Strona 1 z 1
1,9 dTi - twarde sprzęgło

Napisane:
środa, 17 października 2012, 23:16
przez cyberhuman
Czy bardzo twarde sprzęgło (w porównaniu z każdym innym autem, którym jeździłem, nawet 1,5 dCi), to norma, czy coś jest nie teges?
Jeśli coś nie teges, to co?
Re: 1,9 dTi - twarde sprzęgło

Napisane:
czwartek, 18 października 2012, 08:18
przez Lucass
Jeżeli tylko jest twarde, ale chodzi bez wyraźnych oporów mechanicznych + ewentualne wrażenia dźwiękowe i nie ślizga, to wszystko jest Ok.
Jak kupiłem swojego, to przez długi czas się nie mogłem przyzwyczaić. Do tego pedał o dużym skoku zmusza do odrywania pięty od podłogi. Wkurzało mnie to strasznie. Przywykłem.
Re: 1,9 dTi - twarde sprzęgło

Napisane:
czwartek, 18 października 2012, 09:38
przez cyberhuman
Ja jakoś tak podświadomie wykrywam minimalny punkt rozłączania sprzęgłem - już zacząłem nieświadomie mniej wciskać, tylko tyle, żeby bieg się przełączył, ale przez to lewarek ciężej pracuje i czuć, że delikatnie zabiera zęby - bez zgrzytu.
Zauważyłem też, że dość łatwo nauczyć się przełączać biegi bez sprzęgła. To pewnie dlatego, że komp delikatnie podtrzymuje silnik na obrotach zanim je zmniejsza po puszczeniu gazu.
Co do sprzęgła - będę szukać dalej - nie może tak być - czuję się jak na siłowni. Szczególnie, że silnik wspomagania zatarty.