to chyba wlasnie o to mi chodzilo :wink:
Sw mam pytanie ,czy miales przyjemnosc jezdzic 80KM - tką ,bo jak sie domyslam masz 65KM .Chodzi mi o to czy roznica jest zauwarzalna ,oprucz mniejszego spalania i mniejszego zurzycia silnika oczywiscie.


Niestety jezdze tylko 80-tka. Ale to generalnie ten sam silnik, wiec zasady docierania rowniez. Zreszta instrukcja obslugi jest identyczna dla obu. :)


A fakt nie zauwarzylem charakterystycznego "i" .Chodzilo mi o to czy roznica w przyspieszeniu jest zauwarzalna ,ale mimo wszystko dzieki .

PostNapisane: czwartek, 22 stycznia 2004, 14:05
przez sw
Na pewno jest roznica w stosunku do mojej 1.3 68KM Felicii. Jeszcze go nie dotarlem, wiec jezdze ostroznie, ale jak sie zabralem za wyprzedzanie na 5-tce, to malo rogiem nie stuknalem autka, ktore wyprzedzalem, tak sie szybko zebral.
Z dotychczasowych prob - zaliczylem jedna AstreII - nie dala rady spod swiatel, choc bardzo chciala. To byl jedyny przypadek przekroczenia 3000obr.

PostNapisane: czwartek, 22 stycznia 2004, 19:02
przez wodzoo
Astra II powiadasz ,czyli chyba jest roznica ,chociaz ja tez nie narzekam ,dzieki :wink: