Strona 1 z 2

Przegląd techniczny

PostNapisane: niedziela, 28 listopada 2010, 16:20
przez nowicjusz
Witam

Kończy mi się przegląd i do 12 grudnia muszę mieć podbity nowy przegląd. Mam mechanika , który mi mówił, abym przyjechał to on to wszystko załatwi tylko zapłacę.- jaki jest koszt, mam hak.

W zasadzie to u niego całego tego Kangurka uruchomiałem po kupnie, ale przegląd zrobiono mi na dziko, lecz mechanik. wszystko mi posprawdzał i jak do tej pory samochód chodzi. Teraz sobie myślę , że wolałbym wiedzieć co w nim w razie czego będzie robione, jeśli by była taka potrzeba. Okazało się , ze jednak wszystkiego ten mechanik mi nie sprawdził bo ostatnio byłem z kolegami na plenerze i kolega rzeźbiarz również miał Kangurka, więc trochę zajrzał do tego mojego i powiedział mi, że ja mam wyjęty filtr powietrza. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, bo samochód chodzi, tyle, że prawdopodobne do środka nachodzi nie oczyszczone powietrze, tak mi to wyjaśniał.

Chciałbym, aby mi podpowiedziano , na co mam zwrócić uwagę przy tym przeglądzie i co konkretnie powinno być wymienione.

Fotka z pleneru: i link do portalu z filmikami
Obrazek
http://www.facebook.com/pages/Portal-Rzezbiarski/102064946529654

Re: Przegląd techniczny

PostNapisane: niedziela, 28 listopada 2010, 18:04
przez Szumak
Koszt przeglądu rejestracyjnego jest ustalony ustawowo, np tutaj:

http://www.badaniapojazdow.pl/cennik.html

I zmień mechanika, jeśli chcesz pojeździć jeszcze tym samochodem nie ponosząc dużych kosztów remontu kapitalnego lub wymiany silnika.

Re: Przegląd techniczny

PostNapisane: niedziela, 28 listopada 2010, 19:24
przez skarb
Ja bym faktycznie najpierw sprawdził ten filtr (czy jest) , a jak go nie ma to wryja mechanikowi i szukać nowego.

Przepraszam - najpierw niech zamontuje filtr - potem wryja a potem szukać nowego. :lol:

Na przegląd chyba jedź do kogoś innego to się przekonasz co jest.

A z mechanikami to jak z lekażami - lepiej iść do kilku i posłuchać co mówią - bo jak wynika z mojego doświadczenia to rozbieżności w zeznaniach i diagnozach potrafią być bardzo duże. (I tu i tu).

Najlepiej zastosuj metodę (Panowie ja do was przyjaeżdżam - wy mi stemplujecie - i uczciwie mówicie co jest a ja będę naprawiał. Jak mi nie wstęplujecie to nie płacę i jadę do kogoś innego).

Czasy są ciężkie i o robotę też ciężko.

Re: Przegląd techniczny

PostNapisane: poniedziałek, 29 listopada 2010, 08:25
przez nowicjusz
Człowiek niestety w tych sprawach samochodowych jest kompletny neptyk. Dzisiaj wpadnę do mechanika i konkretnie mu pokażę to miejsce, co mi pokazywał kolega , że niema tam tego Filtra. Jak podniósł mi tą maskę to po tej drugiej stronie co jest spryskiwacz tam mi mówił, że niema tam jakiejś rury co doprowadza powietrze do kabiny, być może to się nazywa filtr kabinowy , ale mówił coś o filtrze powietrza. W każdym bądź razie dziś na pewno będę wiedział o co mu chodziło, bo pojadę to sprawdzić do mechanika. Ale może faktycznie podjadę do niego, bo trzeba niestety wszystkie opcje sprawdzać.

Re: Przegląd techniczny

PostNapisane: poniedziałek, 29 listopada 2010, 09:48
przez Lucass
Filtr kabinowy to zupełnie inna sprawa. Nie wszystkie go mają. Tzn bez klimy chyba go nie ma.
A koledzy powyżej zżymali się na ewentualny brak filtra powietrza dolotowego do silnika. Bo to rzeczywiście grozi wieloma problemami.

Sugestia skarba jest jak najbardziej trafiona. Jedź po prostu na stację diagnostyczną uprawnioną do przeglądów i niech Ci samochód sprawdzą. Być może nie będą chcieli podbić dowodu od razu, ale masz jeszcze 2 tygodnie na ewentualne poprawki i naprawy. No i będziesz wiedział co konkretnie masz zrobić, bo diagnosta raczej nie ma interesu w tym, żeby nawciskać Ci kitu o nieistniejących niedomaganiach.
Z tym, że on będzie zwracał uwagę na to, co jest istotne z jego punktu widzenia. Czyli zawieszenie, układ kierowniczy, hamulce, czystość spalin, światła itp. Nie będzie CI zaglądał do silnika, czy masz filtry i właściwy poziom płynów. O to musisz już zadbać sam.

EDIT:
Oj, duża ta szopka będzie ;)

Re: Przegląd techniczny

PostNapisane: poniedziałek, 29 listopada 2010, 11:01
przez Szumak
Lucass napisał(a):Filtr kabinowy to zupełnie inna sprawa. Nie wszystkie go mają. Tzn bez klimy chyba go nie ma.

Zaprzeczam powątpiewaniu.
Filtr kabinowy był wyposażeniem opcjonalnym niezależnym od klimy. Było o tym wielokrotnie na forum łącznie z rysunkami. :)

Re: Przegląd techniczny

PostNapisane: poniedziałek, 29 listopada 2010, 11:37
przez MaciekR4
kolego Nowicjusz - ma auto jak Twoje, również 1.9D z 1999 i filtra kabinowego nie mam...obok zbiorniczka spryskiwacza mam tylko dmuchawę (silnik od ciepełka w aucie) od nagrzewnicy i nic więcej :)

Re: Przegląd techniczny

PostNapisane: poniedziałek, 29 listopada 2010, 12:02
przez nowicjusz

Re: Przegląd techniczny

PostNapisane: poniedziałek, 29 listopada 2010, 12:26
przez Szumak
Tak jak pisałem: to była opcja. Montaż walcowego filtru kabinowego możliwy jest tylko przy dedykowanej do niego dmuchawie. W standardzie nie było i nie da się założyć bez wymiany dmuchawy.
Tutaj trochę pisałem na temat: http://www.klubkangoo.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=6101
Oczywiście, jeżeli masz odpowiedni typ dmuchawy i obudowę na filtr ale brakuje wkładu, to nic nie stoi na przeszkodzie by go tam włożyć.

Re: Przegląd techniczny

PostNapisane: poniedziałek, 29 listopada 2010, 17:33
przez nowicjusz
Zrobiłem fotkę jak to wygląda u mnie i chyba wszystko jest w porządku, czyli ja nie potrzebuję żadnego filtra, bo nie widać tam , aby coś można było wymieniać.
Obrazek