Strona 1 z 2

Ładowanie alternatora

PostNapisane: niedziela, 14 lutego 2016, 09:12
przez marecki
Witam czy ktoś może wie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania alternatora w Kangoo z 2008 1.6 16 K4M 830 w moim przypadku 15.5 na zimnym silniku i 15.2 na rozgrzanym czy to aby nie za dużo co o tym sądzicie aku jest nowy 55 ah jest ktoś w stanie pomierzyc wartości napięcia aku w takim skoczku pozdrawiam

Re: Ładowanie alternatora

PostNapisane: niedziela, 14 lutego 2016, 09:19
przez skawina
Za duże. Powinno być w granicach 13.7 - 14.5 V. Oczywiście miernik masz sprawny? ;)

Re: Ładowanie alternatora

PostNapisane: niedziela, 14 lutego 2016, 09:24
przez marecki
Sprawdzałem na innm samochodzie miernik jest ok

Re: Ładowanie alternatora

PostNapisane: niedziela, 14 lutego 2016, 10:23
przez marecki
po wypieciu kostki z alternatora i odpaleniu silnika alternator sam się wzbudza i napięcie ładowania jest cały czas w granicach 14.5v niestety podczas jazdy samochodem zapalają się dwie kontrolki,, ładowanie i stop,, i samochód gaśnie ma ktoś jakieś pomysły od czego zacząć naprawę zbyt dużego ładowania czy od wymiany regulatora napięcia czy może jeszcze jest coś innego na zeczy?

Re: Ładowanie alternatora

PostNapisane: niedziela, 14 lutego 2016, 10:34
przez skawina
Alternator wzbudzi się szczątkowym namagnesowaniem wirnika, ale długo nie poładuje, także dlatego wskakują kontrolki. Wymień regulator. Podczas wymiany przyglądnij się pierścieniom, po którym ślizgają się szczotki - mogą być mocno wytarte.

Re: Ładowanie alternatora

PostNapisane: wtorek, 1 listopada 2016, 08:49
przez marecki
Prawidlowe napięcie ladowania akumlatora w Kangoo 2 po 2008r wynosi od 13.6 do 15.6 jest zależne od stanu naładowania akumulatora i obciążenia alternatora w danej chwili duże znaczenie ma również właściwy akumulator jest to informacja którą otrzymałem dzwoniąc do serwisu reno dodatkowo sprawdziłem też ładowanie na innym skoczku pozdrawiam

Re: Ładowanie alternatora

PostNapisane: wtorek, 1 listopada 2016, 17:40
przez Lucass
No to nie dzwoń więcej do serwisu, bo pierdoły opowiadają.
Napięcie na alternatorze (czyli de facto na stykach akumulatora przy pracującym silniku) powinno mieścić się w zakresie 13,8 - 14,4V w zależności od aktualnego obciążenia włączonymi urządzeniami. Napięcie niższe będzie powodowało niedoładowywanie akumulatora, wyższe spowoduje jego "ugotowanie". Obydwa przypadki skutkują wcześniejszą śmiercią akumulatora.
Dla wartości tego napięcia nie ma znaczenia marka ani model czy rocznik samochodu czy rodzaj (pojemność) podpiętego akumulatora.
I ważne żeby nie mylić napięcia na stykach alternatora z prądem jaki podaje. Bo od wielkości prądu jakim jest w stanie ładować alternator jest uzależniona pojemność aku, jaki możemy do niego podpiąć.

Re: Ładowanie alternatora

PostNapisane: wtorek, 1 listopada 2016, 19:28
przez marecki
Jest Pan w błędzie Panie Lucass w Kangoo 2 po 2008 jest system automatycznej regulacji napięcia ładowania sterowanej przez uch. Po uruchomieniu zimnego silnika napięcie ładowania wynosi ok. 14.8 i po pewnym czasie stabilizuje się na ok. 13.6-13.8 tak powinno być w zależności od poboru prądu przez odbiorniki i naładowania akumulatora ładowanie może oscylować od 13.6 do nawet 15.6 przy rozladowanym aku. Porównanie do innych samochodów ze stałym napięciem ładowania na poziomie 14.4 jest bez sensu

Re: Ładowanie alternatora

PostNapisane: środa, 2 listopada 2016, 08:40
przez Lucass
Ok, ale to 15,6V to ładowanie ratunkowe kompletnie rozładowanego akumulatora stopniowo zmniejszające się do wartości podanych przeze mnie.
Z Twojego postu można było odczytać, że to napięcie mieszczące się w granicach normy. Nie wspomniałeś też nic o automatyce jego regulacji.

Re: Ładowanie alternatora

PostNapisane: środa, 2 listopada 2016, 20:34
przez marecki
Jeśli chodzi o pojemność akumulatora to w samochodach z (inteligentnym systemem ładowania) w tym Kangoo 2008 wzwyż to jest ważne aby dobrać odpowiedni aku dedykowany do samochodu np. montaż 75ah zamiast 50ah mam na myśli Kangoo 2008 1.6 16v ładowanie będzie zawyżane. Jako ciekawostkę dodam że w Kangoo 1.5 dci po 2008 w których jest montowana dodatkowa nagrzewnica elektryczna o mocy około 1000w to w chwili załączenia czyli poniżej +5 do czasu osiągnięcia przez silnik temp. w gr. 60 stopni napięcie ładowania utrzymuje się na poziomie około 15v