Strona 1 z 1

Kontrolka elektryki i klucz

PostNapisane: piątek, 9 września 2016, 19:07
przez geogps
Witam,

Mam taki problem. Po zgaszeniu silnika i próbie ponownego uruchomienia zapala się kontrolka elektryki i klucz. Silnik zapala, ale jest słaby, po przejechaniu kilkuset metrów lub kilku kilometrów obie kontrolki gasną i samochód nabiera mocy. Powiedziałem serwisowi podpięli do komputera i stwierdzili, że będą to świece żarowe - wymienili dwie ale sprawa się powtarza.
Powiedzieli, że jak się dalej to będzie powtarzało to może to być regulator ciśnienia turbosprężarki.
Dodam tylko, że ta sytuacja pojawia się tylko zaraz po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu do 10 min od zgaszenia.
Jak silnik jest zimny to nic się nie zapala.

Co może być przyczyną takiego zachowania?

geogps

Re: Kontrolka elektryki i klucz

PostNapisane: piątek, 16 września 2016, 14:39
przez geogps
Witam,

Dziś sytuacja się zmieniła, kontrolka elektryki i klucz włączyły się podczas jazdy i samochód osłabł zwłaszcza na niskich obrotach.
Pytanie.
Czy to rzeczywiście będzie regulator ciśnienia turbosprężarki, czy może coś innego bardziej poważnego?

geogps

Re: Kontrolka elektryki i klucz

PostNapisane: piątek, 16 września 2016, 18:51
przez Lucass
Zanim zabierzesz się za rzeczy poważniejsze zaglądnąłbym do zaworu EGR. Jego zawieszanie się w pozycji "otwarty" powoduje utratę mocy w związku z ciągłym wpuszczaniem do dolotu spalin z wydechu. A zawieszać się lubi. Oj, bardzo lubi.
Czasem wystarczy wyczyścić, w ostateczności trzeba wymienić.